Master i anvendt lingvistik - Undervisning i engelsk som fremmedsprog
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
25 - 30 Måneder
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Med engelsk som det globale sprog, det er, bliver det et must at levere kvalitetstræning til faglig udvikling. Som svar på den voksende efterspørgsel i Europa og Latinamerika, såvel som i resten af verden, for forbedring af kvaliteten og effektiviteten af engelskundervisning i både den offentlige og den private sektor, et program i Teaching English as a Foreign Sprog (TEFL) er blevet udviklet. Den er specielt designet til fjernundervisning og er udviklet i samarbejde med La Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER) .
Programmet har til formål at hjælpe praktiserende lærere, eller dem, der ønsker at blive lærere, til på en informeret og principiel måde at adressere de problemstillinger og faglige behov, der vedrører deres eget arbejdsmiljø. Træningstypen er således udviklet til at fremme den lærendes autonomi uden at miste af syne elementer af konstant, men fleksibel interaktion, skræddersyet til lærernes specifikke behov i professionel udvikling.
Som følge heraf er det anvendte materiale designet til at kunne tilgås på internettet ved hjælp af en speciel grænseflade, der er oprettet af denne grund. Interfacet er en central del af denne form for læreruddannelse, da den virtuelle interaktion, ved hjælp af e-mail, diskussionsgrupper, chats osv., bygger bro over det geografiske gab mellem de forskellige komponenter i forløbet.
Begge uddannelser, Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés Como Lengua Extranjera og Master i undervisning i engelsk som fremmedsprog, er de samme. Titlen på graden varierer afhængigt af det valgte universitet.
Læreplan
Metodik
Programmet består ikke blot af levering af indhold, men snarere, ligesom i tilfældet med ansigt-til-ansigt kurser, omfatter det en række pædagogiske aspekter, der sigter mod at fremme kollaborativ læring (mellem kammerater og vejledere). Alle kurser er baseret på følgende metodiske koncepter:
- Læring som en samarbejdsvirksomhed.
- Et dynamisk og konstruktivistisk begreb om undervisning og læring.
- Fremme af kritisk refleksion over egen undervisningspraksis og overbevisninger.
- En tilgang baseret på rammerne for handling-forskning.
- Sammenhængende og multikulturelle grupper.