Udforskning af leg: Betydningen af leg i hverdagskurset - University of Sheffield
FutureLearn
Nøgleinformation
Campus placering
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
7 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
USD 104 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Du kan lære det gratis eller opgradere kurset og have ekstra fordele for $ 94
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
At forstå arten og værdien af leg gennem vores livs forløb på tværs af kulturer og samfund.
Hvorfor deltage i kurset?
Dette kursus fra School of Education på University of Sheffield vil opfordre dig til at tænke anderledes om leget.
Vi diskuterer definitioner af spil og aktuelle debatter om, hvordan legets art ændres. Hjælper leg os med at lære? Kan det forberede unge mennesker til at få succes i voksenverdenen? Er alle former for leg gode for os?
Hvilke emner dækker du?
- Historiens og mangfoldigheden af leg
- Definitioner og retorik af leg
- Spil på tværs af levetid, kulturer og sammenhænge
- Leg i udendørs og indendørs miljøer
- Følelser, køn og leg
- Traumer og leg
- Handicap og leg
- Teenagere, voksne og leg
- Intergenerational leg
- Moderne teknologi og leg
- Forholdet mellem virtuel leg og omverdenen
- Leg, nysgerrighed, kreativitet og innovation
Hvem er dette akkrediteret af?
CPD-certificeringstjeneste: Dette kursus er certificeret af CPD-certificeringstjenesten i overensstemmelse med fortsatte faglige udviklingsprincipper.
Hvornår vil du starte?
De fleste FutureLearn kurser kører flere gange. Hver løb af et kursus har en fast startdato, men du kan deltage i det og arbejde igennem det, efter det starter.
- Nu tilgængelig
Hvad vil du opnå?
Ved afslutningen af kurset vil du være i stand til:
- Beskriv Brian Sutton-Smiths syv retorik om spil.
- Udforsk historien om legetøj og spil.
- Identificer kontinuitet og ændring i leg gennem århundreder.
- Sammenlign legeaktiviteter på tværs af kulturer.
- Drøft virkningen af moderne teknologi på stykket.
- Undersøg, hvor børn og teenagere leger i dit nabolag.
- Diskuter tilvejebringelsen og udelukkelsen af legerum i samfundet.
- Udforsk følelsen og køns rolle i børns leg.
- Evaluer legens rolle i tider med sygdom, traumer eller ulykker.
- Undersøg typer spil i virtuelle verdener.
- Resumér erfaringer fra aktivister, praktikere og forældre i relation til handicap og leg.
- Demonstrer en forståelse af det seriøse spil gennem legende missioner.
- Overvej forholdet mellem leg, kreativitet og innovation på arbejdspladsen.
Hvem er kurset for?
Leg er en grundlæggende del af innovation og kreativitet på tværs af en lang række fag, karrierer, discipliner og industrier, fra mode og teknik til undervisning og forretning.
Dette kursus vil være af interesse for dig, hvis du ønsker at arbejde eller studere inden for psykologi, legearbejde, barndomsstudier, legeterapi, hospital leg, undervisning, børnepasning, eller hvis du bare vil forstå dit forhold til børnene i dit liv og dit eget spil.
Hvem lærer du med?
Elizabeth Wood (underviser) Jeg er professor i uddannelse ved University of Sheffield og er specialiseret i forskning i leg. Det har været fascinerende at udvikle MOOC sammen med kolleger på tværs af forskellige discipliner. | Jackie Marsh Jeg er professor i uddannelse ved University of Sheffield. Jeg er interesseret i børns udvikling af digitale læsefærdigheder og kreativitet gennem deres engagement i skabende og producerende rum. |
Hvem udviklede kurset?
University of Sheffield
University of Sheffield er et af verdens top 100 universiteter med et ry for undervisning og ekspertise inden for forskning.
Deltag i dette kursus
Ledig | Opgrader | Ubegrænset |
Deltag gratis, så får du:
| Opgrader dette kursus, så får du:
| Køb ubegrænset, så får du:
|