Master i adfærdsøkonomi
ESPM – Brasil
Nøgleinformation
Campus placering
São Paulo, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
3 semestre
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
BRL 627 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* op til 35 rater på 627,83 BRL + 1 rater på 691,26 BRL
Introduktion
Master i adfærdsøkonomi vil give et solidt teoretisk grundlag i adfærdsøkonomi, hvilket gør det muligt for deltagerne at bruge begreber og hovedværktøjer inden for dette forskningsfelt i blandt andet virksomheder, reklamebureauer, banker, rådgivning. Formålet med dette kursus er også at subsidiere fremtidige ledere, konsulenter og analytikere i de tendenser, der ligger til grund for de psykologiske beslutninger truffet af kunder, medarbejdere, konkurrenter og dem selv, med vægt på, hvordan man kan inkorporere denne indsigt i forretning, marketing, ledelse og strategier. .
Indlæggelser
Læreplan
hvad vil du lære
Kursets emner understøttes af real-time webkonferenceklasser, udført af professorer med omfattende faglig og akademisk erfaring i det respektive emne, tekster og aktuelle bibliografiske indikationer. Dynamik, cases og kritiske analyser er integrerede dele af aktiviteterne gennem hele forløbet, hvilket fremmer deltagende læring.
Kurset har en integrerende disciplin, hvis formål er at give en kommunikationskanal med kursuskoordineringen. For denne disciplin afholdes åbningsklassen og præsentationer af gæster af koordineringen af kurset.
De bibliografiske angivelser omfatter tekster på engelsk, som kræver instrumentelt engelsk af deltagerne.
Beslutningsproces: ledelse og ledelse
Denne tematiske akse har til formål at præsentere og diskutere de subtile kræfter, der driver folks valg, når de beslutter individuelt eller kollektivt. De discipliner, der integrerer det, præsenterer de vigtigste teoretiske grundlag for adfærdsvidenskaberne, og hvordan de kan bruges til at bygge løsninger på fælles problemer. De skævheder, der er til stede i beslutningsprocessen i komplekse organisationer, ledelsens adfærdsmæssige karakter og motivatorerne bag individuelle beslutninger i forhold til individuel trivsel vil blive diskuteret.
- Grundlæggende om værktøj til adfærdsøkonomi
- Beslutningsprocesser
- Velvære og lykke
- Overtalelse, ledelse og sociale præferencer
Kommunikation og forbrug
Den tematiske akse er centreret om individet, med fokus på kommunikation og på forbrugeren, og præsenterer modeller, der tillader forståelse og foregribelse af beslutninger. De discipliner, der integrerer det, dykker ned i psykologien bag valgene og deres afhængighed af konteksten. Optionsarkitekturteknikker, der gør det muligt at skabe "nudges", der former individers beslutninger, studeres, og baseret på neurovidenskab diskuteres den biologiske proces, der aktiveres i individuelle valg.
- Strategisk markedsføring
- Shopper- og forbrugerpsykologi
- Neurovidenskab anvendt på markedet
- Nudging og valg arkitektur
Økonomi og Finans
Den tematiske akse integrerer adfærdssynet i individuelle økonomiske valg, diskuterer paradigmet om rationel homo economicus og anerkender beslutningstagere som personas. Rationelle valgmodeller diskuteres fra både et mikro- og makroøkonomisk perspektiv og er beriget med de adfærdsmæssige indsigter og skævheder, der er studeret i litteraturen. Et højdepunkt er diskussionerne om emner relateret til adfærdsfinansiering og virkningen af at slække på antagelserne om økonomisk rationalitet. Aksen præsenterer også den obligatoriske diskussion af bæredygtighedens indvirkning på økonomisk udvikling, relevansen af etik i individuelle beslutninger og i anvendelsen af adfærdsvidenskab.
- Økonomistyring anvendt til erhvervslivet
- Adfærdsøkonomi
- Forbrug, opsparing, gældsætning og intertemporal valg
- Miljø, Social og Governance (ESG)
Forskningsmetoder
Kurset omfatter tre discipliner af kvantitative og eksperimentelle metoder, der sigter mod at udvikle færdigheder til at skabe og evaluere interventioner. Formålet er at give eleverne praktiske værktøjer til at skabe og evaluere handlinger, der beviser årsagsbeviser med videnskabelig stringens.
- Forskning og analyse i adfærdsvidenskab
- Metode og design af eksperimenter
- Datavidenskab: Integration og anvendelse
Afslutning af kursusarbejde
Under vejledning af en vejleder vil den studerende udvikle et projekt med praktisk anvendelse af de teoretiske referencer og metoder, der behandles gennem hele forløbet, som kan anvendes på deres arbejdsplads eller endda rettet mod iværksætteri.
- Anvendt færdiggørelsesprojekt
*I slutningen af kurset vil de studerende præsentere kursusafslutningsarbejdet (TCC) personligt for et panel af professorer. Præsentationen finder sted på en af ESPM-enhederne i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Ideelle studerende
alumne profil
Kandidater fra masteruddannelsen i adfærdsøkonomi forventes at have følgende kvalifikationer:
- Lede og designe projekter med fokus på det grundlæggende og vigtigste værktøjer inden for adfærdsøkonomi og adfærdsvidenskab;
- Analysere forskellene mellem adfærdsmæssige tilgange, og hvordan de kan bidrage til definitionen af mere effektive strategier i virksomheder og organisationer;
- Undersøg forbrugeradfærd fra et nyt perspektiv og identificer de vigtigste skævheder, der virker, når vi træffer valg.
- Vurder kritisk de vigtigste antagelser og metoder for dette forskningsfelt.
- Forstå fordelene ved at teste, måle, fejle, genteste, fejle, genteste i at definere produkter og strategier i organisationer.
hvem det er beregnet til
- Senioranalytikere, koordinatorer og ledere, med potentiale til at påtage sig lederstillinger.
- Konsulenter og freelancere, der arbejder i området, og som ønsker at forbedre sig til at betjene mellemstore og store virksomheder.
- Virksomheder, reklame- og kommunikationsbureauer, der skal træne deres lederskab.
- Koordinatorer og ledere af forskellige forretningssegmenter.