Master i europæisk lov og politik
International Telematic University UNINETTUNO
Nøgleinformation
Campus placering
Online
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.500
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
mål
Målet med denne fjernundervisning i europæisk lov og politik, der drives af det juridiske fakultet, er at træne en tværfaglig professionel profil for en ekspert i europæisk lov og politikker, der giver ham operationelle og faglige færdigheder, der gør det muligt for ham at deltage i de forskellige faser af udarbejdelse og gennemførelse af de europæiske politikker. De uddannelses- og træningsværktøjer, der er nødvendige for at nå dette mål, vil blive leveret i et tværfagligt perspektiv.
Denne tværfaglige uddannelsesmæssige tilgang er strengt sammenhængende med det formål at forsyne studerende med færdigheder, der passer til den tværnationale dimension af disse spørgsmål.
Uanset hvor den studerende befinder sig, fra Rom til Milano, fra Bologna til Napoli og endda fra udlandet, vil den mobilitet på afstand, der er planlagt ved dette kandidatkursus, give alle mulighed for at deltage i det de har kun brug for en internetforbindelse.
Uddannelsesstruktur
Kandidaten varer et studieår svarende til et samlet beløb på 60 point ECTS organiseret i videolektioner, seminarer, øvelser, videokonferencer, vejledning og forskningsaktiviteter. Kurserne leveres af videoprofessorer, der bistås af kvalificerede vejledere, der vil støtte online, i det didaktiske cyberspace, de studerende på hele deres træningsvej. Hvert kursus slutter med en afsluttende evalueringstest, hvis resultater bidrager til at etablere optagelseskarakteren for at diskutere kursets afhandling. Den afsluttende afhandling vil behandle et emne, der tidligere er aftalt med professoren for det valgte emne.
Dette højt kvalificerede lærerpersonale inkluderer anerkendte universitetsprofessorer, europæiske institutioners embedsmænd, eksperter og andre personligheder af international prestige.
Tilmeldinger til kandidatuddannelsen i europæisk lov og politik er åbne hele året.
Alle kurser fra kandidatuddannelsen i europæisk lov og politikker ved International Telematic University UNINETTUNO er organiseret i moduler, der har variabel varighed i henhold til ECTS, der er anerkendt til hvert specifikt kursus. Kursuslevering er planlagt tre gange i et akademisk år.
To specifikke professionelle tal vil støtte dig i dine læringsaktiviteter:
- Mentoren, som er ansvarlig for din velkomst og vil tilbyde sin støtte under hele kandidatkurset, lytte til dine behov og sikre de bedste betingelser for en vellykket læringsproces;
- Læreren / vejlederen, der er specifik for hvert kursus, som har til opgave at lette din fjernundervisningsvej og give dig værktøjerne til at få succes med at studere et givet emne.
I løbet af kursusleveringscyklussen vil læreren / vejlederen hjælpe dig med at udføre dine træningsaktiviteter, foreslå dig specielt designet træningsmateriale, kontrollere dit læringsforløb med at stille kontrolspørgsmål og gennem øvelser og planlægge interaktive træningspas gennem chats og forum, som du vil på vejlederens side i det didaktiske cyberspace.
For hver kursusleveringscyklus vil de studerende være i stand til at vælge de kurser, de agter at følge, op til maksimalt tre kurser for hver kursusleveringscyklus. Siden starten har den studerende autonom adgang til alle de didaktiske materialer til alle kandidatkurser. Derudover vil eleverne i kursusleveringscyklussen blive støttet af en lærer / vejleder, der vil guide ham i studieaktiviteterne, som planlægger undervisningsaktiviteterne i klassen, organiserer vejledningssessioner gennem synkrone chatsessioner og virtuelle klasseværelser og asynkron i foraene.
Studerende rådes til at starte stien fra de første tre moduler og derefter fortsætte med de næste for at deltage i andre deltagere og danne en gruppe.
Løbende og afsluttende evaluering
Under afleveringen af kursusmodulet udfører vejlederen kvalitative og kvantitative vurderinger af læring for konstant at overvåge resultaterne af læringsprocessen og yde studerende personlig støtte med henblik på den vurdering, der skal foretages i slutningen af modulet.
Den kvantitative evaluering af de studerendes deltagelse udføres af vejlederen baseret på statistikkerne vedrørende navigering af den studerende i cyberspace-området med hensyn til antallet af adgang og brugstid for læringsmiljøer og online vejledningsværktøjer , antallet af øvelser, der er gennemført, en gennemsnitlig evaluering / selvevalueringsresultater.
For at supplere denne overvågningsaktivitet kontrollerer vejlederen elevernes læringspræstationer under Virtual Classroom-sessioner gennem spørgsmål og øvelser relateret til de emner, der behandles i videolektioner, der er inkluderet i modulet, og gennem diskussioner på kursusforumet. Ved afslutningen af kursusleveringscyklussen for hvert kursus organiserer læreren / vejlederen de afsluttende evalueringssessioner gennem interviews i det virtuelle klasselokale og / eller kontroløvelser. Den kvalitative og kvantitative vurdering giver professorer og vejledere feedback om studerendes læringsaktiviteter og danner grundlaget for optagelse til kandidatens afsluttende eksamen.
Den afsluttende eksamen består i forberedelsen af en kort afhandling om et emne relateret til de emner, der behandles under kandidatuddannelsen.
For at optjene kandidatcertifikatet skal de studerende have opnået de point, der er fastsat i kursusbestemmelserne, inkluderet de point, der svarer til den afsluttende eksamen.
Efter afslutningen af kandidatens avancerede uddannelsesaktiviteter får de mest fortjente studerende adgang til træningsperioder i europæiske og internationale institutioner.
Forudsætninger for optagelse til mesteren
Denne kandidat er rettet til europæiske og ikke-europæiske studerende, der har en universitetsgrad.
didaktik
Uddannelsesaktiviteterne finder sted på Internettet i afsnittet "Master" på vores portal, den første portal over hele verden, hvor undervisningen leveres på 5 sprog: italiensk, engelsk, fransk, arabisk og græsk.
Den psyko-pædagogiske model, som også er vedtaget på kandidatuddannelsen i "europæisk lov og politik", konkretiserer skiftet:
- Fra lærerens centrale rolle til den studerendes centrale rolle;
- Fra overførsel af viden til skabelse af viden;
- Fra passiv og konkurrencedygtig læring til aktiv og samarbejde læring.
Studerende spiller en aktiv rolle i deres læringsfremskridt og kan studere, når og hvor de vil. I løbet af deres læringsvej styres de studerende af et online vejledningssystem, der er i stand til at lette deres lærings- og webbaserede kommunikationsproces og forsyne dem med værktøjerne til at gennemføre deres studie af et bestemt emne med succes.
Online vejledning er organiseret i klasser af studerende gennem et avanceret dagsordenesystem, der er i stand til at genkende hver enkelt bruger og opnå sporing af træningsaktiviteter og en kvantitativ og kvalitativ evaluering af læringsprocessen for hver enkelt studerende.
Hvordan man studerer
De tilmeldte studerende skal følge alle de aktiviteter, der er planlagt i det didaktiske cyberspace.
Didaktisk cyberspace
De internetbaserede træningsaktiviteter finder sted i et webbaseret makroområde, der kaldes Didactic Cyberspace. I det didaktiske cyberspace finder trænings- og indlæringsprocessen sted, og adgangen diversificeres gennem tilpasset login og adgangskoder baseret på rollen som spillerne på uddannelsesstien: professorer, vejledere og studerende. Disse tre kategorier af brugere kan få adgang til de samme oplysninger om hvert emne. Mere specifikt kan professoren og vejlederen ændre eller udskifte undervisningsmateriale og tilføje nye i hele kursets varighed, hvorimod den studerende kan disponere over et eget område, hvor han kan inkludere data, information og personlige noter.
Den studerende har adgang til:
- Den udnævnte lærers professors side;
- Vejleders side.
På disse sider er der læringsmiljøer, hvor det er muligt at få adgang til:
- Træningsmaterialer, der repræsenterer kursusindhold: digitaliserede video-lektioner, herunder bogmærker, der tillader hypertekst og multimedielænkning til bøger, udvalgte bibliografiske referencer, øvelsens tekster, lister over udvalgte websteder. Systemet med dynamiske bogmærker giver de internetbaserede videolektioner en hypertekstlig karakter, der tillader forskellige niveauer af navigation: fra en lektion til den anden blandt fag af en enkelt lektion mellem de materialer, der refererer til det samme emne.
- Afstandsundervisning. De studerende, der er tilmeldt kandidatuddannelsen i energiledelse, vil blive hjulpet i hvert trin af deres studievej af Telematikprofessorer-vejledere. Telematikprofessor-vejleder repræsenterer en guide såvel som en konstant tilstedeværelse sammen med læringsprocessen.
- På en synkronisk måde ved hjælp af chats, videochats, video og lydkonference, implementeret i det didaktiske cyberspace, men også det tredimensionelle klasseværelse oprettet på Uninettuno Island for viden om Second Life.
- På en diakronisk måde gennem værktøjer som e-mail og diskussionsfora på Internettet. Diskussionsfora, der er relateret til emnerne for et givet undervisningsfag, gør det muligt at udvide dialogen og udløse samarbejdslæring og give mulighed for autonom tænkning om det emne, der diskuteres, og om de undersøgte aktiviteter, der gennemføres.
- Virtuelt klasseværelse i Uninettuno Island of Knowledge on Second Life. På Uninettuno (International Telematic University) Island of Knowledge blev en 3D-forelæsningssal realiseret, og den er afsat til dette masterkursus. I dette miljø interagerer studerende og professorer / vejlederes avatarer i den tredimensionelle verden af Uninettuno ved deres stemme. Der udføres øvelsesarbejde, evalueringstest og videokonferencer med hovedpersonerne på kandidatkurset, som vil deltage gennem deres avatarer, samt praksisaktiviteter i realtid styret af professorer / vejleders avatarer.
I det virtuelle klasseværelse for Second Life på Uninettuno Island of Knowledge underviser og lærer de studerende og professorerne / lærerne på en samarbejdsvillig og samarbejdsvillig måde; de bygger og deler viden med mennesker, der tilhører forskellige politiske, kulturelle og religiøse omgivelser, dialogen, kulturelle forskelle konfronteres, socialiseringsprocesser implementeres såvel som skabelsen af ny viden.
Målret studerende og krav
Master European Law and Policies henvender sig til alle studerende, der har en universitetsgrad, der ønsker at forbedre deres specifikke viden om dynamikken, der regulerer gennemførelsen af fællesskabsaktiviteter, især ud fra et juridisk og administrativt perspektiv. Især takket være indføjelsen af et modul om Euro-design i de nye udgaver kan mesteren uddanne nye eksperter på dette område og overføre de krævede kompetencer til at skabe en professionel profil, der er i stand til at identificere og opnå europæiske midler inden for rammerne af Kommissionens officielle programmer. Mesteren repræsenterer en meget god mulighed for uddannelse og erhvervsuddannelse for operatører, der arbejder i ngo'er, i private virksomheder, konsulentfirmaer, ministerier og andre offentlige organer på lokalt og nationalt niveau. Der kræves et godt kendskab til mindst to fremmedsprog.
Uanset oprindelsesbyen - som kan være Rom, Milano, Bologna, Torino, Napoli, Firenze eller endda fra udlandet - er kandidatuddannelsen i europæisk lov og politik, der drives af Uninettuno Law Faculty, målrettet mod alle studerende, der tjener en kandidatgrad, der ønsker at forbedre deres specifikke viden om dynamikken, der regulerer gennemførelsen af fællesskabsaktiviteter, især i et juridisk og administrativt perspektiv. Især takket være indføjelsen af et modul om Euro-design i de nye udgaver kan mesteren uddanne nye eksperter på dette område og overføre de krævede kompetencer til at skabe en professionel profil, der er i stand til at identificere og opnå europæiske midler inden for rammerne af Kommissionens officielle programmer. Mesteren repræsenterer en meget god mulighed for uddannelse og erhvervsuddannelse for operatører, der arbejder i NGO'er, i private virksomheder, konsulentfirmaer, ministerier og andre offentlige organer på lokalt og nationalt niveau. Der kræves et godt kendskab til mindst to fremmedsprog.
Sådan tilmelder du dig
Du kan tilmelde dig direkte på webstedet via administrationssekretariatet, der udfylder den specifikke onlineformular og betaler de relative gebyrer med kreditkort eller bankoverførsel. Den online administrative formular administrerer alle administrative aktiviteter relateret til den studerendes karriere. Sekretariatet anerkender tilmelding ved at sende en e-mail med matrikuleringsnummer, bruger-id og adgangskode.
Tilmeldingsgebyrer
Tilmeldingsgebyret for mesteren er 2500 €.
* Disse tilmeldingsgebyrer er udelukkende forbeholdt studerende, der er bosiddende i Italien.
Indlæggelser
Læreplan
Kandidatuddannelsen varer i et akademisk år på i alt 60 ECTS-point, fordelt på videolektioner, seminarer, interaktive klasseværelser, tutorials, videokonferencer og forskningsaktiviteter. Modulerne leveres af videoprofessorer med bistand fra kvalificerede vejledere, som vil følge studerende online i det didaktiske cyberspace under hele uddannelsesprocessen. Hvert modul på kandidatuddannelsen afsluttes med en afsluttende bedømmelsesprøve, hvis resultat er enig i definitionen af karakteren for optagelse til diskussionen af kandidatafhandlingen. Kandidatafhandlingen vil handle om et emne, der aftales med læreren i det valgte emne.
Det højt kvalificerede lærerpersonale består af fremtrædende universitetsprofessorer, embedsmænd fra europæiske institutioner, eksperter og andre internationalt anerkendte personligheder.
Tilmelding til kandidatuddannelsen i EU-studier: kulturer og historie, politikker og globale perspektiver er åben året rundt.
Alle kurser i kandidatuddannelsen i EU-studier: Kulturer og historie, politikker og globale perspektiver ved International Telematic University UNINETTUNO er organiseret i moduler, som varierer i varighed afhængigt af de uddannelsespoint, der tildeles modulet, og hvis levering gentages tre gange i løbet af det akademiske år.
Accanto a te, per sostenerti nel tuo percorso formativo, ci sono due specifiche figure professionali:
- Mentoren , som står for din modtagelse og vil tilbyde dig støtte gennem hele kandidatforløbet, lytte til dine behov og sikre de bedste forudsætninger for en frugtbar gennemførelse af Læringsprocessen;
- Professoren/vejlederen , der er specifik for hver undervisning, har til opgave at facilitere din online læringsvej, og give dig værktøjerne til med fordel at nærme dig studiet af emnet.
I løbet af leveringsperioden for hvert modul vil professoren/vejlederen følge dig i løbet af undervisningsaktiviteten, foreslå ad hoc undervisningsmaterialer, kontrollere dine læringsfremskridt gennem opfølgende spørgsmål og øvelser og planlægge undervisningsinteraktioner i interaktiv klasse, chat, Virtual Classroom og Forum, som du finder på Tutor-siden i Teaching Cyberspace.
Ved hver kursusaflevering kan eleverne vælge de kurser, de ønsker at tage, op til maksimalt tre undervisningsforløb pr. Den studerende vil straks have alt undervisningsmateriale til rådighed for individuelt studium for hvert af kandidatkurserne. Derudover vil den studerende i leveringsperioderne have støtte fra professoren/vejlederen, som vil vejlede ham/hende i studiet, planlægge klassens undervisningsaktiviteter i dagsordenen, organisere synkrone vejledningssessioner i interaktiv klasse, chat og virtuelt klasseværelse og asynkron på forummet.
Studerende anbefales at starte kurset fra de første tre moduler og derefter fortsætte med de efterfølgende for at skabe en klynge med andre deltagere.
Midtvejs- og afsluttende vurdering
Under leveringen af modulet udfører vejlederen kvalitative og kvantitative læringsvurderinger for konstant at overvåge resultaterne af læringsfremskridtet og yde tilpasset støtte til de studerende med henblik på at opnå vurderingen i slutningen af modulet.
Kvantitativ vurdering af elevernes deltagelse foretages af vejlederen på baggrund af statistik relateret til elevens navigation i det didaktiske cyberspace, mht. antal adgange og tidspunkt for brug af læringsmiljøerne, og online vejledningsværktøjer, antal gennemførte øvelser , og gennemsnitlig vurdering/selvevaluering.
For at supplere denne overvågning kontrollerer vejlederen elevernes læringsfremskridt under interaktive klasseværelsessessioner, gennem opfølgende spørgsmål og øvelser relateret til emnerne i modulets videotimer og gennem diskussioner på modulets forum. Ved afslutningen af leveringsperioden for hvert modul organiserer professoren/vejlederen afsluttende gennemgangssessioner gennem interviews og/eller opfølgende øvelser. Resultatet af den kvalitative og kvantitative vurdering danner grundlag for iværksættelse af målrettede initiativer fra vejlederens side til fremme af læring for de lærende, samt for optagelse til kandidatuddannelsens afsluttende eksamen.
Den afsluttende prøve består af diskussionen af et papir, der er udarbejdet om et emne relateret til de kurser, der gives i kandidattimerne.
For at opnå kandidatgraden skal den studerende have opnået de point, der er fastsat i kursusreglementet, herunder dem, der vedrører den afsluttende eksamen.
For at fuldføre Masters videregående uddannelsesaktiviteter tilbydes praktikpladser ved internationale og europæiske institutioner til de mest fortjente studerende.
Galleri
Ideelle studerende
Kandidatuddannelsen i EU-studier: kulturer og historie, politikker og globale perspektiver er beregnet til alle studerende med en bachelorgrad, som ønsker at forbedre deres specifikke viden om dynamikken, der regulerer udførelsen af Fællesskabets aktiviteter, især fra en juridisk og administrativ synspunkt. Især takket være optagelsen i den nye udgave af modulet i Euro-planning, er kandidatgraden i stand til at uddanne de nye eksperter på dette område og overføre de nødvendige færdigheder til at skabe en professionel figur, der er i stand til at identificere og trække på europæiske finansiering inden for Europa-Kommissionens officielle programmer. Derudover er kandidatuddannelsen en fremragende trænings- og faglig udviklingsmulighed for praktikere i NGO'er, private virksomheder, konsulentfirmaer, ministerier og andre offentlige institutioner både lokalt, nationalt og internationalt. Et praktisk kendskab til det engelske sprog er påkrævet.