Teknikerkursus i erhvervsliv og institutionel kommunikation
Instituto Séneca - Centro Internacional de Postgrado
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
6 Måneder
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
EUR 750 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* af Seneca Foundation
Introduktion
Teknologikursus i Business og Institutionel Kommunikation, der tilbydes af Seneca Institute, præsenteres som en interessant træning for dem, der ønsker at arbejde inden for kommunikation eller allerede udfører funktioner relateret til dette felt og ønsker at uddybe deres viden eller opdatere dem.
Forvaltningen af meddelelsen er nøglen, da hver organisation skal kommunikere med sit miljø, samt vide, hvordan man artikulerer det inden for det, gennem forskellige typer kanaler og på forskellige typer medier.
Kurset uddanner fagfolk på et arbejdsområde med stor efterspørgsel efter kvalificeret personale, både i den private sektor, i den offentlige sektor og i alle sektorer.
akkreditering
Denne tekniker kursus i Business og Institutionel Kommunikation, 250 timer og 25 ECTS (European Credit Transfer System), har et diplom udstedt af det katolske universitet i Murcia - UCAM, i henhold til aftalen undertegnet mellem Seneca Institute og UCAM .
Læreplan
Metodik
Dette Business and Institutional Communication Technician-kursus tilbydes udelukkende i "on-line"-versionen.
program
Programmet for dette kursus består af 12 moduler:
- Introduktion til kommunikation
- Kommunikationsafdelingen
- Intern kommunikation
- Ekstern kommunikation
- Praktisk og professionel skrivning af information
- Virksomhedskommunikation
- Kommunikationsplanen
- Arrangement af begivenheder
- Håndtering af en krisesituation
- Håndtering af annonce- og sponsorkontrakter
- Institutionel kommunikation
- Protokol og ceremoniel
(udfyld formularen for at kende indholdet af hvert modul)
Programresultat
målsætninger
- Få et dybt kendskab til forretnings- og institutionskommunikation for at implementere eller forbedre informationssystemer.
- Kend de mest effektive værktøjer til at opnå en solid aktiv tilstedeværelse i medierne.
- Kanalisere de forskellige interne og eksterne informationsstrømme, der forekommer i enhver enhed, offentlig eller privat, tilstrækkeligt.
- Udvikl en kritisk sans for korrekt og professionelt at designe en kommunikationsplan, som involverer alle de programmerede handlinger.
- Bliv fortrolig med hver af funktionerne i en kommunikationschef for at styre den effektivt i organisationen.
- Stimulere evnen til at analysere information for at identificere potentielle problemer eller risici, og proaktivt levere løsninger.
- Vurder vigtigheden af stil, brug teknikker til at skrive nyheder og udarbejde rapporter.
- Forstå og vide, hvordan man bruger annoncering og PR-handlinger, som støtte og supplement til kommunikationsstyring.
- Kend niveauerne af institutionel kommunikation og alle de karakteristika og særegenheder, der forekommer i hver af dem.
- Dyk ned i normerne og reglerne for protokol og ceremoniel for at sikre succesen af enhver begivenhed, der samler personligheder.
Programundervisning
Ideelle studerende
Hvem er det til
- Til fagfolk fra enhver disciplin, der ønsker at erhverve denne specialisering for at åbne op for nye jobmuligheder.
- Til kandidater i journalistik, reklame og public relations og kandidater i marketing, som et supplement til deres uddannelse.
- Til kommunikationsansvarlige i både virksomheder og institutioner, som ønsker at forbedre udførelsen af deres funktioner.
- Til de ansvarlige for Human Resources, Marketing og Commercial områderne, for deres omfattende viden om kommunikation.
- Til Presse- og Protokolkontorets embedsmænd, der skal styre nye kompetenceområder.
- Til SMV-ledere, der har brug for at kende til kommunikationsværktøjer for at gøre deres budskaber mere effektive.