MBA Online - Luksusstyring i den digitale tidsalder
Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 10.500 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Helt online, på engelsk og i en periode på 12 måneder, har MBA Online til formål at uddanne fagfolk til at give dem en vision om forandring og tilpasning til det nye socioøkonomiske miljø inden for virksomheder i luksussektoren.
Takket være fjernundervisning kan studerende studere, mens de er professionelt aktive. De kan også drage fordel af de bedste lærere i luksusindustrien og samarbejde med studerende fra hele verden.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Nye forbrugere af luksus
- Når de var skabere blev de mærker: en moderne historie af luksusmærker
- Den industrielle revolution: parfume, kosmetik og tilbehør
- Det store skift af luksusindustrien, 90'erne
- Hvem er de nye forbrugere af luksus?
- Interkulturel Ledelse
Udvikling af et luksusmærke: Branding, identitet og kreativitet
- Brand management egenkapital, Brand Image
- Brand stretching og Brand alliance
- Luksus brand management specifikke udfordringer
Erfaringsmarkedsføring
- Design af kunderejse, Brand Ambassadors,
- Sensorial Marketing, Immersive Marketing, Theatralization, digitalisering af detailhandlen Brick & Mortar
- Tværkanalsk kunderejse, digitale oplevelser
Administrere et luksusfirma
- Finansiel retningslinje: Driftsomkostninger og fortjeneste
- Prispositionsstrategi
Lancering af et luksusmærke i den digitale verden I
- Forstå betydningen af sociale netværk:
- web-marketing,
- meddelelse,
- e-handel
- ny detail
Distributionsstrategier: den rigtige blanding mellem kanaler
- At forstå betydningen af interkulturelle sammenhænge og lokale særpræg.
- Udvikling af distributionstilstande: selektiv distribution, detailhandel, distribution, e-handel ...
Luksus juridiske spørgsmål
- Love og særlige lovbestemmelser, der gælder for luksussektoren
Talentudvikling og ledelse
- Forandringsledelse
- Lederens værktøjskasse
- Rekruttering og udvikling af mennesker
- Konflikthåndtering - At nå til enighed
Lancering af et luksusmærke i den digitale verden II
- CRM
- Internetovervågning og business intelligence
- Bruger case- og sektoranalyse
I betragtning af de nye spørgsmål om bæredygtigt og socialt ansvar i luksusindustrien
- Fra bæredygtig udvikling til virksomhedernes sociale ansvar
- Specifikationer for bæredygtighed relateret til luksusindustrien
- Ny luksus forbruger og nye luksus markedspladser
Afsluttende forretningsprojekt
Programresultat
Målene med dette program er at sætte studerende i stand til at:
- Demonstrere ekspertise vedrørende sektorens egenskaber
- Definer et brands realistiske og objektive position og opbyg historien, der gør det muligt at nå det etablerede mål
- Respekter nøglerne til den differentierende tradition inden for luksussektoren, idet du integrerer værktøjer, metoder og processer i den digitale tidsalder
- Leder transformation af organisationer til at imødegå nye projekter og iværksætterudfordringer