Master i politisk kommunikation og samfund
ESPM – Brasil
Nøgleinformation
Campus placering
São Paulo, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
3 semestre
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
BRL 564 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* op til 35 rater på 564,11 BRL + 1 rate på 621,19 BRL
Introduktion
Gennem hele denne master vil de studerende være forberedt på at:
- Evaluere scenarier, diskutere nogle af de mest relevante temaer i det moderne samfund, med det formål at forstå dets hovedkarakteristika og debatterne på mode;
- Forstå koncepter og bedste praksis inden for politisk kommunikation, kende deres platforme, teknikker og måder at handle på, for at udføre dem effektivt og skabe strategier, der etablerer relevante og positive relationer til deres publikum;
- Anvende det lærte i virkelige situationer, skitsere metoder og bruge det undersøgte indhold i arbejdskravene.
I et miljø med samarbejde og udveksling vil professorer og studerende dele viden og erfaringer, så alle opnår kompetencer til at anvende på området; modulerne har til formål at udvikle den studerende til at handle selvsikkert i det virkelige liv.
Ideelle studerende
hvem det er beregnet til
- Ansvarlig for kommunikation (og markedsføring) af parlamentarikere, borgmestre og embedsmænd, som skal håndtere udfordringerne med imageopbygning og sikre en relevant dialog med befolkningen.
- Professionelle, der arbejder med digitale medier og ønsker at dykke dybere ned i teknikker (også offline) til kommunikation og markedsføring i en sociopolitisk kontekst.
- Konsulenter, blandt andre valgkampprofessionelle, søger selvhævdelse og professionalisering af de strategier, der anvendes i valgkampen, med det formål at opnå kapacitet til analyse, scenarieevaluering, planlægning og implementering.
- Bureauer, kommunikations- og pr-kontorer, konsulentvirksomheder, der skal uddanne deres fagfolk inden for politisk kommunikation.
- Kommunikations-, reklame- og marketingprofessionelle, der arbejder i kommerciel sammenhæng, men ønsker at tilegne sig ny viden og færdigheder for at udvide deres muligheder på markedet og også for at berige sig selv intellektuelt.
- Sociale og politiske ledere, rådgivere, der søger at udvide deres evner til at forstå samfundet og kommunikere med forskellige interessenter.
Læreplan
hvad vil du lære
Disciplinerne vil blive udført af professorer med erfaring på området, og som dominerer de teoretisk-metodologiske rammer for deres respektive temaer. De vil præsentere indholdet live via webkonference, hvilket bringer interaktion med studerende, bibliografiske referencer, casestudier og relevante koncepter.
- Integrering af disciplin
- Markedsføring og politisk kommunikation: Introduktion og koncepter
- Kommunikation og offentlig sfære: Habermasiansk model og aktuelle tiders udfordringer
- Differentiering i sociale netværk: Strategier, kontekster, analyse og indhold
- Big Data og CRM
- Vælgeradfærd i det moderne samfund
- Diskursanalyse og konstruktion
- Valgkampagne - Kommunikation og markedsføring
- TV, radio og presse
- Kvalitative forskningsmetoder
- Storytelling, Transmedia Narratives and Construction of Political Brands
- Demografisk social analyse af det brasilianske samfund
- Demokratisk kultur, medier og offentlig mening
- Afslutning af kursusarbejde (TCC) *
*I slutningen af kurset vil de studerende præsentere kursusafslutningsarbejdet (TCC) personligt for et panel af professorer. Præsentationen finder sted på en af ESPM-enhederne i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Programresultat
alumne profil
Kandidater fra kandidatuddannelsen i politisk kommunikation og samfund forventes at have følgende kvalifikationer:
- Opfatte og anvende den bedste praksis inden for politisk kommunikation og markedsføring, tænk på strategier, analyser og passende værktøjer, der genererer resultater.
- Diskuter og analyser nogle af de vigtigste kendetegn ved det moderne samfund.
- Danne og lede engagerede teams, der søger resultater og handler med seriøsitet og iver inden for de forskellige områder inden for marketing og politisk kommunikation.
- Træf beslutninger gennem analytiske metoder og vigtige teoretiske referencer.