Kandidatuddannelse i læreruddannelse i gastronomi
Mondragon Unibertsitatea
Nøgleinformation
Campus placering
Online
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Universitetskandidatuddannelsen i Gastronomilæreruddannelsen er en uddannelse, der har til formål at uddanne fagfolk, der ønsker at have et solidt pædagogisk og specifikt didaktisk grundlag til at arbejde inden for gastronomiområdet.
Vi fremhæver
- Du vil forstå sektoren og den pædagogiske kontekst af gastronomi og de nye tendenser på dette område
- Du vil planlægge og udvikle forsknings- og innovationsprojekter af undervisnings- og læringsprocesserne i gastronomi
- Du lærer i % 100 online-tilstand, hvor du arbejder med aktive metoder
- En kandidatgrad inkluderet i BCC Innovation framework: Center for Innovation og Forskning
Du lærer med eksperter i pædagogisk og gastronomisk innovation
Mondragon Unibertsitatea fakulteter har arbejdet side om side for at skabe denne Master. På den ene side Det Gastronomiske Fakultet - Baskisk Kulinarisk Center, et prestigefyldt uddannelsescenter i gastronomi, og på den anden side Fakultetet for Humaniora og Uddannelsesvidenskab, et benchmarkcenter inden for pædagogisk innovation. To fakulteter, der går sammen om at designe et program til uddannelse af fagfolk inden for gastronomiundervisning, for at formulere et program, der vil blive en verdensreference på dette område.
Programresultat
Med denne kandidatgrad bliver du uddannet til at reagere på fremtidige udfordringer som professionel inden for uddannelse og forskning inden for gastronomiområdet. Derudover vil du uddanne dig som facilitator af læring inden for gastronomi:
- Du vil udvikle kritisk, kreativ, innovativ og tværfaglig tænkning, der er nødvendig inden for gastronomisk uddannelse.
- Du vil lære om konteksten og undervisnings-læringsprocesser i gastronomi.
- Du får kompetencer til udvikling af undervisningsfunktionen og facilitering af læring i gastronomi.
Karrieremuligheder
- Undervisning og forskning i mad, gastronomi og kogekunst.
- Fødevarevirksomheders tekniske produktionsafdelinger.
- Forsknings- eller teknologicentre i fødevaresektoren.
Læreplan
En master baseret på projekter og aktive metoder
Hovedformålet med kandidatfagene er at træne dig i udviklingen af et projekt, hvis udgangspunkt er en reel situation, der skal forbedres. Derfor er projektet rammen om masteren, og de forskellige fag skal forstås i projektets tjeneste. Det vil sige, at projektet ikke er et værk, som du først vil udvikle i slutningen af Mesteren, men det er snarere en proces, der forbliver åben i hele dens varighed.
Lærere og fageksperter vil bidrage til udvikling af færdigheder baseret på omfanget af deres eget vidensområde. Disse fag vil være læringsmiljøer for udvikling af færdigheder, hvor du vil arbejde med metoder som:
- Problembaseret læring (PBL): Du vil være i stand til at syntetisere og opbygge viden til at give løsninger på problemer, så du vil reagere på betingelser, som de selv havde sat.
- Cases: Du vil anvende den modtagne viden og erfaring i at løse sager; at træne dig i at løse situationer. Du lærer at være åben over for forskellige løsninger.
- Projekter: Du vil anvende den modtagne viden og lære om dig selv og behovet for at regne med andre; du vil syntetisere og konstruere viden; du vil skabe.
- Udfordringer: Denne pædagogiske tilgang kræver en global vision af den virkelige verden. Med udgangspunkt i dine interesser for at give praktisk mening til uddannelse, vil du udvikle tværgående færdigheder såsom samarbejde og tværfagligt arbejde, beslutningstagning, kommunikation, problemløsning, etik og ledelse.
Vejledning og overvågning gennem telematiske og virtuelle midler (chat, e-mail, telefonsupport) vil spille en særlig relevant rolle. De tilskynder elevernes aktive deltagelse og fremmer kommunikationen mellem lærere og elever.