Pendragon Educational Publishers
Introduktion
Hvis du adresserer nogen på deres modersmål, er de 10 gange mere tilbøjelige til at købe fra dig - uanset deres kompetence på engelsk.
- Gary Muddyman , Financial Times, 23. september 2015
Hvorfor lære arabisk?
Arabisk er et vigtigt verdenssprog, og årsagerne til at lære sproget er utallige.
- Arabisk er et af de seks officielle arbejdssprog i De Forenede Nationer.
- Det er modersmålet på omkring 325 millioner mennesker.
- Den arabisktalende verden og især golfstaterne er den femte største handelspartner for EU.
- Arabisk er et sprog, der anses for at være af afgørende betydning for forskellige regeringsorganer rundt om i verden.
Bridging kulturer med sprog
Den arabiske verden anses for at være en 'høj kontekst' kultur (ET Hall). Personlige relationer er meget vigtige. Arabiske forretningspartnere vil sætte pris på og respektere enhver, der har gjort det ulejlighed at lære nogle grundlæggende arabiske. Og alligevel har mange af menneskene inden for virksomheder - på jorden - ofte ikke de nødvendige sproglige færdigheder og kulturel forståelse for at klare udfordringen med at drive forretning i den arabiske verden.
ArabicOnline giver værdifulde forretningsrådgivning, noter om forretningsmæssige etiketter og kulturel information om forretninger i den arabiske verden. ArabicOnline hjælper eleverne med at undgå grundlæggende og unødvendige fejl.
At lære arabisk - den aktuelle situation
I de senere år er interessen for at lære arabisk vokset dramatisk. Men mange mennesker, der ønsker at lære arabisk, og at der er en akut mangel på høj kvalitet, pålidelige og autoritative kurser, der underviser arabisk som fremmedsprog, og som er designet til europæiske eller vestlige elever.
Mange eksisterende kurser af arabisk har en tendens til først og fremmest at lægge vægt på ordforråd, strukturer og grammatik. Med andre ord holder de sig til traditionelle begreber og bruger forældede sprogindlæringsmetoder. De behandler ofte arabisk som et dødt sprog, som latin. De forsømmer ofte det stadig vigtigere aspekt af kulturel bevidsthed og undlader at erkende, at en lærer skal være kulturelt kompetent til at forstå et sprog og interagere tilstrækkeligt.
Dette kræver en anden slags kursus til dem der tilbydes.
Mange online eLearning-kurser går sjældent ud over "bøger på skærmen". Disse kurser er ofte præsentationsmæssige. Eleven skal medbringe betydelige kognitive og analytiske færdigheder til opgaven at lære et sprog. Få mennesker har tid eller faglige færdigheder til at lære succes med sådanne produkter.
Desuden er disse kurser, uanset om de er trykte eller online, sjældent baseret på den fælles europæiske referenceramme, og kursets pensum er ofte orienteret mod generelle niveauer som "nybegynder"
ArabicOnline behandler arabisk som et dynamisk, levende sprog. Fokus er på kommunikation i dagligdags situationer.
Vores tilgang til at lære arabisk
Den arabiske Online-pædagogiske tilgang kan beskrives som en kognitiv konstruktivistisk tilgang til læring, især sprogindlæring, som kombineres med den nuværende teknologi til desktop / bærbare computere, tabletcomputere og smartphones. Denne tilgang ser læring, ligesom fælles europæisk referenceramme, som en aktiv proces og elever som aktive betydnings beslutningstagere.
Lederne styres af en opgavebaseret tilgang gennem en række enheder, moduler og trin til at erhverve arabisk og en bevidsthed om arabisk kultur.
ArabicOnline-tilgangen er særligt velegnet til ikke-akademiske elever og erhvervsuddannede, som ikke er fuldtidsstudier. Lærere kan lære med arabisk script eller med det vestlige script (transliteration). ArabicOnline er baseret på niveau A1 / A2 i den fælles europæiske referenceramme for moderne sprog: det internationale benchmark for at definere sprogkundskaber og anerkendes i hele Europa.
Total nedsænkning - e-ImmersionPlus
Ved at levere det arabiske kursus på tværs af flere platforme og enheder, har ArabicOnline-teamet skabt en situation, der stræber efter at efterligne en samlet nedsænkningssituation for sprogindlæring. Denne situation er defineret som e-immersionplus® , et koncept udviklet og et begreb udarbejdet af projektteamet.
E-immersionplus- miljøet sikrer, at kursusindholdet er tilpasset på en sådan måde, at hele kurset eller dele af kurset er tilgængeligt på stationære / bærbare computere, på tabletcomputere og også på smartphones, hver af disse teknologiske enheder, der supplerer de andre. Dette vil gøre det muligt for eleverne at have kontakttiden med arabisk, der er nødvendigt for, at bæredygtig læring kan finde sted.
Holdet
ArabicOnline er udviklet af et team af akademiske eksperter, læreruddannere, programmører og udgivere fra fire europæiske lande.