Forstå mode: Fra forretning til kultur kursus - Institut Français de la Mode (IFM)
FutureLearn
Nøgleinformation
Campus placering
Online France
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
4 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
USD 59 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* du kan lære det gratis eller opgradere kurset og have ekstra fordele for $ 59
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Oplev modeindustrien og forstå modeindustriens kulturelle indflydelse med Institut Français de la Mode.
Gå ind i modeverdenen og studer mode og kultur med Chanel og YSL
Er du nysgerrig efter, hvordan modeindustrien har transformeret og formet den vestlige kultur gennem de sidste 150 år?
Dette 4-ugers kursus dykker ned i modeverdenen og undersøger mode som både et kulturelt fænomen og en kreativ industri.
Du udforsker samspillet mellem mode, samfund og forretning med topmodedesignere og professorer fra Institut Français de la Mode.
Udforsk fremkomsten af modetrends
Hvor kommer mode faktisk fra? Du starter kurset med at besvare dette spørgsmål og lære om moderne mode og dens aktuelle relevans.
Du vil udforske fremkomsten af modeindustrien under den industrielle revolution og evaluere, hvordan mærker injicerer modernitet i deres design. Kurset indeholder casestudier fra topmodedesignere som Chanel og Gucci.
Undersøg rollen som modedesignere og -mærker
Du tænker på forholdet mellem mode og politik og spørger, om modedesignere og mærker har magten til at være sociale aktører.
Du vil også udforske modekode og mode sprog, overvejer om modemærker er kreative sprog.
Forstå forbruget i modeindustrien
I din sidste uge undersøger du modeforbrug og udvikler din forståelse af, hvordan det fungerer som en social markør og identitetskonstruktion.
Du evaluerer, hvad der kræves for at skabe og udvikle en modekollektion, og du vil se på skæringspunkterne mellem trends, sæsonbestemthed og innovation.
Hvornår vil du starte?
De fleste FutureLearn kurser kører flere gange. Hver løb af et kursus har en fast startdato, men du kan deltage i det og arbejde igennem det, efter det starter.
- Nu tilgængelig
Hvad vil du opnå?
Ved afslutningen af kurset vil du være i stand til:
- Udvikle tværfaglig viden og ekspertise med henblik på at forstå logikken i det moderne modefelt.
- Identificer de kreative modeller i forskellige modehuse og deres tidsopfattelse.
- Udforsk trends diffusionsmodeller.
- Fortolke en mode silhuet.
- Forklar opbygningen af forbrugeradfærd.
Hvem er kurset for?
Uanset om du er en marketingstuderende, der er fascineret af forbrugerkulturen, eller du er en erfaren modeprofessionel, der ønsker at forbedre din viden, er dette kursus designet til alle, der ønsker at uddybe og specialisere deres viden om modebranchen.
Dette kursus vil også være relevant for modeentreprenører, der har brug for et helhedsbillede af branchens vigtigste succesfaktorer.
Dette kursus understøttes af DEFI.
Hvem lærer du med?
Benjamin Simmenauer
Jeg er fast professor ved Institut Français de la Mode, hvor jeg underviser i modeteori og modebrandsstrategi. Min baggrund er inden for analytisk filosofi og samfundsvidenskab.
Hvem udviklede kurset?
Institut Français de la Mode (IFM)
IFM (Institut Français de la Mode) er en videregående uddannelsesinstitution med speciale i tekstil-, mode-, luksus- og designindustrien med base i Paris, Frankrig.
Deltag i dette kursus
Ledig | Opgrader | Ubegrænset |
Deltag gratis, så får du:
| Opgrader dette kursus, så får du:
| Køb ubegrænset, så får du:
|
Programundervisning
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
Fashion Branding & Kommunikation Online kursus
- London, Det Forenede Kongerige