Kandidatgrad i forebyggelse og behandling af skolechikane (mobning)
Formedia
Nøgleinformation
Campus placering
Lisbon, Portugal
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk, Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
DU LÆRER AT:
- Tilbyde videnskabelig og faglig uddannelse, der garanterer evnen til at deltage og endda udarbejde udviklingen af programmer og aktioner til løsning af konflikter på uddannelsesområdet, som igen tjener som en hjælp til uddannelsessamfundet i forbedring og innovation af forholdene og processer for ikke-universitetsuddannelsen.
- Forstå fænomenet skolevold fra et nyt socialt perspektiv.
- Kunne skelne mellem, hvad der er skolechikane (Mobning), og hvad der ikke er.
- Kunne skelne mellem de forskellige former for vold.
- Løs cases til praktisk anvendelse.
- Anerkend stadierne i voldens udvikling.
- Kend kendetegnene ved skolechikane (mobning) i de forskellige vækststadier.
- At kende de forebyggelses-, interventions- og opfølgningsstrategier, der er nødvendige for at stoppe vold i klasseværelset og dets forskellige evolutionære stadier.
- Udvikle strategier til koordinering af skolemiljøet.
- Omsætte pædagogiske og sociale ledelsesstrategier i praksis.
- Forstå og opmuntre tilstedeværelsen af betydningsfulde voksne i skolerne for at forbedre elevernes evne til at håndtere problemer, overvinde forhindringer og modstå presset fra ugunstige situationer.
- Forståelse af skolechikane (Mobning) ud fra et multikausalt og dynamisk perspektiv for at adskille det fra andre former for vold i klasseværelset.
- Kunne forebygge og opdage situationer med skolechikane (Mobning).
- Forstå behovet for at inddrage socialt arbejde i den integrerede læring af hvert fag baseret på strategier, der placerer skoleelever i en aktiv position.
- Værdsættelse af betydningen af skolemiljøkoordinator og strategier med udgangspunkt i lærernes pædagogiske og sociale ledelse.
- Bliv underviser af undervisere for at inkorporere nye akademiske og sociale læringsstrategier i klasseværelset, fremme træningen af lærerhold.
- Kunne bygge sameksistensprojekter egnet til forskellige skolesammenhænge.
- Fremme en anvendelse af intelligens og følelsesmæssig kontrol i intrapersonlige og interpersonelle forhold med det grundlæggende mål at forbedre vores socio-affektive ressourcer.
- Bliv bevidst om vigtigheden af selvkontrol og selvregulering af den følelsesmæssige sfære (følelser, følelser og følelser).
- Assimilere den tilbudte viden fra en omfattende analyse af den socio-affektive og følelsesmæssige sfære som en måde at optimere interpersonelle relationer på.
- Anvend den tilvejebragte viden om grundlæggende følelser og sentimentale arketyper (kærlighed, glæde, tristhed osv.) i jævnaldrende relationer og interpersonelle bånd.
ADGANGSKRAV: Du skal have en bachelor- eller bachelorgrad for at opnå diplomet.
Varighed: Minimum 8 måneder og højst 16 måneder fra tilmeldingsdatoen.
Modalitet: Materiale tilgængeligt i trykt bogformat eller PDF + vurdering og vejledninger gennem Formación Alcalás virtuelle campus.
Master i forebyggelse og behandling af skolechikane (mobning) har permanent åben indskrivning. Den studerende kan tilmelde sig til enhver tid og starte uddannelsen lige efter formel tilmelding.
Diplom: Master Diploma certificeret af Universidad San Jorge.
Studie- og arbejdssprog: Alt studiemateriale er på spansk. Men portugisisktalende studerende kan sende deres arbejde og spørgsmål på portugisisk til lærere, vejledere og kolleger.
Eksamener og speciale udarbejdes og forsvares også på portugisisk.
Antal timer: 1.500
Kredit: 60 ECTS
METODOLOGI: Virtual Campus
Professor-vejlederen holder dokumentationen ajour, besvarer spørgsmål, vejleder læring og vurdering.
Personlig læring: Den enkelte elevs viden står i kontrast til resten af elevernes viden, idet de realiserer kollaborativ læring gennem Virtual Campus
Praktiske cases: Det er baseret på undersøgelsen af casemetoden.
Fysisk støtte: Eleven modtager 7 bibliografiske bind redigeret af Formación Alcalá.