
Kandidat in
Master i International Business Management OBS Business School

Introduktion
Master i international handel og afvikling på udenlandske markeder.
Master i International Business Management er opbygget på en modulær måde gennem modulet i International Business Management og modulet i International Trade Management.
Modul i International Business Management
Globaliseringen har givet anledning til stadig mere segmenterede og konkurrenceprægede markeder, hvorfor internationalisering af virksomheder og deres etablering på udenlandske markeder er nøglen, når det kommer til at udvide forretningen. Det er afgørende at fremme brugen af informationsteknologier, tage fat på udvidelsen af virksomhedens aktiviteter og skabe en ændring i virksomhedens kultur.
I modulet International Business Management uddanner vi internationalt orienterede fagfolk, som ved, hvordan man leder virksomheder i internationaliseringsprocessen, eller som allerede opererer i udlandet. Fagfolk, der mestrer de finansielle, strategiske og ledelsesmæssige miljøer, hvori international forretning udføres.
Mål og fordele
Dette modul er designet til at give deltagerne de nødvendige færdigheder og viden til med succes at imødegå de ændringer, der sker i forretningsinternationaliseringsprocesser og effektiv strategisk ledelse, samt øge deltagernes internationale konkurrenceevne og beskæftigelsesegnethed.
For at gøre dette vil du efter afslutningen af programmet være i stand til at:
- Kritisk analysere og evaluere komplekse problemstillinger i et globaliseret, dynamisk og foranderligt forretningsmiljø.
- Beskriv de relevante økonomisk-finansielle indikatorer og de forretningsmodeller, der er gældende i forhold til beslutningstagning.
- Værdsæt den interkulturelle kompleksitet af international ledelse og etisk styring af institutionelle arrangementer.
- Anerkend internationale kunders behov og udvikle globale marketingstrategier.
- Anvend den nødvendige viden for at få succes som global iværksætter og knowhow til at udvikle nye virksomheder i internationale sammenhænge.
- Planlæg vækststrategier for international virksomhed.
Modul i International Trade Management
Globaliseringen har givet anledning til stadig mere segmenterede og konkurrenceprægede markeder, hvorfor den kommercielle ledelse af virksomheder har nye udfordringer, når det kommer til at organisere salget i et usikkert miljø. Det er afgørende at fremme brugen af informationsteknologier, tage fat på udvidelsen af virksomhedens aktiviteter og skabe en ændring i virksomhedens kultur.
Dette modul er til gengæld designet til fagfolk med en international orientering, som ved, hvordan man leder en kommerciel afdeling og ønsker at kende konsekvenserne af en strategi i et globalt miljø. Det er folk, der behersker kommerciel ledelse og viden om de muligheder, der kan skabes med en international salgsstrategi.
Programmet er designet til at give deltagerne de nødvendige færdigheder og viden til med succes at møde international virksomhedsledelse med de forskellige muligheder, som det skiftende miljø tilbyder. Det søger også at øge deltagernes konkurrenceevne og internationale beskæftigelsesegnethed.
For at opnå dette vil programmet være i stand til at:
- Beskriv værktøjerne til økonomisk analyse og identificer globaliseringens udfordringer og muligheder.
- Brug viden om nye teknologier og informationssystemer gældende for international handel og styring af internationale operationer.
- Udvikle internationale forretningsforhandlingsfærdigheder og -teknikker.
- Identificer de forskellige variabler, der påvirker skabelsen af kommercielle netværk og indvirkningen af logistik som en ressource for kommerciel aktivitet.
- Håndter de skattemæssige konsekvenser af en international organisations kommercielle aktiviteter.
Læreplan
Curriculum
International Business Management
- Integration og økonomisk miljø
- Ledelse og innovation af internationale virksomheder
- Global marketing
- International økonomisk styring
- Tværkulturel ledelse
International Trade Management
- E-forretningsstrategier
- Globalt iværksætteri
- International Trade Management
- Global Supply Chain Management
- International handelsforhandling
- International Business Simulation
Indlæggelser
Karrieremuligheder
karrieremuligheder
- Import- og eksportvirksomheder
- International bankvirksomhed
- Produktion og serviceindustri
- Internationale transportfirmaer
- Multinationale virksomheder
- Tilsynsorganer
- Teknologisektor
- Internationale logistikstyringsselskaber
- Internationale handelsselskaber
- Konsulentfirmaer
- Infrastrukturstyring
- Små og mellemstore virksomheder
- Multilaterale institutioner
- Ikke-statslige organisationer