
Kandidat in
Master i terapeutisk psykopedagogik ISEB - Instituto Superior Europeo de Barcelona

Introduktion
Master i terapeutisk psykopædagogik sigter mod at uddanne fagfolk, der er forberedt på at imødegå forskellige uddannelsesmæssige udfordringer relateret til studerendes akademiske præstationer, innovation i læringsprocesser, forbedring af informationssystemer og udvikling af uddannelsesbefolkningens kompetencer, fra dens kognitive, sociale og følelsesmæssig dimension.
Denne master tilbyder dig specialuddannelse i design og orientering af psykopædagogisk pleje i børnehaver, grundskoler og sekundæruddannelsescentre, der søger at imødekomme behovene hos de nuværende studerende. Efter afslutningen af studierne vil du være i stand til at evaluere, diagnosticere og gribe ind i de forskellige lidelser og nuværende uddannelsesmæssige behov ved at vælge den mest passende terapi baseret på profilen for den gruppe, som du arbejder sammen med.
Ved at studere på ISEB modtager du råd fra eksperter og vejledere, der sammen med studiemetoden sikrer din faglige succes.
Hvem er det til?
Master i terapeutisk psykopædagogik henvender sig til fagfolk inden for det socio-pædagogiske område, der søger specialuddannelse i psykopædagogik for at anvende det i deres respektive job. Det er også rettet mod kandidater inden for undervisning, pædagogik, social uddannelse, psykologi og relaterede discipliner, der ønsker at specialisere sig inden for dette felt.
målsætninger
- Tilegne dig færdigheder som pædagogisk fagmand inden for det psykopædagogiske og pædagogiske orienteringsfelt under hensyntagen til mangfoldigheden i den nuværende studenter
- Identificer de studerendes psyko-pædagogiske egenskaber til at udføre strenge evalueringer og rapporter
- Identificer krav og mål for interventionsplanerne baseret på resultaterne af de forskellige analyser af de udførte uddannelsescentre
- Kend arbejdsinstrumenterne og de forskellige strategier, der optimerer styringen af psykopedagogiske tjenester
- Fungere som et link mellem lærere og studerende i deres udviklingsprocesser
- Samarbejd med undervisningsteamet i evalueringen og forbedringen af undervisningsprocesser
- Tilegne dig solid teoretisk viden om de forskellige modeller med hensyn til socio-uddannelsesmæssig integration og eksklusion
- Udvikle en kritisk holdning til fortolkning af politikker og praksis i psykopedagogiske interventionskontekster, hvilket bidrager til forbedring af læringsprocesser
- Anvend strategier til forebyggelse, forhandling og mægling i konfliktsituationer i uddannelsescentre