Master i Marketing, Kommunikation og Fashion Events Organisation
LCI Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
2 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Undervisningssprog: Spansk
Hovedformålet med Master i Marketing, Kommunikation og Fashion Events Organisation er at uddanne fremtidige fagfolk, der kan identificere, evaluere og udvælge markedsmuligheder, etablere optimale strategier inden for kommunikation og brand image i en sektor hvor innovation er kontinuerlig og meget konkurrencedygtig. Fagfolk kan placere et produkt på markedet og gøre det kendt, enten gennem reklamekampagner, gennem pressen eller med tilrettelæggelsen af en begivenhed.
MÅL
• Træn fagfolk, der er i stand til at udvikle og implementere kommercielle strategier i mærker og modeprodukter.
• Levere de nødvendige værktøjer til at udforme og udføre specifikke markedsføringsplaner i virksomheder i sektoren.
• Træn for at styre, koordinere og producere modebegivenheder, samt definere den relevante kommunikationsstrategi for hver begivenhed.
Til hvem det er rettet
• Kandidater eller universitetsstuderende, der ønsker at arbejde i et selskab indenfor modebranchen, i marketing og / eller kommunikationsafdelinger.
• Professionelle fra modeverdenen og fra andre områder, der er interesserede i at indgå i en virksomhed på dette område, mere specifikt i sine marketing- og / eller kommunikationsafdelinger.
BEFØJELSER
• Kommuniker ideer og projekter til kunder, argumenter rimeligt, ved at evaluere forslag og kanal dialog.
• Forstå opførelsen af de elementer, der griber ind i den kommunikative proces, master de teknologiske ressourcer i kommunikationen og vurder deres indflydelse på modedesignernes processer og produkter.
• Analysere, evaluere og verificere projektets produktive levedygtighed baseret på kriterier for formel innovation, forretningsforvaltning og efterspørgsel på markedet.
• Mastre sprog og formelle ressourcer til udtryk og kommunikation.
• Organiser, direkte og / eller koordinere arbejdshold og ved at tilpasse sig tværfaglige grupper.
• Løs problemer og træffe beslutninger, der svarer til målene for det arbejde, der udføres.
• Effektivt bruge ikt og dets anvendelser i projekter relateret til modebranchen.
• Indsamle meningsfuld information, analysere det og håndtere det på passende vis.
• Analyser markedsundersøgelser og deres indvirkning på udviklingen af nye projekter.
• Kendskab til de økonomiske og organisatoriske rammer, hvor erhvervslivet foregår.
PROFESSIONelle afganger
• Produktchef
• Projektleder
• Brand manager
• Retail manager
• Ansvarlig for markedsføring og / eller kommunikation i modefirmaer
• Markedsundersøgelse tekniker
• Ansvarlig for handel marketing
• Modemedarbejder
• Marketingkonsulent i sektoren
• Account executive
• Kreativ annoncering
• Fashion journalist
• Eventproducent
PROGRAM FOR STUDIER
→ FØRSTE SEMESTER
Fashion Events Organisation
MODULE I (9 ECTS)
Produktion af en gangbro
INDHOLD
> Projektudvikling af en parade
> PR og reklame
MÅL
> Kunne organisere og udvikle et modeshow.
> Kendskab til, hvordan man designer kommunikations- og PR-strategien for et modeshow.
MODULE II (9 ECTS)
Kreative og kommercielle strategier
INDHOLD
> Messer
> Showrooms
MÅL
> Lær at koordinere præsentationen af mode kollektioner gennem showrooms eller specialiserede messer.
> Analyser de forskellige typer messer, der eksisterer, både nationalt og internationalt, for at bestemme det mest hensigtsmæssige i henhold til det mærke eller produkt, der skal markedsføres.
MODULE III (9 ECTS)
Planlægning og udvikling af andre typer arrangementer
INDHOLD
> Indvielser og konventioner
> Udstillinger
MÅL
> At kunne arrangere en udstilling, åbning eller konference i forbindelse med modeprodukter.
> Viden om hvordan man vælger de mest hensigtsmæssige leverandører til hver lejlighed.
> Lær at forhandle budgetter, der er sammenhængende og passende til selve arrangementet og til virksomhedens reelle behov.
MODULE IV (3 ECTS)
Afsluttende projekt
Planlægning af præsentation af en modesamling på en catwalk eller udstilling af artikler på messer, showrooms, konventioner og åbninger.
→ ANDRE SEMESTER
Fashion Marketing og kommunikation
MODULE I (14 ECTS)
Marketing teknikker
INDHOLD
> Markedet og forbrugeren af modeproduktet
> Markedsføringspolitikker og strategier i sektoren
> Markedsføringsplanen i mode
MÅL
> Identificere og evaluere modemarkedet for at etablere en markedsføringsstrategi efter specifikke mål.
> Kunne planlægge, implementere og implementere marketingplaner på dette område.
> Ved at anvende de forskellige strategier og markedsføringspolitikker, der findes, afhængigt af hvert enkelt tilfælde.
MODULE II (13 ECTS)
kommunikationsteknikker
INDHOLD
> Kommunikation
> Journalistik og sociale netværk
> Reklame
MÅL
> Identificere og analysere et moderselskabs kommunikative behov.
> Ved at bruge kommunikationsværktøjer, både traditionelle og digitale.
> Definere og etablere mål samt planlægge kommunikationsaktioner, der er specifikke for modebranchen.
> Koordinere kommunikationshandlinger.
> Master de grundlæggende værktøjer i de forskellige journalistiske genrer for effektivt at kommunikere nyheder om modefirmaer.
> Skelne mellem forskellige reklamemedier og afgøre, hvilket er bedst egnet til den besked, der skal sendes.
> Kend de strategier for oprettelse af flere annoncer og vide, hvordan man bruger dem i henhold til det anvendte medium eller den anvendte support.
MODULE III (3 ECTS)
Afsluttende projekt
Udvikling af en kommunikations- og markedsplan for en virksomhed indenfor modebranchen.
→ PRAKSIS I VIRKSOMHEDER
(Valgfrit)
Den studerende får mulighed for at udføre praktikophold i et af de virksomheder, der er en del af LCI Barcelona Job Bank. Inden for denne virkelige arbejdssammenhæng kan du anvende alle de viden og værktøjer, der er erhvervet under programmet.
PRAKSIS I VIRKSOMHEDER
Studerende indskrevet i et kandidatuddannelse kan gøre professionelle praktikophold gennem vores Job Bank, der er designet til at lette deres adgang til arbejdsmarkedet. LCI Barcelona er forbundet med mange virksomheder og institutioner i designverdenen, som giver eleverne mulighed for at øve sig i disse virksomheder for at teste de færdigheder og viden, der er erhvervet inden for en reel faglig sammenhæng.
PORTAFOLIO
Takket være dette værktøj, der tilbydes af LCI Education-netværket, er Job Bank international. Det er en online platform delt af alle eleverne i netværket, der giver studerende og kandidater fra LCI Barcelona mulighed for at dele deres porteføljer og søge jobtilbud og praktikophold hos virksomheder i alle lande, hvor netværket har en campus og hvor unge talenter er nødvendige