Master of Arts i Videregående Uddannelse Administration og Lederskab
Royal Roads University
Nøgleinformation
Campus placering
Victoria, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
2 år
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
CAD 33.920 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Undervisningsomkostningerne er for hele programmet: $ 31,976 (internationale studerende), $ 25,265 (indenlandske studerende).
Introduktion
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership er et to-årigt, 33-kredit-program, der giver kandidater den viden og færdigheder, der er nødvendige for at give effektiv ledelse inden for komplekse og skiftende videregående uddannelsesmiljøer. Dette program er designet til videregående uddannelsesadministratorer og ledere, der ønsker at fremme deres forståelse og anvendelse af systemtænkning, ledelsesteori, videregående uddannelseslitteratur og forskning, kritisk tænkning, strategisk planlægning og førende meningsfuld forandring.
Programbeskrivelse
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et toårigt, 33-kredit-program, der giver dig den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at give effektiv ledelse inden for komplekse og skiftende videregående uddannelsesmiljøer. Dette program vil forberede dig på at udvikle de nødvendige færdigheder til at arbejde sammen, tage et systembillede af deres organisation, opbygge varige relationer og partnerskaber, træffe evidensbaserede beslutninger, tænke kritisk, planlægge strategisk og lede meningsfuld uddannelsesændring.
MAHEAL-programmet er designet i samarbejde med nuværende ledere inden for området og gør det muligt for fagfolk at:
- Undersøg forholdet mellem teori og praksis i højere uddannelsesmiljøer;
- Tilegne sig den viden, færdigheder og tankegang, de har brug for for at være effektive i deres eget post-sekundære arbejdsmiljø
- Få en større forståelse af de problemer, som videregående uddannelsesadministratorer står over for, og hvordan man styrer og løser dem og
- Forbedre deres evne til kritisk at vurdere forskningsfremskridt inden for ledelse inden for videregående uddannelser og anvende denne viden til praksis.
Dette program giver dig mulighed for at tilpasse din læring ved at vælge mellem to specialiseringsmuligheder, en specialisering i forretningsudvikling i international uddannelse eller en specialisering i systemledelse inden for videregående uddannelse og ved at vælge mellem to valgmuligheder for programafslutning, herunder en forskningsopgave (sekundær forskning) en afhandling (primær forskning).
Specialisering Valg:
- Forretningsudvikling i international uddannelse - Ideel til de studerende, der ønsker at fokusere på lederskab i internationale uddannelsessammenhænge.
- Systemledelse inden for videregående uddannelse - Ideel til studerende, der ønsker at tilegne sig en dyb forståelse af systemtænkning for at skabe meningsfuld uddannelsesmæssig forandring
Hvem det er til
MAHEAL-programmet er designet til nuværende eller håbefulde ledere i post-sekundære uddannelsesmiljøer, der ønsker at udvide deres ekspertise og få nye færdigheder og kvalifikationer inden for videregående uddannelse og ledelse for at fremme eller omdirigere deres karriere. Studerende på dette program er forpligtet til at have en baggrund i videregående uddannelse og erfaring, for at lære mere besøg programmets optagelsesside.
Ansøgere, der ikke har den formelle akademiske uddannelse for at kvalificere sig til optagelse, kan vurderes ud fra både deres formelle uddannelse og deres uformelle læring i overensstemmelse med den fleksible optagelsespolitik . Besøg siden til optagelse af programmet for mere information.
resultater
Kandidater vil udvikle en forståelse af uddannelsesforbedringskoncepter og -forskning og være i stand til at anvende praktiske værktøjer og strategier til at løse problemer, udfordringer og muligheder i forbindelse med at støtte elevers præstation og institutionel vækst.
Kandidater vil:
- Lette samarbejdet om udvikling og implementering af fælles værdier, vision, mission og mål for at understøtte læring og præstation for alle elever
- Forstå og anvende forandrings- og forbedringsprocesser til støtte for læring og institutionel vækst;
- Opbygge positive og effektive relationer mellem institutionen og det større samfund
- Integrere evidensbaserede beslutningstagningsmetoder i administrativ ledelsesmæssig praksis til støtte for vækst og forbedring
- Engagere i meningsfuld selvvurdering og selvbevidsthed for at forbedre ledelsesevner, positive relationer og faglige mål;
- Anvende systemtænkning til strategisk planlægning og styring af det højere uddannelsesinstitutionelle miljø for at understøtte elevers læring;
- Engagere i sund økonomisk planlægning / budgettering og projektledelse praksis til støtte for organisatoriske mål;
- Fostre og opretholde en inklusiv institutionskultur og klima for at understøtte både elevernes læring og faglig vækst i fagfag / personale
- Kritisk analysere lederens egen organisatoriske kontekst i betragtning af eksisterende kulturelle normer, nationale / internationale tendenser og globale perspektiver;
- Gennemfør autentiske og meningsfulde strategier, der sikrer programkvalitet og
- Ledsamarbejde og systematiske undersøgelsesprocesser, der understøtter institutionel vækst og forbedring.
Leveringsmodel
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et toårigt program, der tilbydes i en blandet leveringsmodel, der kombinerer online-læring med en obligatorisk to-ugers ophold på campus og et andet hovedsten mini-opholdssted, der kan være afsluttet på campus eller online. Denne blandede levering er designet til at give dig mulighed for at anvende det, du lærer på dine kurser, mens du fortsætter med at arbejde på fuld tid.
Bopæl
Residensen er en omhyggeligt designet periode med intens akademisk undersøgelse, hvor studerende gennemfører to kurser - HEAL 501: Leading and Learning in Higher Education og HEAL 510: Approaches to Educational Research in Higher Education.
Tidsplanen for undervisning og studier under opholdet er struktureret til at optimere den ansigt til ansigt adgang til instruktører, udvikle netværk med medstuderende og få adgang til universitetets tjenester, der understøtter din læring i løbet af de to års studier. Den typiske daglige tidsplan er fra kl. 8 til kl. 17 Teammøder, hjemmearbejde og læsninger udføres uden for disse timer.
Online læring
Online-læringskurser leveres for meget ved hjælp af vores internetbaserede Moodle-platform. Understøttet af resten af din kohorte vil du være aktivt engageret i individuelle og teambaserede aktiviteter, projekter og opgaver, der gør det muligt for dig at anvende det, du lærer, i din egen faglige kontekst, mens du tager hvert kursus.
Hvert 3-kredit kursus ville kræve en indsats på ca. 100 timers indsats. Dette varierer fra studerende til studerende og bliver lettere, når studerende sætter sig ind i Royal Roads University online læringsteknologier og lærer at arbejde effektivt med teammedlemmer i en virtuel indstilling. Studerende kræves regelmæssigt at engagere sig i kursusindholdet og bidrage akademisk til at forbedre kohortelæring gennem blog / forumindlæg, diskussionsemner og krævede kursusaktiviteter og opgaver.
Før du begynder på programmet, vil du blive tilmeldt to ugers ikke-kredit-session (LINK) designet til at introducere dig til vores online læringsmiljø, relevante akademiske politikker og procedurer og til at løse dine spørgsmål eller bekymringer.
Adgangskrav
Ansøgninger vurderes gennem en integreret og konsolideret gennemgang af akademisk legitimationsoplysninger, erhvervserfaring og personlig erfaring; på grund af denne gennemgangs holistiske karakter vurderes alle ansøgninger fra sag til sag.
Standard optagelse
- Fire-årig (eller sammenlignelig) bachelorgrad fra en anerkendt post-sekundær institution.
- Mindst tre års relevant, betalt erhvervserfaring inden for anerkendte videregående uddannelsesinstitutioner (dvs. offentlige eller akkrediterede gymnasier, universiteter, polyteknikker eller institutioner, der tilbyder formelle videregående programmer), inklusive nogle ledelseserfaringer *.
Voksende ledere, der har færre end tre års ledelseserfaring *, men alligevel har været i en eller flere nyere ledelses- eller medarbejderledelse i to år eller mere, demonstrerer enestående lederskabspotentiale gennem deres professionelle og livserfaringer og forbereder sig på yderligere lederroller, og ellers opfylder standardkriterierne for optagelse, opfordres til at anvende.
Fleksibel adgang
- For at blive betragtet som fleksibel optagelse , vil ansøgere normalt kræve mindst syv års erhvervserfaring i videregående uddannelsesinstitutioner (dvs. offentlige eller akkrediterede gymnasier, universiteter, polyteknikker eller institutioner, der tilbyder formelle videregående programmer), herunder mindst 3 års lederskabserfaring *.
* Ledelseserfaring kan omfatte en eller flere af følgende:
- Roller, hvor du konsulterer, forhandler med eller leder forskellige interessegrupper gennem forhold i et komplekst miljø
- Roller, hvor du leder andre mod fælles mål og resultater
- Roller, hvor du påvirker, organiserer og koordinerer grupper af mennesker
- Lederroller i frivillige organisationer
- Formelle organisatoriske lederroller, hvor du direkte overvåger personale eller gennemfører præstationsorienteret arbejde med enkeltpersoner, grupper eller teams
- At overvinde en udfordrende livserfaring (for sig selv eller andre), som involverede at navigere i komplekse systemer og resulterede i positive samfundsændringer ud over individet
Engelsk sprogfærdighed
Hvis engelsk ikke er dit primære sprog, bedes du gennemgå vores engelske sprogkrav.
Yderligere anbefaling (er)
- Ansøgninger vurderes gennem en integreret og konsolideret gennemgang af akademisk legitimationsoplysninger, erhvervserfaring og personlig erfaring; på grund af denne gennemgangs holistiske karakter vurderes alle ansøgninger fra sag til sag.
- Sørg for, at du demonstrerer din ledelseserfaring i dit detaljerede CV, og tydeligt angiver, hvordan dine års erfaring opfylder kravene til standard eller fleksibel adgang.
Karriere
Master of Arts in Higher Education and Administration Leadership-programmet er designet til den fortsatte udvikling af ledelse og administration inden for videregående uddannelsessektoren for effektivt at lede institutioner i det, der fortsat er komplekst og globalt arbejds- og læringsmiljø.
De typer videregående uddannelsesinstitutioner, offentlige og ikke-statslige organisationer, som MAHEAL-studerende i øjeblikket er eller ønsker at arbejde i, inkluderer og er muligvis ikke begrænset til følgende:
- Universiteter (private og offentlige)
- Kollegier (private og offentlige)
- Provinsiale ministerier for avanceret uddannelse
- Canadiske styrker - Uddannelsesudvikling
- Forskningsbureauer for videregående uddannelser
- Konsulentfirmaer for videregående uddannelser
- Internationale uddannelsespartnerbureauer
- Videregående uddannelsesforeninger (indenlandske og internationale)
Programmet fremmer studerendes viden og færdigheder for at udstyre dem til lederstillinger, der almindeligvis besættes inden for videregående uddannelsessektoren. Lederskabspositioner, der almindeligvis findes inden for videregående uddannelser, der stemmer overens med kandidatuddannelsen inden for højere uddannelse og administration, omfatter, men er ikke begrænset til:
AVP / direktør / leder eller koordinatorstillinger i:
- Studenterservices og anliggender
- Residence Life
- Tilmeldingstjenester
- Marketing og kommunikation
- Registratorens kontor
- Finansiere
Eller
- College- eller universitetsafdelingsledere / stole
- Statskontakt / projektledelse med videregående uddannelse
- Internationale uddannelsesbureaus direktører / ledere
Kurser
- ITAI: Introduktion til akademisk integritet
- LRNTLNK: Linket
- HEAL501: Ledelse inden for videregående uddannelse i forandringstider
- HEAL510: Tilgange til uddannelsesforskning inden for videregående uddannelse
- HEAL520: Globale og nationale perspektiver på videregående uddannelser
- HEAL525: Globale perspektiver på international uddannelse
- HEAL530: Ledende uddannelsesmæssige ændringer i højere uddannelsesmiljøer
- HEAL535: Kommunikation og organisatorisk kultur i en globaliseret verden
- HEAL540: Nye modeller for institutionel levedygtighed
- HEAL545: Erhverv af international uddannelse
- HEAL550: Systemtænkning og strategisk planlægning i videregående uddannelser
- HEAL560: Kvalitet, ansvarlighed og uddannelsesmæssig effektivitet
- HEAL570: Leveragingsteknologi i højere uddannelsesmiljøer
- LRNT506: Forslagsudvikling til uddannelsesforskning
- HEAL610: Forskningspapir: Ledende og vedvarende Samarbejdsforespørgselsprocesser
- LRNT600: Avanceret Forskning: Specialeforslag
- LRNT690: Speciale
Finansiel støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for at give information og support om en række finansieringskilder og tildelingsmuligheder startende med en video, der introducerer de omfattende detaljer, du finder på dette websted og i vores blog.
Se et resumé af offentlige bistandsprogrammer for dem, der er ramt af COVID-19-krisen. Lær mere...
Finansiel planlægning er en vigtig komponent i tidlig uddannelsesplanlægning. Gennemgå finansieringsmulighederne godt inden dit program begynder at hjælpe med at opbygge et rimeligt budget.
lån
Udforsk de forskellige typer lån, der er tilgængelige for at hjælpe med at finansiere dine studier. Lær mere...
Priser
Udforsk en række konkurrencedygtige stipendier, priser og stipendier, der er tilgængelige fra RRU og andre finansieringsbureauer. Lær mere...
Forskningsstipendier
RRU administrerer stipendeadministrationen for udvalgte finansieringsbureauer. Dette er nogle af de mere omfattende priser. Lær mere...
Anden finansiering
Oplev alternative finansieringsmuligheder som Highbred Points. Lær mere...
Læreplan
Programbeskrivelse
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et toårigt, 33-kredit program, der vil give dig den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at give effektiv ledelse inden for komplekse og skiftende videregående uddannelsesmiljøer. Dette program vil forberede dig til at udvikle de færdigheder, der kræves for at arbejde sammen, tage et systemsyn på deres organisation, opbygge varige relationer og partnerskaber, træffe evidensbaserede beslutninger, tænke kritisk, planlægge strategisk og lede meningsfuld uddannelsesændring.
MAHEAL-programmet er designet i samarbejde med nuværende ledere på området og giver fagfolk mulighed for at:
- Undersøg forholdet mellem teori og praksis i videregående uddannelsesmiljøer;
- Tilegne sig den viden, de færdigheder og den tankegang, de har brug for for at være effektive i deres eget post-sekundære arbejdsmiljø;
- Få en større forståelse af de problemer, som administratorer af videregående uddannelser står over for, og hvordan man håndterer og løser dem; og
- Forbedre deres evne til kritisk at vurdere forskningsfremskridt inden for lederskabsområdet for videregående uddannelser og anvende denne viden til praksis.
Dette program giver dig mulighed for at tilpasse din læring ved at vælge mellem to specialiseringsmuligheder, en specialisering i forretningsudvikling i international uddannelse eller en specialisering i systemlederskab i videregående uddannelser og ved at vælge mellem to programafslutningsmuligheder, herunder et forskningspapir (sekundær forskning) eller et speciale (primær forskning).
Specialiseringsmuligheder:
- Forretningsudvikling i international uddannelse - Ideel til de studerende, der ønsker at fokusere på lederskab i internationale uddannelsessammenhænge.
- Systems Leadership in Higher Education - Ideel til studerende, der ønsker at opnå en dyb forståelse af systemtænkning for at skabe meningsfuld uddannelsesændring
Hvem er det til
MAHEAL-programmet er designet til nuværende eller håbefulde ledere i post-sekundære uddannelsesmiljøer, der ønsker at udvide deres ekspertise og opnå nye færdigheder og akkreditiver inden for administration og ledelse af højere uddannelser for at fremme eller omdirigere deres karriere. Studerende på dette program er forpligtet til at have en baggrund inden for videregående uddannelsesviden og erfaring, for at lære mere besøg programmets optagelsesside.
Ansøgere, der ikke har den formelle akademiske uddannelse til at kvalificere sig til optagelse, kan vurderes ud fra både deres formelle uddannelse og deres uformelle læring i overensstemmelse med den fleksible optagelsespolitik. Besøg venligst programoptagelsessiden for mere information.
Resultater
Kandidater vil udvikle en forståelse af pædagogiske forbedringskoncepter og forskning og være i stand til at anvende praktiske værktøjer og strategier til at løse problemer, udfordringer og muligheder relateret til at støtte studerendes præstationer og institutionel vækst.
Kandidater vil:
- Facilitere den fælles udvikling og implementering af fælles værdier, vision, mission og mål for at understøtte læring og præstation for alle elever;
- Forstå og bruge forandrings- og forbedringsprocesser til at understøtte elevernes læring og institutionel vækst;
- Opbygge positive og effektive relationer mellem institutionen og det større samfund;
- Integrer evidensbaserede tilgange til beslutningstagning i administrativ ledelsespraksis for at understøtte vækst og forbedring;
- Engagere sig i meningsfuld selvevaluering og selvbevidsthed for at forbedre lederevner, positive relationer og professionelle mål;
- Anvende systemtænkning til strategisk at planlægge og styre det højere uddannelsesinstitutionelle miljø for at understøtte studerendes læring;
- Engagere sig i sund økonomisk planlægning/budgettering og projektledelsespraksis for at understøtte organisatoriske mål;
- Fremme og opretholde en inkluderende institutionel kultur og klima for at understøtte både studerendes læring og fakultetets/personalets faglige vækst;
- Kritisk analysere lederens egen organisatoriske kontekst under hensyntagen til eksisterende kulturelle normer, nationale/internationale tendenser og globale perspektiver;
- Implementer autentiske og meningsfulde strategier, der sikrer programkvalitet; og
- Lede kollaborative og systematiske undersøgelsesprocesser, der understøtter institutionel vækst og forbedring.
Leveringsmodel
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et to-årigt program, der tilbydes i en blandet leveringsmodel, som kombinerer online læring med et obligatorisk to-ugers ophold på campus og et andet hjørnesten mini-residency, der kan afsluttet på campus eller online. Denne blandede levering er designet til at give dig mulighed for at anvende det, du lærer i dine kurser, mens du fortsætter med at arbejde på fuld tid.
Bopæl
Residency er en omhyggeligt designet periode med intens akademisk undersøgelse, hvor studerende gennemfører to kurser - HEAL 501: Leading and Learning in Higher Education og HEAL 510: Approaches to Educational Research in Higher Education.
Tidsplanen for undervisning og studier under opholdet er struktureret for at optimere den ansigt-til-ansigt adgang til instruktører, udvikle netværk med medstuderende og få adgang til universitetets tjenester, der vil understøtte din læring i løbet af de to studieår. Den typiske daglige tidsplan er fra kl. 8.00 til 17.00. Teammøder, lektier og oplæsninger udføres uden for disse timer.
Online læring
Online læringskurser leveres ved at bruge vores internetbaserede Moodle-platform. Støttet af resten af din kohorte vil du være aktivt engageret i individuelle og teambaserede aktiviteter, projekter og opgaver, der gør dig i stand til at anvende det, du lærer, til din egen professionelle kontekst, mens du tager hvert kursus.
Hvert 3-kreditkursus ville kræve et indsatsniveau på cirka 100 timers indsats. Dette varierer fra elev til elev og bliver nemmere, efterhånden som eleverne stifter bekendtskab med Royal Roads University s online læringsteknologier og lærer, hvordan man arbejder effektivt med teammedlemmer i et virtuelt miljø. Studerende er forpligtet til regelmæssigt at engagere sig i kursusindholdet og bidrage akademisk til at forbedre kohortelæring gennem blog-/forumindlæg, diskussionsemner og nødvendige kursusaktiviteter og opgaver.
Inden du påbegynder programmet, vil du blive tilmeldt to ugers ikke-kreditsession (LINK) designet til at introducere dig til vores online læringsmiljø, relevante akademiske politikker og procedurer og for at løse dine spørgsmål eller bekymringer.
Kurser
- ITAI: Introduktion til akademisk integritet
- LRNTLNK: Linket
- HEAL501: Lederskab på videregående uddannelser i tider med forandring
- HEAL510: Tilgange til uddannelsesforskning i videregående uddannelser
- HEAL520: Globale og nationale perspektiver på videregående uddannelse
- HEAL525: Globale perspektiver på international uddannelse
- HEAL530: Førende uddannelsesændring i miljøer for videregående uddannelser
- HEAL535: Kommunikation og organisationskultur i en globaliseret verden
- HEAL540: Nye modeller for institutionel levedygtighed
- HEAL545: The Business of International Education
- HEAL550: Systemtænkning og strategisk planlægning i videregående uddannelser
- HEAL560: Kvalitet, ansvarlighed og uddannelsesmæssig effektivitet
- HEAL570: Udnyttelse af teknologi i miljøer for videregående uddannelser
- LRNT506: Udvikling af forslag til uddannelsesforskning
- HEAL610: Research Paper: Leading and Sustaining Collaborative Inquiry Processes
- LRNT600: Avanceret forskning: Afhandlingsforslag
- LRNT690: Speciale
Indlæggelser
Galleri
Stipendier og finansiering
Økonomisk støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for at give information og støtte om en række forskellige finansieringskilder og tildelingsmuligheder, startende med en video, der introducerer de omfattende detaljer, du finder på denne hjemmeside og i vores blog.
Se en oversigt over regeringens bistandsprogrammer for dem, der er berørt af COVID-19-krisen.
Økonomisk planlægning er en afgørende komponent i tidlig uddannelsesplanlægning. Gennemgå venligst finansieringsmuligheder i god tid før dit program begynder for at hjælpe med at opbygge et rimeligt budget.
Lån
Udforsk de forskellige typer lån, der er tilgængelige for at hjælpe med at finansiere dine studier.
Priser
Udforsk en række konkurrencedygtige tildelte stipendier, priser og stipendier tilgængelige fra RRU og andre finansieringsbureauer.
Forskningsstipendier
RRU administrerer stipendieadministrationen for udvalgte finansieringsbureauer. Dette er nogle af de mere omfattende priser.
Anden finansiering
Oplev alternative finansieringsmuligheder som Highbred Points.
Karrieremuligheder
Master of Arts in Higher Education and Administration Leadership-programmet er designet til fortsat udvikling af ledelse og administration inden for den videregående uddannelsessektor for effektivt at kunne lede institutioner i et fortsat komplekst og globalt arbejds- og læringsmiljø.
De typer af højere uddannelsesinstitutioner, offentlige og ikke-statslige organisationer, som MAHEAL-studerende i øjeblikket arbejder eller ønsker at arbejde i, omfatter, men er ikke begrænset til, følgende:
- Universiteter (private og offentlige)
- Højskoler (private og offentlige)
- Provinsernes ministerier for videregående uddannelse
- Canadiske styrker - Udvikling af uddannelse
- Forskningsagenturer for videregående uddannelse
- Konsulentfirmaer inden for videregående uddannelse
- Internationale uddannelsespartnerorganisationer
- Foreninger for videregående uddannelse (indenlandske og internationale)
Programmet fremmer de studerendes viden og færdigheder for at udruste dem til lederstillinger, der almindeligvis besættes inden for den videregående uddannelsessektor. Lederstillinger, der almindeligvis findes inden for videregående uddannelse, og som er i overensstemmelse med MA i videregående uddannelse og administration Leadership-programmet, omfatter, men er ikke begrænset til:
AVP/Director/Manager eller koordinator Stillinger i:
- Studenterservice og -anliggender
- Opholdsliv
- Tilmeldingstjenester
- Markedsføring og kommunikation
- Registratorskontoret
- Finans
Eller
- Institutledere/formænd på college eller universitet
- Forbindelses- og projektstyring med videregående uddannelser
- Direktører/ledere for internationale uddannelsesagenturer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.