
Kandidat in
Kandidatgrad i kommunikation og politisk markedsføring UNIR

Introduktion

Lær de mest innovative teknikker til at udvikle og implementere strategiske valgmarkedsførings- og kommunikationsplaner
Denne officielle mester forbereder dig til at fungere i forskellige områder af det politiske miljø og erhverve en alsidig profil, der giver dig mulighed for at fungere som talsmand, direktør for medieforhold, stabschef, presse eller protokol og billed- og kommunikationsrådgiver.
Du lærer at sætte mål ved at analysere politiske og institutionelle forandrings- og valgadfærdsmodeller samt levere de relevante marketingløsninger.
Denne master giver dig den nødvendige viden til at studere valgadfærd og lede markedsføringen af et politisk parti eller kandidat. Det lærer dig også at koordinere og planlægge valgkampagner og mestre vigtige værktøjer såsom sociale netværk, neuromarketing eller datasegmentering.
målsætninger
- Design en strategi til opbygning af det politiske brand, der inkorporerer brugen af nye medier og forskellige visuelle understøttelser.
- Udnyt 2.0 værktøjer og håndter dig selv korrekt i det digitale miljø for at forbedre styringen af politik på internettet og sociale netværk .
- Kend og udvikle de mest hensigtsmæssige politiske marketingaktioner i hvert enkelt tilfælde for at promovere en institution, et politisk parti eller en kandidat.
- Analyser valgadfærd og udtræk konsekvenser for styring af kommunikation og politisk markedsføring .
- Fortolke dataene fra de vigtigste kvalitative forskningsmetoder (dybdegående interviews og fokusgrupper) og kvantitative (undersøgelser, beskrivende, bivariate og multivariate analyser).
- Anvend de bedste værktøjer og strategier til at styre image af enhver institution, politisk parti eller kandidat for at forbedre sit omdømme .
- Styr og reager på en krisesituation .
- Fordyb dig i begreberne blød magt, globalisering, cyberaktivister og trykgrupper .
- Fortol det særlige ved hver af de mest almindelige kommunikationssituationer på det politiske område: pressekonferencer, taler, interviews og debatter, og anvend de mest passende ressourcer i hver enkelt af dem.
- Organiser og administrer begivenheder både på institutionelt niveau og på politisk og valgniveau.
Generelle oplysninger
- Varighed: 1 studieår
- Ansigt til ansigt-eksamener: i slutningen af hvert semester
- ECTS-point: 60
- Metode: 100% onlineuddannelse
- Live onlinekurser
- Personlig vejleder
Curriculum
første semester
- Analyse af skuespillerne og sammenhæng med kommunikation og politisk markedsføring (6 ECTS)
- Forskningsmetoder anvendt til kommunikation og politisk markedsføring (6 ECTS)
- Kommunikation, retorik og lederskabsteknikker anvendt på politik (6 ECTS)
- Politiske marketingværktøjer (6 ECTS)
- Institutionel og offentlig kommunikation og markedsføring (6 ECTS)
anden periode
- Politisk og valgkommunikation og markedsføring (6 ECTS)
- Rådgivning inden for kommunikation og politisk markedsføring (6 ECTS)
- Eksterne praktikophold (6 ECTS)
- Afsluttende kandidatprojekt (12 ECTS)
metodologi
Live online klasser
Vi tilbyder eleverne mulighed for at deltage i live online klasser hver dag. Under disse sessioner vil de studerende være i stand til at interagere med læreren og løse deres forespørgsler i realtid, dele viden og erfaringer. Træningsrytmen tilpasses så vidt muligt til hver gruppe studerendes behov. Ikke at deltage i en live klasse betyder ikke at gå glip af det. Alle sessioner kan ses forsinket, så mange gange du vil. Studerende, der ikke kan følge klassen live, bliver således ikke skadet.
Didaktiske ressourcer
UNIR Virtual Campus tilbyder en bred vifte af indhold, som hvert emne kan forberedes på. Disse materialer er organiseret på en måde, der letter agil og effektiv læring. På denne måde er det muligt at få adgang til de emner, der udvikler programmets indhold, nøgleidéer til hvert emne (udarbejdet af fagets lærere), supplerende audiovisuelt materiale, aktiviteter, læsninger og evalueringstest.
Derudover har du adgang til mesterklasser om specifikke emner, og du vil være i stand til at deltage i fora, chats og blogs, hvor du interagerer med lærere og kolleger, udvider din viden og løser mulige tvivl.
Personlig tutor
På UNIR har hver studerende en personlig vejleder fra dag 1, altid tilgængelig via telefon eller e-mail. Vejleders rolle er grundlæggende i hver studerendes bane, da den er den største forbindelse til universitetet og dets referencepunkt under træningsprocessen.
Vejledere tilbyder personlig opmærksomhed ved konstant at overvåge hver studerende.
- Løs tvivl om akademiske procedurer, procedurer eller specifik tvivl om emner.
- Hjælper med studieplanlægning for at udnytte tiden bedre.
- Anbefaler hvilke undervisningsressourcer på platformen, der skal bruges i hvert enkelt tilfælde.
- Han er involveret i de studerendes studier for at hjælpe dem med at bestå hvert fag.
Evalueringssystem
For at vurdere niveauet for opnåelse af de opnåede mål i masteren er det nødvendigt at evaluere de kompetencer, der er erhvervet under studiet. Den endelige evaluering af læring udføres under hensyntagen til karakteren opnået i de følgende punkter.
- Kontinuerlig evaluering (løsning af praktiske sager, deltagelse i fora, debatter og andre samarbejdsmidler og evalueringstest).
- Endelig ansigt til ansigt undersøgelse.
- Master afhandling
karrieremuligheder
Kandidatuddannelsen i kommunikation og politisk markedsføring forbereder dig til at udvikle din karriere som:
- Talsmand
- Direktør for medieforhold
- Personalechef
- Billed- og kommunikationskonsulent
- Politisk analytiker
- Pressechef
- Forskningsanalytikere i den offentlige mening
- Marketing og politisk kommunikationskonsulent
Inden for følgende fagområder:
- Offentlige institutioner og administrationer, såsom rådhuse, offentlige virksomheder, råd, regionale regeringer, statslige institutioner
- Politiske partier og andre organisationer som især NGO'er eller fagforeninger
- Konsulentfirmaer og politiske rådgivningsfirmaer
- Politiske kommunikations- og marketingbureauer
- Kommunikationsskabe
Læreplan
Curriculum
første semester
- Analyse af aktørerne og konteksten af kommunikation og politisk markedsføring (6 ECTS)
- Forskningsmetoder anvendt til kommunikation og politisk markedsføring (6 ECTS)
- Kommunikation, retorik og ledelsesteknikker anvendt på politik (6 ECTS)
- Politiske marketingværktøjer (6 ECTS)
- Institutionel og statslig kommunikation og markedsføring (6 ECTS)
anden periode
- Politisk og valgmæssig kommunikation og markedsføring (6 ECTS)
- Rådgivning inden for kommunikation og politisk markedsføring (6 ECTS)
- Eksterne praktikophold (6 ECTS)
- Afsluttende kandidatspeciale (12 ECTS)
Galleri
Karrieremuligheder
karrieremuligheder
Kandidatuddannelsen i politisk kommunikation og markedsføring forbereder dig til at udvikle din karriere som:
- Talsmand
- Direktør for medieforhold
- Personalechef
- Billed- og kommunikationskonsulent
- Politisk analytiker
- Pressechef
- Offentlige opinionsforskningsanalytikere
- Markedsførings- og politisk kommunikationskonsulent
Inden for følgende fagområder:
- Offentlige institutioner og forvaltninger, såsom rådhuse, offentlige virksomheder, råd, regionale regeringer, statslige institutioner
- Politiske partier og andre organisationer, især ngo'er eller fagforeninger
- Rådgivnings- og politisk rådgivningsvirksomheder
- Politiske kommunikations- og marketingbureauer
- Kommunikationsskabe