Master i revision og højere regnskab
Universidad Rey Juan Carlos T
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 45 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
* residente studerende pr. kredit, pris; € 84,07: studerende, der ikke er bosiddende, pr. Kredit, pris
Introduktion
Hvilken viden vil jeg tilegne mig med denne kandidat?
Revision er en professionel aktivitet, der er anerkendt over hele verden og standardiseret i Europa gennem det ottende direktiv og en europæisk forordning, der gælder for revision af enheder af interesse for offentligheden. I Spanien er der ud over den europæiske forordning en revisionslov og en forordning, der udvikler den. Denne forordning kræver, at folk, der er interesseret i at være en "Account Auditor", har specifik uddannelse gennem bachelor- og postgraduate studier.
Er denne grad officiel i henhold til de regler, der kræves af det europæiske område for videregående uddannelse?
Ja.
Anbefalet profil
Studerende, der har en officiel spansk universitetsgrad eller en anden udstedt af en videregående uddannelsesinstitution i det europæiske videregående uddannelsesområde, der giver det land, der udsteder graden, adgang til kandidatuddannelser.
Anbefalede krav:
Master er designet til at opfylde alle de uddannelseskrav, som ICAC angiver for en revisor, så den kan få adgang til kandidater med uddannelse i finansielle informationsstandarder (regnskab), forretningsrisici, forretningsintern kontrol og i procedurerne for analyse af relaterede beviser.
Mål
Målene omfattet af kandidatuddannelsen i revision og højere regnskab er følgende:
- Det giver den studerende mulighed for at opnå den godkendte og dispenserede uddannelse, der er lovligt krævet for at overveje bestået den teoretiske test af den professionelle evneeksamen, der regelmæssigt organiserer Institute of Auditing and Higher Accounting (ICAC).
- Det forbereder de studerende til at opnå ACCA Global akkreditering og fritager dem for at tage 8 af de 9 professionelle kurser, som denne institution har.
- Det giver sine studerende reel viden om markedet gennem deltagelse i undervisningen af aktive agenter: rådgivere, revisorer, ledere.
- Det garanterer interaktiv undervisning, der er tilpasset den studerendes behov ved at tilbyde ansigt til ansigt og fjernundervisning.
- Det muliggør integration af arbejdskraft i de finansielle afdelinger i enhver virksomhedstype såvel som i interne revisionsafdelinger i store virksomheder, i revisionsfirmaer og virksomheder, ud over at tillade andre muligheder i forbindelse med indgangsprøver til Bank of Spain eller National Securities Market Commission.
- Det letter adgang til doktorgradsprogrammet inden for dette område af viden.
Resultater af uddannelse og læring af universitetets kandidatgrad i revision og overlegen regnskab
Kandidatuddannelsen i revision og højere regnskab tilbyder følgende trænings- og læringsresultater:
- Vurder, om en klient er revideret eller ej, baseret på den revisionsrisiko, den udgør.
- Tekniske og deontologiske standarder, der gælder for regnskabsrevisor.
- Planlæg en opgave baseret på arten af det umiddelbare og formidlende, nationale og internationale miljø.
- Drift af et revisionsfirma: organisation og hierarki, arbejdsteams, forberedelse og strukturering af arbejdsroller samt udviklings- og kontrolsystemer til hver opgave. Metoder til diagnosticering af virksomhedens situation og resultater. Metode til forberedelse og skrivning af rapporter.
- Teoretisk-praktisk støtte til analyse og udarbejdelse af finansiel information under nationale og internationale lovgivningsmæssige rammer.
Kompetencer
Grundlæggende kompetencer
- CB6 - Besidde og forstå den viden, der giver grundlag eller mulighed for at være original i udviklingen og / eller anvendelsen af ideer, ofte i en forskningssammenhæng
- CB7 - At eleverne ved, hvordan de anvender den tilegnede viden og deres evne til at løse problemer i nye eller ringe kendte miljøer inden for bredere (eller tværfaglige) sammenhænge relateret til deres studieområde
- CB8 - At studerende er i stand til at integrere viden og stå over for kompleksiteten ved at træffe vurderinger baseret på information, der, som er ufuldstændig eller begrænset, inkluderer refleksioner over sociale og etiske ansvar knyttet til anvendelsen af deres viden og vurderinger
- CB9 - At studerende ved, hvordan de kommunikerer deres konklusioner og den viden og ultimative grunde, der understøtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde
- CB10 - At studerende har de læringsevner, der giver dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der stort set vil være selvstyret eller autonom.
Generelle kompetencer
- CG1 - Kapacitet til analyse og syntese: analysere, syntetisere, vurdere og træffe beslutninger baseret på de relevante optegnelser over oplysninger om en virksomheds situation og forudsigelig udvikling.
- CG2 - Evne til at analysere organisationen, planlægningen og administrationen af en lille og mellemstor virksomhed eller organisation, forstå dens konkurrencedygtige og institutionelle placering og identificere dens styrker og svagheder.
- CG3 - Mundtlig og skriftlig kommunikation på spansk: forstå og være i stand til at kommunikere korrekt og i forskellige sessioner på spansk. Vær forberedt på at blive forstået af chefer og underordnede på en klar og kortfattet måde og være i stand til at udarbejde analyserapporter og rådgivning om en virksomheds økonomiske og økonomiske situation.
- CG4 - Evne til at analysere, søge og diskriminere information fra forskellige kilder: være i stand til at identificere de relevante kilder til økonomisk information, indhente og vælge relevant information, som er umulig at genkende af ikke-fagfolk.
- CG5 - Evne til at skematisere og ekstrapolere: Den studerende skal være i stand til at forstå økonomiske institutioner som et resultat og anvendelse af teoretiske eller formelle repræsentationer om virksomhedernes drift.
- CG6 - Evne til at træffe strategiske beslutninger for at opnå effektiv og effektiv dokumentation i forbindelse med en revisors ansvar i hans første års professionelle erfaring.
- CG7 - Evne til at påtage sig og omsætte de modtagne instruktioner på en effektiv, samarbejdsvillig og effektiv måde.
- CG8 - Evne til at foreslå begrundede ændringer af retningslinjerne modtaget af den ansvarlige for arbejdet i lyset af opgavens omstændigheder; såvel som analyse, kommunikation og vilje til at overvinde de fejl, som den opdager eller opdages.
- CG9 - Kunne tackle en opgave effektivt, samarbejde, respektfuldt og effektivt på de tildelte tidspunkter.
- CG10 - Evne til at organisere arbejde, så de fremlagte beviser er klare og lette at gennemgå.
- CG11 - Villighed til at afspejle de bedste beviser i arbejdspapirerne og gøre det på en forståelig måde.
Transversale kompetencer
- CT01 - Evne til at fungere i arbejdsmiljøet med behørig tavshedspligt og uafhængighed uden at udnytte de oplysninger, der er analyseret og håndteret til personlige mål eller deres personlige, professionelle eller forretningsmiljø
Specifikke kompetencer
- CE1 - Kapacitet til analyse, evaluering og tilsyn med finansiel information udarbejdet under de nationale lovgivningsmæssige rammer, der gælder for private enheder.
- CE2 - Kapacitet til analyse, evaluering og tilsyn med finansiel information udarbejdet under den internationale lovgivningsramme, der gælder for private enheder.
- CE3 - Kapacitet til analyse, evaluering og tilsyn med forretningsrisici.
- CE4 - Evne til at analysere, evaluere og overvåge interne forretningskontrolsystemer.
- CE5 - Kapacitet til at analysere, udføre, evaluere og overvåge revisionsopgaver i henhold til nationale og internationale regler.
- CE6 - Evne til at analysere, evaluere, udføre og overvåge situationer, der kan påvirke deres uafhængighed eller deres professionelle miljø.
- CE7 - Evne til at analysere, evaluere, udføre og overvåge opgaver, der kan udgøre en væsentlig eller meget betydelig risiko for revisionsforretningen.
- CE8 - Evne til at syntetisere og mundtlig og skriftlig kommunikation af konklusionerne af deres professionelle arbejde med finansiel information.
- CE9 - Evne til at opsummere og mundtlig og skriftlig kommunikation af konklusionerne af deres professionelle arbejde med risici og interne forretningskontrolsystemer.
- CE10 - Evne til at analysere og udføre standarder for kontrol af kvalitetskontrol.
- CE11 - Evne til professionelt at udøve revision på niveau med en assisterende revisor samt avancerede regnskabsopgaver.
- CE12 - Undersøgelsesmuligheder inden for revision og højere regnskab.
Adgang
Kravene til adgang til den foreslåede grad er i henhold til artikel 16, kongeligt dekret 1393/2007, ændret ved kongeligt dekret 861/2010 af 2. juli:
For at få adgang til de officielle kandidatuddannelser vil det være nødvendigt at have en officiel spansk universitetsgrad eller en anden udstedt af en videregående uddannelsesinstitution, der tilhører en anden stat, der er en del af det europæiske område for videregående uddannelse, der giver dem adgang til lærer fra master.
Ligeledes vil kandidater i overensstemmelse med uddannelsessystemer uden for det europæiske videregående uddannelsesområde være i stand til at få adgang uden at deres kvalifikationer er godkendt, efter at universitetet har bekræftet, at de akkrediterer et uddannelsesniveau svarende til de tilsvarende officielle spanske universitetsgrader og bemyndiger i landet udstedelse af graden for adgang til ph.d.-uddannelse. Adgang på denne måde vil under ingen omstændigheder indebære homologering af den tidligere grad, som den interesserede part er i besiddelse af, eller dens anerkendelse til andre formål end at tage kandidatuddannelserne.
Generelle adgangskriterier:
De specifikke grader, der letter adgangen til mesteren, er følgende, forudsat at de udstedes af et officielt spansk eller udenlandsk universitet:
Mercantile lærere.
Bachelor i økonomi- og forretningsvidenskab (filial for forretningsøkonomi og filial for generel økonomi).
Uddannet i politiske, økonomiske og kommercielle videnskaber (økonomisk og kommerciel sektion).
Bachelor i forretningsadministration og ledelse.
Bachelor i aktuarmæssig og finansiel videnskab.
- Diplom i forretningsvidenskab.
- Kandidatgrad i økonomi.
- Grad i jura.
- Universitetsgrad eller kandidatgrad i henhold til afgrænsningen af kongeligt dekret 1393/2007 af 29. oktober, der fastlægger tilrettelæggelsen af officiel universitetsuddannelse med indhold i finansielle informationsstandarder, forretningsrisici, intern forretningskontrol og i den relaterede evidensanalyse procedurer. I betragtning af at navnene på grader og kandidater kan variere afhængigt af hvert universitet, skal forholdet mellem grader og kandidater, som vi udsætter nedenfor, forstås på en åben måde:
- Grad eller Master i Business Administration og Management.
- Grad eller kandidat i grundlæggende arkitektur.
- Bachelor- eller kandidatgrad i videnskab, ledelse og serviceteknik
- Grad eller kandidat i regnskab og økonomi.
- Grad eller kandidat i regnskab og beskatning.
- Grad eller kandidat i kriminologi.
- Grad eller kandidat i jura.
- Grad eller Master i Business Administration.
- Grad eller Master i Business Administration og Management.
- Grad eller kandidatgrad i økonomi.
- Grad eller kandidat i finansiel og aktuarmæssig økonomi.
- Grad eller Master i finans.
- Grad eller kandidatgrad i biomedicinsk teknik.
- Grad eller Master i Computer Engineering.
- Grad eller kandidat i cybersikkerhedsteknik.
- Grad eller Master i Computer Engineering.
- Grad eller kandidatgrad i ingeniørvidenskab i industriel organisation.
- Grad eller master i robotteknik.
- Grad eller kandidatgrad i softwareteknik.
- Grad eller kandidatgrad i teknik i telekommunikationssystemer.
- Grad eller kandidatgrad i teknik inden for telekommunikationsteknologi.
- Grad eller kandidat i industriel teknologi.
- Grad eller kandidat i telematikteknik.
- Grad eller kandidat i arbejdsmarkedsrelationer og menneskelige ressourcer.
- Grad eller Master i turisme.
Betingelserne eller særlige adgangstests:
Ledelsen af mesteren er ansvarlig for optagelsesprocessen for graden.
Master har en adgangstest, hvor projektion af den studerende i forhold til kandidatens mål vurderes gennem deres læseplan (hovedsageligt på grund af deres akademiske rekord og niveau på engelsk) samt deres motivation og personlige evner ved anvendelse af følgende vægte:
Affiniteten med den studerendes akademiske kvalifikation vil blive værdsat mellem 0% og 25%, hvilket giver den maksimale score i tilfælde af grader med programmer, der er tættere knyttet til kandidatens mål.
Den akademiske rekord kan modtage en bedømmelse mellem 0% og 25%, med den maksimale vægt svarende til de studerende, der har opnået de bedste karakterer eller gennemsnitlige karakterer.
Niveauet på engelsk og, hvor det er relevant, andre sprog, vil blive vurderet på en skala mellem 0% og 25%, idet den anerkender den maksimale score for studerende, der har en anerkendt færdighed gennem et officielt certifikat.
Den studerendes holdnings- og erhvervsmæssige aspekter vægtes gennem deres CV og motivationsbogstav mellem 0% og 25%, hvor de højeste point falder på studerende med potentialer tættest på masterens orientering.
Pladsudbud: 44 pladser. Hvis det forventede minimumsantal studerende ikke nås på et kursus, kan universitetet vælge ikke at åbne undervisningsgruppen.