Fundación Universitaria Popayán - Univida

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

Akademisk virtuel og distanceret enhed - UNIVIDA

100% virtuel kvalitet videregående uddannelse

118884_Banner-quienes-somos-19.jpg

mission

Bidrage til den integrerede dannelse af mennesker gennem midler, der er baseret på brug og udvikling af informations- og kommunikationsteknologier, som kompromitterer deres indsats for en bæredygtig udvikling af regionen og landet; på grundlag af faglig egnethed og pædagogiske strategier, der garanterer det. Projekt i institutionelle aktioner, der styrker uddannelsesprocesserne i regionen og landet.

udsigt

UNIVIDA Virtual and Distance Academic Unit ved University Foundation of Popayán bør være et område, der er anerkendt for sin præstation inden for områderne virtuel og fjernundervisning og social projektion, og som genererer programmer efter regionale, nationale og internationale behov. Til dette skal udviklingen af processerne være baseret på en ramme af internationale kvalitetsstandarder, der imødekommer de uddannelsesbehov, der er oprettet af Ministeriet for National Uddannelse og certificeringsorganerne.

Kvalitetspolitik

UNIVIDA Virtual and Distance Academic Unit, der er engageret i en integreret dannelse af mennesker gennem brug af IKT og er afhængig af et passende menneskeligt talent, søger kundernes tilfredshed gennem implementeringen af en effektiv proces under forudsætning af kontinuerlig forbedring, som I overensstemmelse med lovbestemmelser og internationale kvalitetsstandarder.
FUP og UNIVIDA, der opfyldte målet om at tilbyde uddannelsestjenester af høj kvalitet i henhold til internationale standarder, modtog ISO 9001: 2008-certificering tildelt af den internationale organisation Bureau Veritas den 15. marts 2016.


På denne måde bekræftes vores engagement i det akademiske samfund og tilbyder professionaliseringsprocesser fra virtualitet, der opfylder de højeste kvalitetsegenskaber, med et enkelt klik.

Kvalitetsmål

  • Oprethold ISO 9001: 2008 kvalitetscertifikat udstedt af Bureau Veritas.
  • Udvikle en effektiv virtuel kursusoprettelsesproces tilpasset de juridiske normer.
  • Anvend kontinuerlig forbedring af processen med at skabe virtuelle kurser og andre processer, der bidrager til udførelsen af UNIVIDAs mission.

118886_Banner-educacion-virtual-19.jpg

Hvad er virtuel uddannelse?

”Virtuel uddannelse, også kaldet“ online-uddannelse ”, henviser til udviklingen af træningsprogrammer, der har cyberspace som et undervisnings- og læringsscenario. (...) Fra dette perspektiv er virtuel uddannelse en handling, der søger at fremme uddannelsesrum, idet man stoler på ikt for at etablere en ny måde at undervise og lære på. ” (MEN- 2009).

I denne forstand refererer virtuel uddannelse til en proces, der ikke kræver den studerendes tilstedeværelse på samme tid og i det samme rum for at være en del af en læringsoplevelse gennem en omfattende pædagogisk strategi.

Hvordan er studiemetodikken i virtuel tilstand?

Metodikken implementeret af UNIVIDA er E-learning, bedre kendt som Virtual Education. I denne model ændres lærerens rolle, han er moderator, koordinator, facilitator, mægler og endnu en deltager. Den studerende er hovedpersonen i processen med videnkonstruktion, fordi den ikke reagerer på transmission af indhold, men på den samarbejdsudvikling af de foreslåede emner, der genererer betydelig viden. Tidens fleksibilitet styres og kræver ikke at være til stede i et traditionelt klasseværelse, men gennem en læringsplatform, i dette tilfælde Moodle.

Hvor lang tid skal jeg bruge til et virtuelt program?

I virtualitet bør der afsættes en time til hvert emne. To kurser (fag) udvikles over fem uger, i alt seks fag på 15 uger, hvilket er varigheden af et semester.

Hver studerende er ansvarlig for deres tid, så kurserne vil være tilgængelige på det tidspunkt, den studerende ønsker at tilmelde dem.

Hvordan foregår værkerne og workshops?

Samarbejde findes, men inden for en uafhængig arbejdsfilosofi, hvor du kan udføre dine aktiviteter autonomt, da studerende måske ikke altid er sammenfaldende efter planen. Øvelser som wikier (samarbejdende byggede websteder) og fora, hvor studerende dog bidrager asynkront til et emne, det vil sige til forskellige tidspunkter.

Hvordan er evalueringsprocessen?

Der er mange evalueringsaktiviteter, herunder: workshops, eksamener, hjemmepraksis, aftaler med testlaboratorier, hjemmearbejde, job osv. Chat-deltagelse, deltagelse i fora og adgang til platformen tilføjer også elevens karakter.

Den virtuelle tutor evaluerer de ugentlige værker og en afsluttende evaluering, der består af et sæt akademiske aktiviteter.

119090_Banner-investigacion-19.jpg

forskning

UNIVIDA-forskning er et af hovedområderne for interesse og udvikling. Ikke kun fordi det er en akademisk enhed, men fordi vi er overbevist om, at udvikling af færdigheder og konformationen af en forskningsholdning vil give store ressourcer til fremtidige fagfolk, der danner sig med os.

Vi forestiller os denne aktivitet fra 2 arbejdslinjer:

  • Formativ forskning: der er udviklet inden for virtuelle programmer såvel som gennem forskningssædkatte, hvor studerende og lærere kan udvikle forskningsevner og evner gennem forskellige komplementære aktiviteter (workshops, leg, seminarer osv.).
  • Selve forskningen: implementering af forskellige forsknings-, udviklings- og innovationsprojekter (IDI) -projekter med fokus på ikt-formidlet uddannelse. Det inkluderer udvikling af software og oprettelse af uddannelsesressourcer samt den konstante reflektion over vores pædagogiske arbejde.

Placeringer

Popayán

Address
Popayán, Cauca, Colombia

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig