Universitets kandidatgrad i at undervise i spansk som fremmedsprog
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 5.460 / per course *
Ansøgningsfrist
18 Sep 2023
Tidligste startdato
25 Sep 2023
* pris for hele kandidatuddannelsen i en enkelt betaling
Introduktion
Den videnskabelige, akademiske og professionelle interesse for universitetets kandidatgrad i at undervise i spansk som fremmedsprog stammer fra den fremragende internationale situation for det spanske sprog i dag. Denne situation er forbundet med behovet for at uddanne ekspertlærere og kompetente forskere, der udvikler en række kvaliteter, kapaciteter og kompetencer, der er nødvendige for effektivt at udføre deres arbejde i forskellige professionelle miljøer: undervisning, akademisk ledelse, redaktioner og konsulentvirksomheder og konsulentvirksomheder for virksomheder eller virksomheder. institutioner, der imødekommer de aktuelle behov i et stadig mere flersproget og multikulturelt samfund.
Det er en kandidatgrad med voksende akademiske og faglige forventninger ved at levere uddannelsesprogrammet, opdateret teoretisk viden og meget nyttige didaktiske færdigheder, der vil garantere succes i professionelt arbejde og lette integrationen på et arbejdsmarked med enorm international projektion. For de studerende, der er interesseret i forskning, giver dette område eller felt den viden og de teknikker, der er nødvendige for at gøre en sådan dedikation mulig.
For konfigurationen af kandidatuddannelsen efter de nye uddannelsesrammer er der taget hensyn til den nye norm, der konfigurerer det nye system for tilpasning til det europæiske videregående uddannelsesområde: Kongelig Dekret 1393/2007, af 29. oktober [ændret af Det Kgl. Dekret 861/2010 af 2. juli (BOE af 3. juli 2010) og ved kongeligt dekret 99/2011 af 28. januar (BOE af 10. februar 2011)], som fastlægger bekendtgørelsen om officiel universitetsundervisning.
Kandidatuddannelsen i undervisning i spansk som fremmedsprog er en officiel titel, og studieplanen er blevet offentliggjort i BOE nummer 45 af 20. februar 2018.
Denne uddannelse er akkrediteret af Madri + d Foundation, da den er en officiel universitetsgrad, der gør det muligt at opnå, afhængigt af grundlaget for hvert opkald, en højere score i omfanget af modstanden mod undervisning eller i konkurrencer om offentlig administration.
rettet til
Universitetskandidater i bachelor-, bachelor- eller diplomuddannelser inden for de forskellige områder af moderne sprog, filologi, lingvistik, oversættelse, uddannelsesvidenskab, humaniora, pædagogik og kommunikationsvidenskab og sprogprofessionelle, der ønsker at specialisere sig i at undervise spansk som et fremmedsprog.
De kan også få adgang til det fra andre universitetsuddannelser, så længe kandidaten har gennemført et uddannelsesforløb relateret til undervisning i fremmedsprog, har erfaring med at lære sprog eller har erfaring som underviser i sprogundervisning og kan bevise det ved at ved hjælp af en fil over fag bestået eller certificeret af det center, hvor han underviser klasser med mindst 250 timer, som lærer i et fremmedsprog.
I tilfælde af, at der er kandidater, hvis modersmål ikke er spansk, skal de akkreditere/certificere et C1-niveau af kendskab til spansk, af den europæiske referenceramme gennem et DELE-diplom fra Instituto Cervantes eller tilsvarende. I mangel af en sådan akkreditering vil det være nødvendigt at bestå en C1-niveauprøve i spansk udført af universitetet.
Mesterens hovedmål
At uddanne kvalificerede fagfolk inden for undervisning i spansk som fremmedsprog, give dem en praktisk og konkurrencedygtig profil, der sætter dem i stand til at udføre deres professionelle arbejde korrekt og med garanti for succes, hvilket letter deres integration på et arbejdsmarked med enorm international projektion .
Master programmeres således, at følgende specifikke videnskabelige mål opfyldes:
- Udvikle positive holdninger og åbenhed over for sproglig og kulturel mangfoldighed, fremme interkulturel kommunikation, respekt for grundlæggende rettigheder og for værdierne i en kultur med fred og demokratiske værdier.
- Give den væsentlige teoretiske viden inden for anvendt lingvistik til undervisning i fremmedsprog og andetsprog.
- At instruere i de mest relevante aspekter af de forskellige områder af sprogstudiet af spansk (grammatik, pragmatik, semantik og fonetik og fonologi), uden at glemme en tilgang til latinamerikansk kultur gennem rigdommen af dens litteratur, historie og kunst.
- Giv didaktiske værktøjer og grundlæggende metodiske strategier, fra programmering og organisering af arbejdet i E/LE klasseværelset, i henhold til elevernes interesser og karakteristika, til design af materialer eller brug af informations- og kommunikationsteknologier. kommunikation, der letter undervisningen eller ledelsesopgaver.
- Lær om de nyeste teknikker eller tendenser i undervisningen i spansk sprog, litteratur og kultur og lær om de mulige forskningsmuligheder vedrørende dette videnskabelige område.
Undervisningssystem
UDIMA uddannelsesmodellen er baseret på fjernundervisning, der gør intensiv brug af informations- og kommunikationsteknologier (IKT) for at lette uddannelsesprocessen.
UDIMA læringsevalueringssystemet overvejer at udføre og, hvor det er relevant, overkomme forskellige typer aktiviteter. De procentvise vægte, der er fastsat for at evaluere aktiviteterne for hvert fag, vil blive beskrevet detaljeret i filen for hvert modul eller emne, der er indeholdt i undervisningsplanlægningen, og vil blive fastsat ud fra det maksimum og minimum, der er fastsat i følgende tabel:
Deltagelse i læringsaktiviteter | 10-20 % |
kontroller | 10-20 % |
Løbende vurderingsaktiviteter (AEC) | 20-30 % |
Ansigt til ansigt afsluttende eksamen | 50-60 % |
I ALT | 100% |
I alle fag overvåges den studerende fagligt gennem kvalificering af didaktiske aktiviteter baseret på karakteristika for det europæiske område for videregående uddannelse.
karrieremuligheder
Undervisningen i spansk som andetsprog dukker mere og mere op som en professionel mulighed med en enorm fremtid. Cervantes Instituttet, officielle sprogskoler, offentlige og private skoler i udlandet, lektorater og stipendier på udenlandske universiteter, private sprogundervisningscentre, NGO'er ... er nogle af de mange professionelle muligheder for spansklærere. De funktioner, der skal udføres i forbindelse med de førnævnte faglige muligheder, kan angives i følgende:
- Koordinering og ledelse af centre og institutioner.
- Center projektledelse.
- Koordinering, ledelse og vejledning af forskningsprojekter inden for sprog og anvendt lingvistik.
- Pædagogisk rådgiver i forlagsbranchen.
- Redaktionel projektkoordinator.
- Udarbejdelse af digitalt ELE indhold.
- Ansvarlig for informationsteknik og multimediekommunikation.
- Ansvarlig for kulturforvaltning i national og international sfære.
- Tekniker for europæiske og internationale administrationer.
- Kulturel rådgiver i den latinamerikanske verden.