
Kandidat in
Kandidatgrad i STEAM-uddannelse (videnskab, teknologi, teknik, kunst og matematik)
Universidad Europea
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Online Spain
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Nov 2023
Introduktion
Master i STEAM Education foreslår en ny pædagogisk udfordring for tidlige barndoms-, grundskole-, gymnasie- og gymnasielærere, der fremmer i klasseværelset på en inkluderende måde passionen for at lære naturvidenskabelige og kunstfag gennem programmering, robotteknologi og videnskabelige eksperimenter.
STEAM uddannelse er en model, der fremmer og forbedrer indlæringen af naturvidenskab, teknologi, teknik, kunst og matematik.
Som ekspert i STEAM-undervisning vil du blive trænet i innovative metoder, der fremmer undersøgelsesmetodologien i klasseværelset, hvorigennem dine elever vil være i stand til at udforske og manipulere, udføre eksperimenter, analysere resultaterne og lære at argumentere for deres konklusioner under de forskellige læringsstadier af naturvidenskabelige fag.
Fremmer udviklingen af computertænkning og dens anvendelse i klasseværelset. Udvikler undervisningsstrategier for inkluderende og integrerende undervisning.
Det anvender aktiv læring gennem innovative metoder, såsom PBL-metoden (Project Based Learning) gennem de forskellige faser af projektdesign, PBL- og IBL-undersøgelsesmetoderne eller Art Thinking.
Hvorfor studere kandidatgraden i STEAM Education?
Det er specielt designet til undervisere i STEAM-fag, som ønsker at være en del af denne pædagogiske transformation og overføre deres passion inden for naturvidenskab, teknologi, teknik, kunst og matematik til deres elever.
Kandidatuddannelsen er udtænkt omkring 8 søjler:
- STEAM Education som et nyt pædagogisk paradigme: kend det grundlæggende i STEAM Education, og hvordan man anvender dem på hvert uddannelsestrin.
- Computational Thinking: Programmet fokuserer på udvikling af computational tænkning gennem programmering, robotteknologi, videnskabelig forskning og kunstig intelligens. Lær at bruge teknologiske værktøjer og ressourcer til at tilskynde til logisk tænkning, problemløsning og kreativitet i klasseværelset.
- Aktive metoder: lær om tilgange såsom projektbaseret læring, undersøgelsesbaseret læring, kunsttænkning og problembaseret læring. Disse metoder tilskynder til aktiv studerendes deltagelse, samarbejde og udvikling af praktiske færdigheder.
- Teknologi: Brug en bred vifte af teknologiske værktøjer til at berige dine klasser, herunder programmeringsmiljøer som Scratch, Lego, RPG Maker og Unity, såvel som nye teknologier som kunstig intelligens og augmented reality. Du vil være i stand til at bruge disse værktøjer effektivt i klasseværelset.
- Oprettelse af STEAM-indhold og -aktiviteter: som hovedsagelig et praktisk program, vil du skabe indhold, designe læringsmiljøer og klasseværelser og udvikle STEAM-uddannelsesprojekter.
- Evaluering: lær at implementere evalueringsprocesser for denne metodologi ved at producere rapporter og rapporter, der afspejler fremskridt og resultater i STEAM-projekter og -aktiviteter.
- Inklusiv undervisning: Programmet fremmer inkluderende undervisning gennem universelt læringsdesign (UDA). Du vil være i stand til at tilpasse din pædagogiske tilgang til at imødekomme elevernes individuelle behov og fremme et mangfoldigt og inkluderende miljø. Derudover vil der blive lagt særlig vægt på at opmuntre til deltagelse af piger og kvinder i STEAM-området.
- Uddannelse for bæredygtig udvikling: kandidatuddannelsen omhandler bæredygtige udviklingsmålene og deres integration i uddannelse. Du vil designe undervisningsenheder og projekter, der fremmer ansvarlig brug af ressourcer, ansvarligt forbrug og kvalitetsuddannelse.
Master i STEAM Education er en officiel grad med følgende egenskaber:
ANECA certificering
Certificeret af Styrelsen for Kvalitetsvurdering og Akkreditering under Undervisningsministeriet.
europæisk anerkendelse
Titel, der kan homologeres og anerkendes i ethvert land i det europæiske område for videregående uddannelser (EES).
Adgang til doktorgrad
Det giver dig adgang til en doktorgrad i uddannelse.
Point for oppositioner eller konkurrencer
Officielle kandidatgrader er gyldige for meritskalaen for undervisningskonkurrencer i offentlig administration.
Hvordan er online-metoden?
Fleksibel
Live virtuelle klasser, som du kan oprette forbindelse til fra hvor som helst og på enhver enhed.
Tæt
Du vil få støtte fra vores ekspertlærere, som vil facilitere din læring, samt en ledsagende vejleder, som vil guide dig og hjælpe dig med at nå dine mål.
Funktionel
Det virtuelle campus bliver din læringsplatform, hvor du finder de fag, du skal tage. Derudover vil du have adgang til biblioteket, et fællesområde til at kontakte andre studerende og 24-timers assistance.
Indlæggelser
Læreplan
Opnå 60 ECTS-point.
Efter afslutningen af dette program modtager den studerende den officielle kandidatgrad i STEAM Education udstedt af Universidad Europea .
- Modul 1. Praktiske aspekter af STEAMs pædagogiske tilgang
- Modul 2. DAMP Læring i klasseværelset: læringsmetoder
- Modul 3. STEAM-uddannelse og beregningsmæssig tænkning
- Modul 4. Digitale teknologier som facilitatorer af STEAM uddannelse
- Modul 5. Tværfaglig pensumprogrammering til STEAM uddannelse
- Modul 6. Design og evaluering af STEAM uddannelsesprojekter
- Modul 7. Universelt læringsdesign (UDL) i STEAM uddannelse
- Modul 8. Uddannelse for bæredygtig udvikling (ESD) gennem STEAM-uddannelse
- Modul 9. Professionelle praktikpladser
- Modul 10. Kandidatspeciale