
MSc in
Master of Science i internationale relationer, strategi og sikkerhed Neapolis University Pafos Distance Learning

Introduktion
Programmet er akkrediteret af Cyperns agentur for kvalitetssikring og akkreditering i videregående uddannelse (CYQAA)
MSc i internationale relationer, strategi og sikkerhed sigter mod at give de studerende en bred vurdering af nutidige internationale relationer med vægt på strategi og sikkerhedsspørgsmål. Det kombinerer dybdegående akademisk træning i centrale begreber, teorier og casestudier sammen med en struktureret proces med engagement i nutidige debatter og erfaringer. Det integrerer teoretiske tilgange med studiet af mange sager og problemstillinger. Det undersøger også måderne, hvor grænsen mellem det indenlandske og internationale sløres af handels-, finans-, miljø-, strategiske, sikkerhedsmæssige, ideologiske, kulturelle og etiske spørgsmål. Desuden giver programmet en stærk teoretisk og empirisk forståelse af det internationale sikkerhedsmiljø i tiden efter den kolde krig, herunder oprindelsen af konflikter og fred, fremkomsten af nye sikkerhedstrusler og de mange forskellige agenturer, der er involveret i konfliktforebyggelse, fredsbevarelse og fredsskabelse i dag. Sidst men ikke mindst identificerer programmet måderne, hvorpå statslige og ikke-statslige aktører udvikler strategier i det internationale miljø, hvad angår sikkerhedsspørgsmål.
Kandidater fra programmet forventes at have en grundig forståelse af internationale politiske, sikkerhedsmæssige og strategiske spørgsmål, som gør det muligt for dem at forfølge karriere i det diplomatiske korps, i internationale organisationer, i NGO'er såvel som i både det offentlige og private sektor som seniorpolitik og sikkerhedsrådgivere.
Fordele ved programmet
- Den internationale prestige og anerkendelse af Neapolis University Pafos.
- Fremragende akademisk personale med stærk ekspertise i de underviste fag.
- Internationalt samarbejde med mange universiteter.
- Fleksibiliteten ved fjernundervisning.
- Brug af avanceret teknologi og ressourcer.
- Det dynamiske valg mellem synkron og asynkron fjernundervisning.
- Tilpasning af programmet til aktuelle akademiske tendenser og markedskrav.
- Konkurrencedygtige studieafgifter.
Indlæggelser
Læreplan
Programstruktur
Programmet har en varighed på 18 måneder.
Studerende har mulighed for at afslutte deres postgraduate studier på 12 måneder, hvis de påbegynder udarbejdelsen af deres kandidatafhandling i løbet af første eller andet semester af deres studier, herunder i sommerperioden. I dette tilfælde kan færdiggørelsen af kandidatafhandlingen forlænges i løbet af sommerperioden i en eller to måneder. Under alle omstændigheder er det samlede antal ECTS fortsat 90.
For at afslutte deres studier med succes skal de studerende have i alt 90 ECTS. På 1st semester vælger de studerende alle fire obligatoriske kurser. På 2nd semester vælger de studerende alle tre obligatoriske kurser og et af de tre valgfrie kurser, der er til rådighed. For at afslutte deres studier med succes og få tildelt en kandidatgrad i internationale relationer, strategi og sikkerhed skal de studerende også gennemføre en kandidatafhandling.
1. semester
- DIRSS611 International sikkerhed og strategiske studier
- DIRSS612 Strategi og beslutningstagning
- DIRSS621 Moderne spørgsmål i global politik
- DMETH600 Forskningsmetodologi
2. semester
- DIRSS623 International ret og sikkerhed
- DIRSS624 Homeland Security
- DIS504 Informationssikkerhed
- DIRSS622 Særlige emner om sikkerhed i det østlige Middelhavsområde og Mellemøsten
- DIRSS625 Fredsopbygning og genopbygning efter konflikter
- DMEP500 Udenrigspolitik, sikkerhed og forsvar i Den Europæiske Union
3. semester
- DIRSS610 Afhandling
Undervisning, læring og evalueringsmetoder
Kurserne afholdes online via telekonferencer. Telekonferencerne er tilgængelige via en specielt udformet pædagogisk ramme, der fremmer kommunikation og interaktion, med det vigtigste kendetegn at opbygge viden i samarbejde på afstand i realtid. Ud fra et teknologisk synspunkt er der de muligheder, der tilbydes af de nyeste teknologiske kommunikationsværktøjer (Moodle, WizIQ), som gør det muligt at overføre forskellige typer information (billede, lyd, tekst), hvilket giver en pålidelig og tovejsforbindelse mellem professorer og studerende, men også mellem studerende og hinanden. Vores hovedmål er imidlertid at bringe telekonferencer ind i en velformet pædagogisk ramme, der forbedrer kommunikations- og interaktionsmiljøet mellem lærere og elever. Normalt afholdes telekonferencerne 6 gange i løbet af det akademiske semester, hver anden uge, fra uge 2 i semesteret. Typisk varer hver telekonference to timer, hvilket afspejler kursets behov og særlige karakteristika.
Interaktivitet og formativ vurdering er en del af lærings- og undervisningsmetoden. 30 % af de studerendes endelige karakter i hvert kursus svarer til deres præstationer i midtvejsevalueringen, som har form af skriftlige opgaver, mens 70 % svarer til deres præstationer i de afsluttende skriftlige prøver. For at opnå en bestået karakter i et kursus skal den studerende opnå en bestået karakter (dvs. 50 % eller derover) i både midtvejsevalueringen og den afsluttende eksamen.