Sommerkursus i Service Design for Innovation
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
2 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 1.900
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jul 2024
Introduktion
Hver dag er vi aktive brugere af forskellige slags tjenester fra det øjeblik, vi vågner op til det sekund, vi falder i søvn: når vi går på kontoret, i skole, i supermarkedet eller endda på et hospital. Meget ofte må vi se i øjnene, at disse tjenester ikke er designet med brugeren i tankerne: dig! Service Design er en etableret og succesfuld innovationsmetodologi, der hjælper med at skabe spændende og meningsfulde oplevelser for mennesker som dig.
I de seneste årtier har innovation og design hovedsageligt været fokuseret på produkter. I dag, i en økonomi drevet af informationsteknologi og immaterielle varer, er tjenesten produktet. At være i stand til at skabe nyttige og ønskværdige tjenester bliver den grundlæggende færdighed for virksomheder og organisationer for at innovere.
Værdien af servicedesign ligger i udviklingen af innovative løsninger, der ikke eksisterede før eller i at gøre allerede eksisterende services væsentligt bedre med hensyn til ønskværdighed og effektivitet. Service Design skaber værdi, fordi det består i at designe, hvad folk har brug for og ønsker.
Ideelle studerende
Det hurtige sommerkursus er designet til fagfolk og ledere fra alle brancher, der ønsker at fordybe sig i praksis med servicedesign. For at henvende sig til internationale deltagere afholdes kurset på engelsk.
Elev profil
Dette professionelle sommerkursus er designet til fagfolk, ledere og administrerende direktører, fra alle brancher og alle afdelinger, som ønsker at blive innovationsledere i deres virksomheder og være i stand til at løse komplekse problemer i tværfaglige teams.
Professionelt, der arbejder eller er villig til at arbejde på et strategisk niveau, vil opdage, at Service Design-principperne og værktøjerne er kerneegenskaber for deres konkurrencemæssige fordel. For at henvende sig til internationale deltagere afholdes kurset på engelsk.
Indlæggelser
Galleri
Læreplan
Format
Online, 3 uger. Tidsplan: mandage til fredage, fra 7. juli til 24. juli.
Programresultat
I løbet af fire uger vil eleverne være hands-on fuldt fordybet i at anvende de forskellige metoder, teknikker og værktøjer til servicedesign. Eleverne vil lære at:
- Forstå de centrale elementer, der giver mulighed for god service,
- Udforsk hvorfor, til hvad, hvordan, med hvem og for hvem du skal designe en service,
- Anvend de kritiske teknikker til at definere en værdsat service,
- Indramme et servicedesignkoncept i betragtning af dets forretningsstrategi,
- Kommuniker servicedesignkonceptet og nøgletilbuddet gennem en kort video.
At anvende servicedesignteknikker vil blive betragtet som brancheudfordringer fra den studerendes faglige interesse.