
University of St Andrews - Online
MSc / PGDip / PGCert i international uddannelse - OnlineOnline United Kingdom
VARIGHED
1 op til 5 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSØGNINGSFRIST
01 Sep 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
GBP 12.030 *
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På campus
* for MSc deltid | GBP 8.020 - for PGDip deltid | GBP 4.010 - for PGCert deltid
Introduktion
Udforsk globale uddannelsespraksisser og -politikker gennem et fleksibelt onlineprogram designet til undervisere, der ønsker at forbedre deres internationale perspektiv og lederevner. Du vil have mulighed for at vælge moduler, der interesserer dig og kan gavne din fremtidige karriere.
De internationale uddannelseskurser giver de studerende mulighed for at integrere og udforske teori og praksis inden for international uddannelse.
Da dette er et onlinekursus, har du fleksibiliteten til at vælge moduler, der interesserer dig og er gavnlige for din fremtidige karriere, samt interagere online med studerende på uddannelsesrelaterede programmer i St Andrews og resten af verden.
Vælg dit kursus
Disse fleksible kurser giver dig mulighed for at vælge den vej, der passer bedst til dine ambitioner. Du kan:
- opnå enten en kandidatgrad, PGDip eller PGCert-kvalifikation, eller læs et enkelt modul
- studere 'på campus' i St Andrews eller online
- start i september eller januar
- studere en af disse kvalifikationer på deltid, afhængigt af dine individuelle omstændigheder
Du kan tilmelde dig en af tre forskellige typer kvalifikationer:
Master of Science (MSc)
Kandidatuddannelsen kræver, at du tager otte moduler over fire semestre og færdiggør en afhandling på 15.000 ord. Dette er et deltidsundervisningskursus, som du kan gennemføre på mellem to og fem år.
Postgraduate Diploma (PGDip)
PGDip-uddannelsen kræver, at du tager otte moduler. De, der er på PGDip, skal ikke skrive en afhandling. Dette er et deltidskursus, som du kan gennemføre på mellem to og fire år.
Postgraduate Certificate (PGCert)
PGCert-uddannelsen kræver, at du tager fire moduler efter eget valg. De, der er på PGCert-uddannelsen, skal ikke skrive en afhandling. Dette er et deltidskursus, som du kan gennemføre på mellem et og to år.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
15 % nyuddannet rabat
Hvis du er færdiguddannet fra universitetet inden for de seneste tre akademiske år, kan du være berettiget til 15% rabat på studieafgifter for postgraduate undervisning. Der gælder vilkår og betingelser.
Rabat på online studieafgift for kandidatuddannelsen
IELLI tilbyder en rabat på £2.000 i studieafgift til studerende, der studerer online på kandidatuddannelsen, og som har cirka 2 års relevant erhvervserfaring.
St Andrews er forpligtet til at tiltrække de allerbedste studerende, uanset økonomiske forhold. Stipendier belønner akademisk ekspertise og er designet til at yde støtte til at hjælpe studerende med at forsørge sig selv under deres tid på universitetet.
Ansøgere med flygtningestatus, humanitær beskyttelse, orlov og asylansøgerstatus opfordres til at ansøge om økonomisk støtte. Din status som studieafgift vil afgøre, hvilke stipendier der er tilgængelige for dig.
- Forskningsrådets stipendier
- Sanctuary-stipendier
- Saints Abroad-stipendier
- St Andrews Access-stipendium
- Internationale bachelorstipendier
- St Andrews Kor- og Orgelstipendier
- Online kandidatstipendier
Læreplan
Obligatoriske moduler (for MSc og PGDip)
Følgende moduler er obligatoriske for dem, der læser på kandidat- og PGDip-programmerne. Hvis du læser til PGCert, kan du vælge fire moduler fra denne liste eller fra listen over valgfrie moduler.
Aktionsforskning og refleksion for uddannelsespraktikere
Dette modul giver en læringsoplevelse, hvor de studerende kan reflektere over koncepter og teorier, de har studeret tidligere, og forbinde dem med individuelle uddannelsesmæssige kontekster. Modulet udforsker den kombinerede værdi af refleksion og aktionsforskning og giver uddannelsespraktikere et middel til at forstå deres uddannelsesmæssige kontekster og planlægge svar på udfordringer i disse kontekster.
Uddannelse og Forskning
Studerende vil lære om forskellige forskningsmetoder og kritisk evaluere kvantitative, kvalitative og blandede metodetilgange. Det vil hjælpe de studerende med at forstå karakteristikaene ved et stringent forskningsspørgsmål i engelskundervisning og international uddannelse, samt overveje, hvordan man designer, afprøver og reflekterer over effektiviteten af forskellige dataindsamlingsinstrumenter. De studerende vil blive undervist i og få mulighed for at øve sig i forskellige tilgange til dataanalyse. Modulet vil også omfatte vejledning og diskussion om de forskellige etiske overvejelser ved udførelse af klassebaseret forskning, samt de vigtige faser i at skrive afhandlingen.
Ledelse og styring i international uddannelse
Studerende vil blive opfordret til at tænke kritisk over formålet med, vigtigheden af og forståelsen af centrale begreber og teorier inden for uddannelsesmæssig ledelse i videregående uddannelser. Med dette for øje vil modulet begynde med at udforske, hvad uddannelsesmæssig ledelse er, og kvaliteterne hos en effektiv leder i uddannelsesmæssige miljøer i det 21. århundrede. Derefter vil modulet introducere og overveje relevante teorier og principper, der ligger til grund for praksis inden for uddannelsesmæssig ledelse. For at demonstrere en bevidsthed om den kontekstuelle karakter af ledelse vil modulet undersøge bidrag fra internationale ledelsesperspektiver i en række forskellige globale kontekster. Studerende vil blive opfordret til at analysere og diskutere spørgsmål og problemstillinger, der opstår fra studiet, i overensstemmelse med deres egen praksis og erfaring inden for både skriftlig og mundtlig kommunikation.
Organisationsudvikling i international uddannelse
De studerende vil lære om centrale teorier inden for organisationsudvikling samt deres praktiske anvendelse i et uddannelsesmæssigt miljø. Derudover vil de studerende udforske organisationsdiagnose, forandringsledelse og organisationskultur. De studerende vil få mulighed for at reflektere over og kritisk anvende organisationsudviklingsinterventioner i internationale sammenhænge.
Tendenser og politikker inden for international uddannelse
Dette modul har til formål at øge bevidstheden om og muliggøre refleksion over de vigtigste tendenser og politikker inden for international uddannelse. Det giver de studerende mulighed for at undersøge den indflydelse, disse tendenser og politikker har på eksisterende pædagogiske strukturer og de dialoger, de skaber inden for interkulturel pædagogik. På denne baggrund vil modulet opfordre de studerende til at vurdere den indflydelse, som de beslutninger, de træffer som ledere, eller senere vil træffe som potentielle ledere inden for international uddannelse, har på interessenterne i deres arbejdskontekst.
Valgfrie moduler
De, der læser på kandidatuddannelsen (MSc) og PGDip-uddannelsen, skal vælge tre moduler fra følgende liste. Hvis du læser til PGCert, kan du vælge fire moduler fra denne liste eller fra listen over obligatoriske moduler.
Vurdering og evaluering i uddannelse
Dette modul har til formål at give de studerende en detaljeret forståelse af de centrale begreber og teorier bag forskellige vurderings- og evalueringsmetoder i engelskundervisning og -indlæring. Det vil hjælpe dig med at undersøge rationalet bag forskellige typer vurderinger og vurderingsdesign. Du vil skabe links til læring på andre moduler og undersøge teorien bag testkonstruktion og -bedømmelse, især testvaliditet og kriteriernes rolle i vurdering.
Engelsk Medium Instruction (EMI)
Med den hurtige udvikling af internationaliseringen af uddannelse bruges engelsk som undervisningssprog i et stigende antal uddannelsesinstitutioner, fra universiteter til grundskoler og endda børnehaver. Dette er en kompleks situation, og den har en betydelig indflydelse på undervisning og læring verden over og påvirker både studerende og undervisere. EMI er derfor blevet en væsentlig komponent i postgraduate studier af TESOL og international uddannelse, da interessenternes roller konstant udvikler sig. Dette modul vil give de studerende en forståelse af kontroverserne omkring engelsk som et internationalt sprog til akademiske studier og den kompleksitet, der er forbundet med at undervise og lære et andetsprog for talere af ethvert sprog.
Sprogundervisningsmetode
Dette modul udforsker de teorier, der danner grundlag for undervisningspraksis, og analyserer de implikationer, disse har for læringsmåder, anvendt materiale, lærerrollen og læringsrummene. Modulet er afgørende for alle, der søger at forstå undervisningsmiljøer bedre, og for dem, der har mulighed for at påvirke undervisningsmiljøer.
Online programdesign
De studerende vil lære om centrale teorier om læring og undervisning samt de principper, der ligger til grund for online programdesign. Derudover vil du lære om skabelse af digitalt indhold, hvordan man opbygger en følelse af fællesskab i online undervisnings- og læringssammenhænge, og om vurdering og evaluering i onlineverdenen. Du vil få mulighed for at identificere og konceptualisere disse aspekter af online undervisning og læring inden for dine egne professionelle kontekster.
Teknologi til undervisning
Dette modul introducerer de studerende til de vigtigste teorier, koncepter og praksisser inden for teknologi i sprogundervisningen. Hovedfokus er på anvendelsen af teknologi, og de studerende vil undersøge forskellige anvendelser i klasseværelset og online. Deltagerne vil kritisk overveje rollen og formålet med forskellige teknologiske former i uddannelse i en bred vifte af sammenhænge. De studerende vil blive opfordret til at identificere og konceptualisere problemer inden for deres egne professionelle kontekster og udvikle kreative og informerede løsninger, der udnytter teknologi. De studerende vil også udvikle projektledelses- og kommunikationsevner.
Valgfrie moduler kan ændres hvert år og kræver, at et minimum antal deltagere tilbydes. Nogle moduler kan kun tillade et begrænset antal studerende.
Dissertation (kun MSc)
Kun de, der er på kandidatuddannelsen, skal indsende en afhandling.
Til afhandlingen vælger du et emne af interesse for dig og din fremtidige karriere. Du vil læse tilhørende litteratur og foretage uafhængig forskning om dit emne.
Studenterafhandlinger vil blive vejledt af IE-medarbejdere. Vejledere vil vejlede dig gennem hele forskningsprocessen og hjælpe dig med at formulere en passende forskningshypotese. De vil tilbyde rådgivning om relevant litteratur og hvordan du planlægger din tid effektivt.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater inden for international uddannelse er udstyret med en række færdigheder og erfaringer, der giver dem mulighed for at påtage sig en række forskellige roller. Størstedelen af studerende inden for international uddannelse arbejder med:
- i ledelses- og administrative roller i internationale uddannelsesorganisationer som skoler, universiteter og uddannelsesrettede NGO'er
- i uddannelsesinstitutioner
- som uddannelsespolitikere
- som internationale officerer
- i uddannelsesrelaterede marketingroller
Underviserne på International Education and Lifelong Learning Institute har et væld af undervisnings-, administrativ og ledererfaring inden for uddannelse på en række forskellige steder globalt. De bruger aktivt deres internationale netværk og erfaring til at støtte og rådgive studerende om fremtidig karriereudvikling.
Levering af programmer
- Ud over de fem obligatoriske moduler kan du vælge tre valgfrie moduler og et emne til din afhandling for at udforske dine interesser.
- Modulerne undervises af et tværfagligt team fra forskellige dele af universitetet samt af gæstetalere.
- Bliv en del af International Education and Lifelong Learning Institutes fællesskab af praktikere, og interager med studerende fra en bred vifte af nationaliteter og baggrunde.
- Studiemoduler i de anvendte ledelses- og organisationsadfærdsaspekter ved at lede en organisation, samt moduler relateret til undervisning og læring.
- Diskuter teoretiske begreber og rammer, og anvend disse gennem evalueringer, i små grupper og skriftligt i ugentlige online diskussionsfora.
- Der er ingen 'live'-undervisning, så du kan studere i din egen tid, så det passer din egen livsstil og dine forpligtelser.
- Deltag i en valgfri to-ugers sommerskole i St Andrews med fokus på forberedelse af speciale, og som giver dig mulighed for at opleve, hvordan du bor og studerer i St Andrews.
Antallet af underviste moduler, du skal tage, afhænger af, om du studerer til kandidatgraden, PGDip-graden eller PGCert-graden:
- Studerende på kandidatuddannelsen og kandidatgraden tager fem obligatoriske moduler plus tre valgfrie moduler
- Studerende på PGCert vil tage fire moduler efter eget valg
Du vil studere hvert modul i fem uger.
I modulerne interagerer du online i et ugentligt skriftligt diskussionsforum eller lignende aktivitet med IELLIs postgraduate-studerende i St Andrews og rundt om i verden, hvilket giver mulighed for at lære af ligesindede, der bor og arbejder i en bred vifte af kontekster.
Undervisningsformat
Du vil tage en række forskellige underviste moduler i løbet af programmets varighed.
Modulerne leveres på forskellige måder, såsom:
- optagede forelæsninger
- optagede miniforelæsninger
- online chatrum
- podcasts
- guidet skrivning
- webinarer
- intensive feedbacksessioner på dit arbejde