
Master i EU-studier: Kulturer og historie, politikker og globale perspektiver
Online
VARIGHED
1 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 2.500
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduktion
Fjernmastergraden i europæisk ret og politikker, implementeret af det juridiske fakultet, har til formål at skabe tværfaglige professionelle eksperter i europæisk ret og politikker og undervise i operationelle og faglige færdigheder, der er egnede til at deltage i de forskellige stadier af europæisk politikplanlægning og -implementering. Overførslen af de kognitive værktøjer, der er nødvendige til dette formål, vil blive udført med en tværfaglig tilgang.
Undervisningens tværfaglige tilgang reagerer på viljen til at give eleverne færdigheder, der passer til den transnationale dimension af problemstillingerne.
Levering af programmer
Undervisningsstruktur
Kandidatuddannelsen varer i et akademisk år for i alt 60 ECTS-point, fordelt på videolektioner, seminarer, interaktive klasseværelser, tutorials, videokonferencer og forskningsaktiviteter. Modulerne leveres af videoprofessorer, med bistand fra kvalificerede vejledere, som vil følge studerende online i det didaktiske cyberspace under hele uddannelsesprocessen. Hvert modul på kandidatuddannelsen afsluttes med en afsluttende bedømmelsesprøve, hvis resultat er enig i fastlæggelsen af karakteren for adgang til diskussionen om kandidatafhandlingen. Kandidatafhandlingen vil handle om et emne, der aftales med læreren i det valgte emne.
Det højt kvalificerede lærerpersonale består af fremtrædende universitetsprofessorer, embedsmænd fra europæiske institutioner, eksperter og andre internationalt anerkendte personligheder.
Alle kurser i kandidatuddannelsen i EU-studier: Kulturer og historie, politikker og globale perspektiver ved International Telematic University UNINETTUNO er organiseret i moduler, som varierer i varighed afhængigt af de uddannelsespoint, der tildeles modulet, og hvis levering gentages tre gange i løbet af det akademiske år.
Ved siden af dig, for at støtte dig i din træningsvej, er der to specifikke professionelle figurer:
- Mentoren , som står for din modtagelse og vil tilbyde dig støtte gennem hele kandidatforløbet, lytte til dine behov og sikre de bedste betingelser for den frugtbare gennemførelse af Læringsprocessen;
- Professoren/vejlederen , der er specifik for hver undervisning, som har til opgave at facilitere din online læringsvej og give dig værktøjerne til at gribe studiet af emnet rentabelt an.
I løbet af leveringsperioden for hvert modul vil professoren/vejlederen følge dig i løbet af undervisningsaktiviteten, foreslå ad hoc undervisningsmaterialer, kontrollere dine læringsfremskridt gennem opfølgende spørgsmål og øvelser og planlægge undervisningsinteraktioner i interaktiv klasse, chat, virtuelt klasseværelse og forum, som du finder på undervisersiden i undervisningscyberspacet.
Ved hver kursusaflevering kan eleverne vælge de kurser, de ønsker at tage, op til maksimalt tre undervisningsforløb pr. Den studerende vil straks have alt undervisningsmateriale til rådighed for individuelt studium for hvert af kandidatkurserne. Derudover vil den studerende i leveringsperioderne have støtte fra professoren/vejlederen, som vil vejlede ham/hende i studiet, planlægge klassens undervisningsaktiviteter i dagsordenen, organisere synkrone vejledningssessioner i interaktiv klasse, chat og virtuelt klasseværelse og asynkron på forummet.
Studerende anbefales at starte kurset fra de første tre moduler og derefter fortsætte med de efterfølgende for at skabe en klynge med andre deltagere.
Midtvejs- og afsluttende vurdering
Under leveringen af modulet udfører vejlederen kvalitative og kvantitative læringsvurderinger for konstant at overvåge resultaterne af læringsfremskridtet og yde tilpasset støtte til de studerende med henblik på at opnå vurderingen i slutningen af modulet.
Kvantitativ vurdering af elevernes deltagelse foretages af vejlederen på baggrund af statistik relateret til elevens navigation i det didaktiske cyberspace, hvad angår: antal adgange og tidspunkt for brug af Læringsmiljøerne, og onlinevejledningsværktøjer, antal gennemførte øvelser og gennemsnitlig vurdering/selvevaluering.
For at supplere denne overvågning kontrollerer vejlederen elevernes læringsfremskridt under interaktive klasseværelsessessioner, gennem opfølgende spørgsmål og øvelser relateret til emnerne for modulets videolektioner og gennem diskussioner på modulets forum. Ved afslutningen af leveringsperioden for hvert modul tilrettelægger professoren/vejlederen afsluttende gennemgangssessioner gennem interviews og/eller opfølgende øvelser. Resultatet af den kvalitative og kvantitative vurdering danner grundlaget for iværksættelse af målrettede initiativer fra vejlederens side til fremme af læring for de lærende, samt for adgang til kandidatuddannelsens afsluttende eksamen.
Den afsluttende prøve består af diskussionen af et papir, der er udarbejdet om et emne relateret til de kurser, der gives i kandidattimerne.
For at opnå kandidatgraden skal den studerende have opnået de point, der er fastsat i kursusreglementet, herunder dem, der vedrører den afsluttende eksamen.
Undervisningsmodel
Uddannelsesaktiviteterne foregår på internettet, i sektionen "Master" på portalen.
Den vedtagne psykopædagogiske model eller kandidatuddannelsen i EU-studier konkretiserer skiftet:
- Fra lærerens centrale rolle til den studerendes centrale rolle;
- Fra overførsel af viden til skabelse af viden;
- Fra passiv og konkurrencedygtig læring til aktiv og samarbejde læring.
Eleverne spiller en aktiv rolle i deres læringsfremgang og kan studere, når og hvor de vil. I løbet af deres læringsvej guides de studerende af et online vejledningssystem, som er i stand til at lette deres lærings- og webbaserede kommunikationsproces og forsyne dem med værktøjerne til at gennemføre deres undersøgelse af et specifikt emne med succes.
Online vejledning er organiseret i klasser af studerende, gennem et avanceret system af dagsorden, der er i stand til at genkende hver enkelt og opnå sporing af træningsaktiviteter og en kvantitativ og kvalitativ evaluering af læringsprocessen for hver enkelt elev.
Hvordan man studerer
Tilmeldte studerende skal følge alle aktiviteter, der indgår i det didaktiske cyberspace.
Didaktisk cyberspace
De internetbaserede træningsaktiviteter foregår i et webbaseret makroområde, som kaldes det Didaktiske Cyberspace. I det didaktiske cyberspace finder trænings- og læringsprocessen sted, og adgangen diversificeres gennem tilpasset login og adgangskode afhængigt af den rolle, som de forskellige aktører i uddannelsesprocessen spiller: professorer, vejledere og studerende. Disse tre kategorier af brugere kan få adgang til de samme oplysninger om hvert modul. Mere specifikt kan professoren og vejlederen ændre eller erstatte undervisningsmaterialer og tilføje nye for hele kursets varighed, hvorimod den studerende kan råde over et eget område, hvor han kan inkludere data, information og personlige noter.
Den studerende har adgang til:
- Den udnævnte lærers professors side;
- Vejleders side.
På disse sider er der de læringsmiljøer, hvor det er muligt at få adgang til:
- Træningsmaterialer, som repræsenterer kursusindholdet: digitaliserede videolektioner inklusive bogmærker, der giver mulighed for hypertekstuel og multimedielink til bøger, udvalgte bibliografiske referencer, øvelsestekster og udvalgte webografier. Systemet med dynamiske bogmærker giver internetbaserede videolektioner en hypertekstuel karakter, der tillader forskellige niveauer af navigation: fra den ene lektion til den anden, blandt emner i en enkelt lektion, mellem de materialer, der refererer til det samme emne.
- Fjernundervisning. De studerende, der er tilmeldt kandidatuddannelsen, vil blive assisteret i hvert trin af deres studievej af telematikprofessorer-tutorer. Den telematiske professor-vejleder repræsenterer en guide såvel som en konstant tilstedeværelse i læringsprocessen.
Fjernundervisningsaktiviteterne kan udføres på to måder: - på en synkron måde, ved at bruge chats, video-chat, video og lydkonference, implementeret i det didaktiske cyberspace, men også det tredimensionelle klasseværelse skabt på UNINETTUNO Island of Knowledge on Second Life.
- på en diakron måde gennem værktøjer som e-mail og diskussionsfora på internettet. Diskussionsforaene, der er relateret til emnerne for et givent undervisningsfag, gør det muligt at udvide dialogen udløser kollaborativ læring og muliggør selvstændig tænkning om det emne, der diskuteres, og om de studieaktiviteter, der udføres.
- Virtuelt klasseværelse i UNINETTUNO Øen med viden om Second Life På UNINETTUNO (International Telematic University) blev Kundskabens ø realiseret en 3D-forelæsningssal, og den er helliget disse masterkurser. I dette miljø interagerer de studerendes og professorernes/vejledernes avatarer i UNINETTUNOs tredimensionelle verden ved hjælp af deres stemmer. Der udføres øvelsesarbejde, vurderingstests og videokonferencer med hovedpersonerne i Master's Course, som vil deltage gennem deres avatarer, samt praksisaktiviteter i realtid styret af professorernes/vejledernes avatarer.
- på en synkron måde, ved at bruge chats, video-chat, video og lydkonference, implementeret i det didaktiske cyberspace, men også det tredimensionelle klasseværelse skabt på UNINETTUNO Island of Knowledge on Second Life.
- på en diakron måde gennem værktøjer som e-mail og diskussionsfora på internettet. Diskussionsforaene, der er relateret til emnerne for et givent undervisningsfag, gør det muligt at udvide dialogen udløser kollaborativ læring og muliggør selvstændig tænkning om det emne, der diskuteres, og om de studieaktiviteter, der udføres.
- Virtuelt klasseværelse i UNINETTUNO Øen med viden om Second Life På UNINETTUNO (International Telematic University) blev Kundskabens ø realiseret en 3D-forelæsningssal, og den er helliget disse masterkurser. I dette miljø interagerer de studerendes og professorernes/vejledernes avatarer i UNINETTUNOs tredimensionelle verden ved hjælp af deres stemmer. Der udføres øvelsesarbejde, vurderingstests og videokonferencer med hovedpersonerne i Master's Course, som vil deltage gennem deres avatarer, samt praksisaktiviteter i realtid styret af professorernes/vejledernes avatarer.
I det virtuelle klasseværelse i Second Life på UNINETTUNO Knowledge-øen underviser og lærer eleverne og professorerne/vejlederne på en kollaborativ og samarbejdsvillig måde. De opbygger og deler viden med mennesker, der tilhører forskellige politiske, kulturelle og religiøse miljøer, de går i dialog, kulturelle forskelle konfronteres, og socialiseringsprocesser implementeres såvel som skabelsen af ny viden.
Indlæggelser
Ideelle studerende
Kandidatuddannelsen i EU-studier: Kulturer og historie, politikker og globale perspektiver er designet til alle studerende med en bachelorgrad, der ønsker at forbedre deres specialiserede viden om den dynamik, der styrer Fællesskabets aktiviteter, især fra et juridisk og administrativt perspektiv. Derudover er kandidatuddannelsen en fremragende trænings- og faglig udviklingsmulighed for praktikere i NGO'er, private virksomheder, konsulentfirmaer, ministerier og andre offentlige institutioner både lokalt, nationalt og internationalt. Et praktisk kendskab til det engelske sprog er påkrævet.
Læreplan
- Introduktion
- Modul 1 - Europæisk historie og kultur
- Modul 2 - Historie, institutioner og hovedpersoner i Den Europæiske Union
- Modul 3 - Den Europæiske Unions udenrigspolitik og global kontekst
- Modul 4 - Den Europæiske Unions globale handelspolitik
- Modul 5 - Økonomien for europæisk integration og bæredygtig udvikling
- Modul 6 - Europæisk medborgerskab og grundlæggende rettigheder i det digitale samfund
- Modul 7 - European Funding and Europlanning
- Afsluttende afhandling