
MBA in
Global MBA OBS Business School

Introduktion
Den OBS Business School online globale MBA fokuserer på at udvikle de ledelsesmæssige færdigheder og evner, der er nødvendige for at lede globale virksomheder. Det særlige ved programmet er, at det giver deltagerne alle de nødvendige værktøjer til succesfuldt at lede virksomheder med en høj komponent af internationalisering og innovation, i forskellige ansvarsstillinger - ledelseskommandoer eller udøvende kommandoer - og uanset størrelsen af organisationen. Med denne innovative programfilosofi sigter OBS mod at tilbyde en vision om, hvor fremtiden for at lede en global virksomhed er på vej hen.
Denne mastergrad i forretningsstrategi stiller også et nyt og banebrydende program til udvikling af faglige færdigheder til rådighed for deltageren, udviklet af OBS , undervist af anerkendte eksperter og fagfolk inden for menneskelige ressourcer.
Det er vigtigt at have en videregående uddannelse i ledelse inden for virksomhedsadministration og ledelse. Det viser en undersøgelse offentliggjort af Executive MBA Council, som viser, at gennemsnitslønnen for MBA-deltagere stiger med 11,4 % fra begyndelsen til slutningen af deres programmer.
Inden for rammerne af Global MBA tilbyder vi dig muligheden for at deltage i en virtuel udveksling på TEC de Monterrey.
I denne udveksling vil studerende fra OBS Business School , der ønsker det, kunne tage et forudbestemt fag på TEC de Monterrey, hvilket fritager dem fra at tage det tilsvarende på OBS Business School .
De studerende, der foretager udvekslingen og består faget, vil få et certifikat fra TEC de Monterrey.
Læreplan
Global MBA Online Curriculum
Programmet er opdelt i 5 moduler:
- Fundamentals: Strategisk marketing fra et internationalt perspektiv; Management regnskab; Konkurrencedygtig strategi i et globalt miljø.
- Avanceret: Global Supply Chain Management; People management fra et globalt perspektiv; Big Data i den globale økonomis æra; Corporate Finance Management; Investeringsvurdering; Virksomhedernes sociale ansvar.
- Globalisering: Global Marketing Management; Internationale finanser; Globale e-forretningsstrategier; Tværkulturel ledelse.
- Økonomisk miljø: Globalt økonomisk miljø; Regionalt økonomisk miljø I: Europæiske markeder; Regionalt økonomisk miljø II: Amerikanske markeder; Regionalt økonomisk miljø III: Asiatiske markeder.
- Udvikling af ledelsesfærdigheder: Ledelse af forandring og transformation; Forhandling i den globale kontekst; Ledelse af virtuelle teams.
- Mesterens afsluttende projekt
Indlæggelser
Programresultat
målsætninger
- Definer den passende strategi for at konkurrere med succes på de markeder, hvor den opererer.
- At mestre det globale og konkurrencedygtige forretningsmiljø, hvor vi i øjeblikket opererer, og designe optimale internationaliseringsstrategier for virksomheder.
- Registrer og evaluer indflydelsen af de ændringer, der finder sted i vores miljø.
- Fordybelse af marketingfunktioner i virksomheder, analyse af de nye kommunikationsværktøjer, vi har til rådighed, takket være internettet og digitaliseringen af samfundet.
- Udvikle de mest aktuelle marketingpolitikker og salgsstrategier med særlig vægt på styring af det kommercielle netværk og dataanalyse.
- Forstå teamledelse i konkurrencemiljøer som afgørende, idet der lægges særlig vægt på formuleringen af virksomhedens personalestrategi.
- Udvikle de nødvendige finansielle færdigheder, analysere investerings levedygtighed og forstå, hvordan kapitalmarkeder fungerer.
- Forbered en konkurrencedygtig forretningsplan for virksomheden, og vide, hvordan du sælger den internt til godkendelse.
Karrieremuligheder
karrieremuligheder
- Import - eksportvirksomheder
- Sundhedssektor og lægemiddelindustri
- Fremstillingsindustri
- Kommunikations- og reklamevirksomheder
- Multinationale virksomheder
- Tilsynsorganer
- Teknologi, bank, servicesektor
- Regnskabs- og konsulentvirksomheder
- Infrastrukturstyring
- Små og mellemstore virksomheder
- Multilaterale institutioner