MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareCourses
Keystone logo
SIT Graduate Institute Master of Arts i TESOL (online med korte ophold i Vermont)
SIT Graduate Institute

Master of Arts i TESOL (online med korte ophold i Vermont)

2 Years

Engelsk

Deltid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

USD 26.760

Blandet

Introduktion

Deltag i en bølge af lærere, der transformerer engelsk sprogundervisning og udvider deres indflydelse på klasseværelser og lokalsamfund.

Da engelsk bliver et globalt sprog, skal TESOL-lærere ikke bare vide, hvordan de skal undervise i et sprog, men hvordan de forbereder deres elever til at deltage mere fuldt ud i en dynamisk og foranderlig verden. Eleverne har brug for lærere, der kan tilpasse sig deres læringsbehov. Lærere skal i stigende grad engagere sig i sprogpolitiske diskussioner og se ud over klasseværelset til de fællesskaber, de arbejder i.

En leder i TESOL i mere end 50 år, SIT vil give dig uddannelsen til at opfylde dine elevers læringsbehov og fremme positive forandringer i fællesskaber. Du lærer at tænke dybt over undervisning og læring ved at bruge din undersøgelse af de store skift på området (systemtænkning, kaosteori, økologisk tilgang, flersprogethed og flersprogethed) til at analysere og udspørge dine overbevisninger. Med denne grundige baggrund i teori og praksis vil du være forberedt på intelligent og medfølende at betjene eleverne.

En personlig tilgang

Deltag i et læringslaboratorium af medlærere. Dit første tre-ugers ophold bygger din kohorte af erfarne lærere op til en tæt sammentømret, samarbejdsgruppe, der lærer af deres egne og hinandens erfaringer i klasseværelset. En fakultetsrådgiver vil vejlede dig gennem hvert trin i resten af dit første år. Din mentor vil observere dig i dit eget klasseværelse og give dig personlig feedback. Du vil yderligere tilpasse din læringsoplevelse ved at vælge et af fire specialiseringsområder: læreruddannelse, flersproget pædagogik, undervisning i flygtninge og fordrevne personer eller undervisning af unge elever.

Idéer, du vil udforske

I dette meget praktiske program lærer du teori og hvordan du bruger den. Du vil bruge testede værktøjer og udnytte din egen kreativitet til at udvikle nye værktøjer, der fungerer i dit klasseværelse. Nogle af de vigtigste emner, du vil dække, omfatter:

  • Personlige, psykologiske, sociokulturelle, biologiske og sproglige faktorer, der påvirker sprogudviklingen
  • De interkulturelle og identitetsmæssige dimensioner af sproglig og kulturel læring
  • Flersprogethed, sproglig og kulturel mangfoldighed og flersproget pædagogik
  • De regelmæssigheder, betydninger og underliggende sprogsystemer med fokus på engelsks fonologi, grammatik og leksikon
  • Teorien, der ligger til grund for undervisningen i de "fire færdigheder" - læsning, skrivning, lytning og tale - og hvordan man designer kursuslektioner, der udvikler og integrerer læring i disse færdigheder
  • En række forskellige tilgange til sprogundervisning, såsom The Silent Way og Community Language Learning
  • Hvordan man integrerer tidligere og nuværende lærings- og undervisningserfaringer i en række forskellige sammenhænge
  • Hvordan man designer og vurderer pensum

Hvordan det virker

Dette innovative MA i TESOL-program for praktiserende lærere med lavt opholdssted bruger SIT s succesfulde model for erfaringsbaseret, reflekterende læring og praksis. I løbet af dit første tre-ugers ophold lærer du med og fra andre lærere i din kohorte, mens du bliver trænet i den nyeste TESOL-pædagogik og -praksis. I løbet af året, når du gennemfører kurser online, vil du anvende din nye læring i dit eget klasseværelse. I løbet af et tre-dages superviseret praktikum vil din fakultetsvejleder vi SIT dit klasseværelse for at give individualiseret, praktisk mentorskab.

I løbet af programmets andet år kan du gå ud over klasseværelset for at forstå, hvordan din undervisning kan påvirke samfundet. Du vil vælge en af fire nye udfordringer på området - læreruddannelse, flersproget pædagogik, undervisning i flygtninge og fordrevne personer eller undervisning af unge elever - som dit specialeområde. Med udgangspunkt i dit arbejde i det foregående år vil du udvikle færdigheder inden for ledelse og fortalervirksomhed.

Specialiseringsområder

Dette program giver dig et valg mellem fire specialiseringsområder for at fokusere din læring på en måde, der bedst opfylder dine mål.

Vælg et af følgende avancerede seminarer:

Flersproglig pædagogik

I en verden præget af hidtil uset mobilitet og mangfoldighed er mennesker fra både udviklede lande og udviklingslande i stigende grad en del af nye og skiftende faglige, uddannelsesmæssige og erhvervsmæssige samfund. De har således brug for færdigheder til at kommunikere på tværs af sproglige og kulturelle forskelle. Inden for denne setting spiller engelsk en nøglerolle som et lingua franca, som af nogle ses som et vigtigt værktøj til at styrke dem, mens det af andre betragtes som et dræbersprog.

Udforsk, hvordan flersproget pædagogik adskiller sig fra andre ved at imødekomme elevernes behov. På dette seminar lærer du, hvordan du:

  • Maksimer elevernes empowerment og afbød den negative indvirkning af engelsk i sprogets økologi
  • Evaluer sprogpraksis og -politikker gennem linserne af sproget som et problem, sproget som en rettighed og sproget som en ressource
  • Fejr forskelle og flyt klasseværelser væk fra sproghierarki og marginalisering af fællesskaber
  • Overvinde mangler skabt af ensprogede ideologier
  • Udnyt den sproglige og kulturelle viden hos lærere, elever og lokalsamfund
  • Ændre vurderingssystemer for at fremme en flersproget udforskning af sprog

Læreruddannelse og lærerudvikling

Dette seminar er for TESOL-studerende med minimum to års undervisningserfaring, som har været involveret i at støtte eller rådgive lærere (måske uden at være blevet uddannet til det), eller som håber på at arbejde med læreruddannelse i fremtiden. Kursets primære fokus kan være præ-service, efteruddannelse af lærere eller en kombination, afhængigt af klassens sammensætning. Seminaret vil fokusere på læreruddannelse og -uddannelse i multikulturelle og flersprogede sammenhænge og vil omhandle læreruddannelse og lærerudvikling i kulturelt og sprogligt komplekse sammenhænge.

Seminaret vil omhandle følgende komponenter:

  • Forskellige roller som lærerudvikler, underviser, underviser, mentor
  • Kerneopgaver for uddannelse af lærere
  • Forskellige måder at observere lærere på
  • Sådan giver du feedback følsomt og effektivt
  • Sådan opretter og opretholder du en lærerudviklingsgruppe på din skole
  • Færdigheder, der kræves til at lede grupper af lærere

Du vil udvikle en litteraturgennemgang, identificere et problem eller problem, der skal løses, oprette en træningsplan, der eksemplificerer dine overbevisninger om læreruddannelse/uddannelse, og skabe en plan for fortalervirksomhed, herunder implementering af en trænings-/læreruddannelsesstrategi på din arbejdsplads.

Undervisning i flygtninge og fordrevne

Efterhånden som antallet af fordrevne personer vokser, oplever sproglærere, at de i stigende grad betjener elever i forskellige stadier af fordrivelse, hjemsendelse og genbosættelse. Lærere skal være i stand til at designe programmer til midlertidigt eller permanent at imødekomme behovene hos en fordrevet befolkning. Studerende er ofte flersprogede og multikulturelle, hvilket kræver kulturelle forhandlingsevner og mægling. Desuden lider de ofte af traumer og isolation. Disse udfordringer kan skjule elevernes rige baggrund, personlige handlekraft og læringsressourcer.

Du vil oprette en instruktionsenhed eller træningsværksted med fokus på en region eller kontekst. Fordi lærere er en vigtig bro mellem elever og det større samfund og samfund, vil du udvikle en personlig fortalervirksomhed for dine elever og elevfællesskaber. Du og din årgang vil bidrage til hinandens læring gennem ugentlig deling og peer-to-peer undervisning. På dette seminar vil du dykke ned i:

  • Årsager og oplevelser af forskydning
  • Programtyper og læseplaner (fra kriseintervention til genbosættelse)
  • Forholdet mellem traumer og læring
  • Bedste praksis for undervisning af ESL til fordrevne samfund, herunder læse- og skriveundervisning, psykosocial støtte i klasseværelset, online læringsprogrammer for fordrevne studerende og overgang af elever fra ESL til arbejdspladsen
  • Globale realiteter præsenteret gennem den daglige UNHCR-flygtningebriefing
  • Deltagelsesprincipper, der fremmer optimale pædagogiske oplevelser

Studerende, der ikke i øjeblikket underviser i denne sammenhæng, vil blive bedt om at undervise uformelt (online eller i deres eget fællesskab) under kurset.

Undervisning af unge elever

Da lande rundt om i verden kræver engelskundervisning i skoler, arbejder lærere i komplekse multikulturelle og flersprogede miljøer med undervisningsministerier, skoleadministrationer, forældre og elever for at bestemme den passende integration af sprog - herunder modersmål, engelsk og andre nationale eller regionale sprog — i skoleundervisningen. Lærere i disse sammenhænge skal være i stand til at arbejde effektivt inden for forskellige filosofiske tilgange til uddannelse og samtidig slå til lyd for optimal læring for deres elever.

På dette seminar lærer du at arbejde med børn i offentlige og private skoler, herunder tosproget/flersproget undervisning, Content Language Integrated Learning (CLIL), klasseværelsesledelse og børns udvikling og tidlig læsefærdighed. Du vil også udforske modeller for samfunds- og skolepartnerskaber og fortalervirksomhed, så du kan forstå og navigere gennem den nationale sprogpolitik og programdesign for at imødekomme dine elevers behov. Som en del af seminaret vil du skrive en litteraturgennemgang, udvikle en kontekst og aldersfokus for dit studie og skabe praktiske undervisningslektioner og en plan for fortalervirksomhed i denne sammenhæng. Du vil bidrage til og lære af andre medlemmer af din kohorte i peer-to-peer dialog omkring oplæsninger og opgaver.

Indlæggelser

Om skolen

Spørgsmål