Kort onlinekursus i luksusmodebranding og forbrugeroplevelse
ESSCA School of Management - Online Programs
Nøgleinformation
Campus placering
Online France
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
4 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 780 *
Ansøgningsfrist
24 May 2024
Tidligste startdato
27 May 2024
* Brug koden WINTER-LUX-23 for at få 15% rabat indtil den 15. november 2022.
Introduktion
- Undersøgelsestype: 100% online kursus på engelsk
- Dato: 3. januar – 31. januar 2023
- Kredit: 4 ECTS
- Tempo: Blanding af synkron/autonom forberedelse. Live-sessioner vil blive optaget, så indhold er tilgængeligt online, som eleverne kan få adgang til, når det passer bedst til deres tidsplaner
- Adgangskrav: Førsteårs universitetsstudier (eller lignende) gennemført inden for enhver disciplin
- Hovedområde: Luksusmarkedsføring
- Tidszone for livesessioner: Centraleuropæisk tid (CET), UTC+01:00
- Overførselskredit: Hvis du ønsker at overføre ESSCA Online Campus akademisk merit, skal du indhente skriftlig godkendelse fra dekanen eller rådgiveren på din hjemmeinstitution før din registrering på ESSCA Online Campus. En sådan godkendelse er kun til din beskyttelse; det er ikke påkrævet af sommer-/vinterskolen på ESSCA Online Campus, som ikke kan godkende merit til overførsel. Vi giver en karakterudskrift for at få karakterer sendt til din hjemmeinstitution
Kursus Luksus Marketing Strategi
Oplev luksusmarkedsføringsstrategi i en global sammenhæng med fokus på franske luksusmærker.
Dette kursus er skabt til studerende, der ønsker at forstå markedsføringsstrategien for luksusmærker og ønsker at mestre værktøjer og strategier i den dynamiske og unikke luksussektor.
Dette kursus sigter mod at give eleverne aktuel knowhow og praktisk indsigt i de reelle problemer, som luksusbrand managers står over for.
Med en tilgang baseret på både foredrag og workshops vil de studerende lære, hvordan store luksusmærker forstærker deres ønskelighed.
En række produktkategorier vil blive dækket for at give eleverne et klart overblik over mangfoldigheden af luksusmærker, herunder mode, tilbehør og dufte. Den ekspertise, der opnås i løbet af kurset, vil blive anvendt på et luksusbrandinnovationsprojekt, som de vil styre fra A til Z som et team.
Kurset er ambitiøst, meget interaktivt og kræver dedikation, initiativ og hårdt arbejde. Ligesom at arbejde i luksus brand management. Stærke samarbejdsevner er nødvendige for at samarbejde med klassekammerater om øvelser og projekter.
Denne klasse er internationalt tilgængelig (hver tidszone), da alle live-kurser vil blive optaget og derefter gjort tilgængelige for studerende til enhver tid.
Læreplan
Kursusindhold
Oplev og lær om luksusmarkedsføringsstrategi og brand management med fokus på franske luksusmærker.
Du får en bedre forståelse af, hvad det vil sige at oprette, bygge og administrere luksusmærker. Du vil udvikle analytiske evner og demonstrere kreativitet og strategisk tænkning. Du vil dukke op med praktisk erfaring i processen med at foreslå innovative løsninger. Ved afslutningen af kurset vil du have taget dit første skridt til at blive en luksus brand manager.
Introduktion til luksus og luksusmærker
- Oplev luksusbegrebet, luksusindustriens dynamik, nøgletrends på luksusmarkedet og luksusforbrug. Du vil også blive introduceret til den specifikke karakter af luksusmærker.
- Lær om, hvordan luksusmærker skabes, bygges og administreres.
Luksus marketing mix strategi
- Opdag, hvordan du udvikler luksusmarkedsføringsmixet med fokus på luksusprodukternes specifikke karakter, kommunikation og detailstrategi.
Oprettelse af et nyt luksusmærke
- Undersøg markedsmuligheder og læg grundlaget for skabelsen af et nyt luksusmærke ved at definere et forbrugermål.
- Udvikle et innovativt forslag med et stærkt potentiale på markedet.
Programresultat
Læringsmål
- Forstå den specifikke karakter af luksusmærker
- Anvend aktuelle teorier og koncepter for luksusmarketingstrategi og brand management.
- Demonstrere evnen til at analysere marketingsituationer, identificere nøgleproblemer og anbefale løsninger
- Udvikl problemløsningsevner med eksempler fra det virkelige liv, casestudier og marketingudfordringer
- Øv kreativ og kritisk tænkning for at finde innovative løsninger
- Udvikle kommunikationsevner, der er relevante for at arbejde med marketing