Kandidatgrad i neurouddannelse og online læringsvanskeligheder
Universidad Europea
Nøgleinformation
Campus placering
Villaviciosa de Odón, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Med Master i Neuroeducation vil du være i stand til at analysere forskellige modeller for diagnose, evaluering og opmærksomhed på indlæringsvanskeligheder, og du vil designe pædagogiske svar på rammerne af det menneskelige nervesystem og dets støtte til hukommelse, opmærksomhed, følelser, sprog og andre neuropsykologiske processer.
Du vil lære de neuroanatomiske, fysiologiske og kognitive baser for indlæringsvanskeligheder og deres implikationer i alle uddannelsesstadier.
Derudover vil vi lære dig at designe og evaluere forslag til neuropædagogisk intervention og neuroteknologiske ressourcer i indlæringsvanskeligheder for at fremme kreativitet og multiple intelligenser.
Anmod om mere information via vores portal, og en repræsentant for centret vil kontakte dig for at hjælpe dig med at behandle din registrering.
Hvad adskiller dette kursus fra de andre?
officiel kandidatgrad
- ANECA certificering. Certificeret af Styrelsen for Kvalitetsvurdering og Akkreditering under Undervisningsministeriet.
- europæisk anerkendelse. Titel, der kan homologeres og anerkendes i ethvert land i det europæiske område for videregående uddannelser (EES).
- Adgang til ph.d. Det giver dig adgang til en doktorgrad i uddannelse.
- Point for oppositioner eller konkurrencer. De officielle kandidatgrader er gyldige for meritskalaen for de offentlige administrationsundervisningsoppositioner.
Online metode
- Fleksibilitet. 100 % online undervisning med live virtuelle klasser, der vil blive optaget, hvis du ikke kan deltage eller ønsker at se dem igen.
- I nærheden af dig. Du vil få støtte fra vores ekspertlærere, som vil facilitere din læring, samt en vejleder, der vil guide dig og hjælpe dig med at nå dine mål.
- Erfaringsbaseret læring. Få omfattende træning, baseret på læring gennem virkelige cases sammen med teoretisk-praktisk læring.
Efter afslutningen af dette program modtager den studerende den officielle titel Master's Degree in Neuroeducation udstedt af Universidad Europea .
Programresultat
- Du lærer at designe innovative oplevelser til stimulering af sansemotorisk udvikling, som gør brug af de nyeste trends inden for aktive metoder og neuroteknologiske ressourcer.
- Du vil anvende nye teknologier og metoder inden for neurodidaktik for at fremskynde læreprocessen og optimere skolens præstationer, hvilket gør den mere attraktiv, motiverende, kollaborativ, kommunikativ og visuel. Eks: pædagogisk skak, mindfulness.
- Du vil være i stand til at vurdere bidragene og konsekvenserne af inkorporeringen af nye pædagogiske alternativer til at løse indlæringsvanskeligheder.
- Vi vil lære dig, hvordan du evaluerer de seneste fremskridt inden for synaptisk og neuronal plasticitet og funktionel hjernegendannelse.
- Du vil være i stand til at udlede karakteristika af neuropsykologisk udvikling i barndommen og de neuroudviklingsmæssige ændringer i ungdomsårene.
- Du vil lære om nye tendenser i undervisning-læring af matematik (ABN, EntusiasMAT, Singapore) og de neurologiske processer, der er involveret i dens læring. Dyskalkuli og alle dens aspekter.
- Du vil analysere ændringer og opmærksomhedsforstyrrelser, hyperaktivitet og adfærdsforstyrrelser, fra et multimodalt og tværfagligt perspektiv.
- Du vil undersøge de neuropædagogiske strategier, der passer bedst til behovene hos mennesker med ADHD og mest passende for hver alder.
Ideelle studerende
Hvem er det til?
Master er fokuseret på studerende med følgende adgangsprofil:
- Diplomer i undervisning.
- Kandidater i småbørn og folkeskole.
- Kandidater/uddannelser i psykologi.
- Kandidater/uddannelser i psykopædagogik.
- Kandidater/uddannelser i pædagogik.
- Uddannet i socialpædagogik.
- Kandidater i logopædi.
- Kandidater i socialt arbejde.
- Kandidater i ergoterapi.
- Gymnasie- og gymnasielærere.
- Personer med akkrediteret erhvervserfaring inden for det pædagogiske område eller skolevejledere, med ikke mindre end 1 års påviselig erfaring med at udføre opgaver inden for samme vidensfelt.
Indlæggelser
Læreplan
Modul 1. Indlæringsvanskeligheder fra et inkluderende perspektiv (6 ECTS)
- Inklusiv undervisning som en rettighed.
- Endnu et blik på konceptualiseringen af indlæringsvanskeligheder.
- Forebyggelse af indlæringsvanskeligheder.
- Omfattende pædagogisk pleje og dens implikationer.
- Den psykopædagogiske rapport som grundlag for udformningen af arbejdet i klasseværelset.
- Funktionel mangfoldighed og indlæringsvanskeligheder.
Modul 2. Hjerneplasticitet. Neurokognitive aspekter af læring (6 ECTS)
- Nervesystemet, dets udvikling og forhold til erkendelse og følelser.
- Hjerne, hjernefunktioner og hjernens plasticitet. Hændelser i læring.
- Karakteristika for neuroudvikling i barndommen og ændringer i ungdomsårene.
- Affektive, motiverende og sociale processer i skolens læring.
- Biologiske og miljømæssige faktorer, der påvirker neuroudvikling.
- Nye tendenser og fremskridt inden for kognitiv neurovidenskab.
Modul 3. Neuropædagogisk intervention og neuroteknologiske ressourcer til sensoriske og motoriske processeringsforstyrrelser (6 ECTS)
- Neuroudvikling fra 0 til 6 år og pædagogiske implikationer.
- Neuroudvikling fra 7 til 11 år og pædagogiske implikationer.
- Primitive reflekser som motoren i sansemotorisk udvikling.
- Konsekvenserne af tidlig barndom på det pædagogiske område.
- Motoriske og sensoriske lidelser.
- Neuroteknologiske ressourcer til vanskeligheder afledt af sansemotorisk udvikling.
Modul 4. Neuropædagogisk intervention og neuroteknologiske ressourcer til sprog- og kommunikationsforstyrrelser (6 ECTS)
- Specifik sprogforstyrrelse: SLI
- Taleforstyrrelser: Dyslalia og dysartri
- Indlæringsvanskeligheder i skriftligt udtryk: Dysgrafi og dysortografi
- Læseindlæringsforstyrrelser. Ordblindhed
- Skriveindlæringsforstyrrelser. Dysgrafi
- Neuroteknologiske ressourcer til sprog- og kommunikationsforstyrrelser
Modul 5. Neuropædagogisk intervention og neuroteknologiske ressourcer til dyskalkuli (6 ECTS)
- Nye tendenser inden for undervisning og læring af matematik, fra optælling til problemløsning
- Matematik og de neurologiske processer involveret i dens læring
- Dyskalkuli: alle dens aspekter
- Diagnose og evaluering: dens implikation i tilpasningen af læseplanernes indhold
- Sammenhængen af matematikindlæringsvanskeligheder med sprogrelaterede vanskeligheder.
- Neuroteknologiske ressourcer til vanskeligheder med at lære matematik.
Modul 6. Neuropædagogisk intervention og neuroteknologiske ressourcer til opmærksomhedsunderskud, hyperaktivitet og adfærdsforstyrrelser (6 ECTS)
- Attention Deficit Disorder med og uden hyperaktivitet.
- Forskellige syn på ADHD og dens karakteristika.
- Pædagogiske implikationer for den omfattende pleje af elever med indlæringsvanskeligheder forbundet med ADHD.
- Forskellige syn på adfærdsforstyrrelser.
- Betydningen af tilknytning og social kontekst.
- Neuroteknologiske ressourcer til vanskeligheder afledt af opmærksomheds- og adfærdsforstyrrelser.
Modul 7. Neuropædagogisk intervention og neuroteknologiske ressourcer til autismespektrumforstyrrelser, multiple intelligenser, talent og høje evner (6 ECTS)
- Flere intelligenser. Hvordan man bringer dem til klasseværelset som et inkluderende instrument.
- Autismespektrumforstyrrelser (ASD).
- Kommunikationsforstyrrelser.
- Kreativiteten. Eksplosionen af talent i klasseværelserne. Kreativitet som et mål og som et middel til læring.
- Curricular og extracurricular intervention i høje intellektuelle evner og dobbelt exceptionalitet (høje evner + ASD; høje evner + TDH).
- Neuroteknologiske ressourcer til vanskeligheder afledt af ASD og til at fremme kreativitet og multiple intelligenser.
Modul 8. Innovation i neurodidaktik til optimering af undervisnings- og læringsprocessen (6 ECTS)
- ABP.
- Pædagogisk skak. Uddannelsesressource.
- Nye systemer til at lære matematik: ABN, EntusiasMAT, Singapore mv.
- Mindfulness.
- Få adgang til teknologier og tilpasninger til elever med specifikke uddannelsesbehov.
- Pædagogisk coaching og følelsesmæssig intelligens i klasseværelset.
Modul 9. Professionelle praktikpladser (6 ECTS)
- Praksis er 100 % ansigt til ansigt.
- Praktikpladserne vil følge inkorporeringsproceduren baseret på centrenes behov og den studerendes tilgængelighed og vil have en akademisk vejlederlærer (udover centervejlederen), som garanterer erhvervelsen af færdigheder.
- Den studerende skal udfylde rapporten om den faglige praksis. Den vil bestå af en rapport om programmeringen af de aktiviteter og ansvar, der påtages i denne periode på undervisningscentret.
- Den ansvarlige for evalueringen af hukommelsen er vejleder-underviser i den studerendes faglige praksis, men under hensyntagen til de oplysninger, som den studerendes vejleder i undervisningscentret har givet.
Modul 10. Kandidatspeciale (6 ECTS)
Udførelse af et originalt forskningsarbejde, der integrerer al viden, færdigheder og kompetencer erhvervet i kandidatuddannelsen.
Præsentationen af TFM er personligt, og du kan gøre det på enhver af vores lokationer i Spanien (Madrid, Valencia, Tenerife, Barcelona, Bilbao, Sevilla og A Coruña) og Latinamerika (Bogotá, Quito, Santiago de Chile og Lima).