Universitat Carlemany (UCMA)
Introduktion
Som samfund står vi overfor komplekse, mangefacetterede udfordringer, der kræver uopsættelig handling. Vi ved ikke, hvordan verden vil se ud i 2050, men vi ved, at vi har brug for strålende fagfolk, der kan tackle disse spørgsmål på nye måder. Derfor blev Carlemany University født med ønsket om aktivt at bidrage til at levere løsninger til en af de største udfordringer i samfundet i dette århundrede: bæredygtig udvikling. Vores mål er at bidrage sammen med stater, organisationer og enkeltpersoner i opnåelsen af en udvikling, der er i stand til at imødekomme nutidens behov uden at kompromittere de kommende generationers evne til at imødekomme deres egne behov. På denne måde udgør 2030-dagsordenen for bæredygtig udvikling en af de centrale akser i Carlemany-universitetets mission og engagement , både inden for ledelsesområdet og inden for forskning og undervisning.
Vi er et internationalt online universitet, og vi tilbyder tværfaglig uddannelse, der giver vores studerende mulighed for at forstå og handle fra forskellige vinkler og imødegå samfundets udfordringer, fra digitalisering til miljømæssig bæredygtighed både i private organisationer og i offentlige instanser.
Vi tror på den indledende og permanente uddannelse af fagfolk og forskere som en faktor for forandring og permanent forbedring. Både som personlig og professionel forbedring, som forbedring af vores organisationer og endelig forbedring af miljøet.
Bæredygtig udvikling kræver nødvendigvis en tværfaglig tilgang, der giver os mulighed for at overveje de sociale, økonomiske og miljømæssige konsekvenser af vores beslutninger og udviklingshandlinger. Derfor fokuserer vi på at lære omkring problemer snarere end områder af disciplin . Videnskab og teknologi som grundlag for udvikling, design som en proces til at søge bæredygtige løsninger til udviklingsbehov, forretningsstyring, der sikrer projekternes levedygtighed eller kommunikation som et værktøj til social handling, markerer de vigtigste handlingslinjer af denne tværfaglige vision.
Endelig, uanset studieretning, lægger vi særlig vægt på de nødvendige færdigheder som mennesker og faglige færdigheder i et miljø, der i stigende grad ændrer sig hver dag og med mere komplekse udfordringer: såsom engagement, kreativitet, evnen til at tage beslutninger, tilpasning til forandring og iværksætteri.
Alt dette fra et internationalt og ekspert undervisningspersonale , der deltager både i forskningsprojekter og i den professionelle anvendelse af viden og i innovationsprojekter.
Vores undervisningstilbud består af 3-årige bachelorer, 1-årige specialiserede bachelorer og 2-årige kandidater; Alle grader er tilpasset det europæiske område for videregående uddannelser (EHEA) , også kendt som Bologna-planen, hvorfor de er gyldige og anerkendte i alle stater, der er en del af den.
"Vi bygger et universitet, der forbereder de studerende til at tackle verdens vigtigste og mest komplekse problemer." Generaldirektør for Carlemany University
Vores søjler
Praktisk tilgang
Fokus for vores aktivitet er fokuseret på at tilbyde kvalitetsuddannelse, der gør det muligt for vores studerendes brugbarhed , og som tilpasser sig behovene i vores miljø. Derfor har universitetet et meget tæt forhold til det forretningsmæssige stof, det produktive system og samfundet som helhed og designer programmer, der fremmer erhvervelse af færdigheder og evner, der kræves nu og i fremtiden, fra samarbejde til kreativitet. På samme måde er vores fokus fokuseret på at støtte vores studerende til at udvikle løsninger på problemer og udfordringer, som samfundet præsenterer os , fungere universitetet som et innovationscentrum, give den studerende fremtrædende plads og fremme iværksætteri og jobplads af kandidater.
Tværfaglig tilgang
Universitetets tværfaglige karakter indebærer dannelse af et tværfagligt undervisningsteam . Hver af de professorer, professorer og professionelle eksperter, der er en del af undervisningsteamet, har en lang historie med studier og bidrag til samfundet. Alle programmer giver mulighed for at overskride hver disciplin og uddanne fagfolk med en kapacitet til analyse og beslutningstagning fra en global vision .
International tilgang
Studentorganet er centrum for al universitetsaktivitet, der hovedsageligt fokuserer på at fremme ligestillingspolitikker og placere institutionen som tilgængelig og inkluderende . Vores stærke internationale erhverv afspejles både i lektionsplanernes tilgang og i elevorganisationens sammensætning, og det er grunden til vores mål er at udvikle undervisnings- og forskningsaktiviteter i et globalt miljø og fremme mangfoldighed som motoren til mere robuste løsninger. Universitetet åbner sine døre for internationalt samarbejde med institutioner og lærere med samme ønske om at skabe en bedre verden, uanset dens oprindelse.
mission
At uddanne mennesker, der er i stand til at lede transformationsprojekter med en global og tværfaglig vision og forankret i grundlaget for bæredygtig udvikling.
udsigt
At være en agent for forandring for en bedre verden; en magnet, der tiltrækker studerende, lærere, virksomheder, institutioner, fagfolk og borgere med det formål at søge løsninger på samfundets udfordringer.
værdier
- Engagement: Vi er forpligtet til kvalitet, bæredygtig udvikling, transformation og beskæftigelsesegnethed og giver vores studerende den bedste oplevelse.
- Samarbejde: Vi arbejder som et team for at finde de bedste løsninger.
- Fleksibilitet: Vi er smidige når det kommer til at tilpasse vores tilbud og metodologi til de skiftende behov i vores miljø.
- Mangfoldighed: Vi værdsætter meningsforskelle, køn og enhver anden type, og vi fremmer integration på alle områder som en kilde til kreativitet.