Online-certifikat i styring af digital markedsføring: SEM, SEO, sociale medier og mere
Emeritus Institute of Management
Nøgleinformation
Campus placering
Online
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
10 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
USD 3.000
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kunderejser består af mobile "mikromomenter":
Kundeloyalitet gennem omnichannel-markedsføring
De fleste organisationer er "på vej ind i det digitale samfund", men næsten 50 % mangler en defineret strategi. Endnu færre har skabt en omnichannel-strategi, der ser på, hvordan fysisk og digital markedsføring krydser hinanden.
- 17,6 % er den forventede CAGR for digital markedsføring fra 2021 til 2026. (Statista 2022)
- 72% af organisationernes samlede marketingbudgetter er afsat til digitale marketingkanaler. (Wordstream 2022)
- 65 % af forbrugerne kigger på prissammenligninger på deres mobiltelefoner, mens de er i fysiske butikker. (KPMG 2022)
"Moderne markedsføring er ikke bare "digital" - det er en omnichannel-strategi, der bygger kontaktpunkter på tværs af alle de kanaler, dine kunder bruger, både online og offline."
- Lil Mohan, adjungeret professor i markedsføring
Ideelle studerende
- Manager for sociale medier
- Sundhedsvæsen
- Medier
Læreplan
Hvordan du lærer
Modul 1: Introduktion til digital markedsføring og 3C Framework
Fortolk digitale marketingtrends og se eksempler på 3C Framework i aktion.
Modul 2: Content marketing
Forstå, hvordan du kan udnytte kraften i content marketing, hvordan du opbygger en strategi, og hvilke målinger der definerer dens succes.
Modul 3: Organisk søgemarkedsføring og søgemaskineoptimering (SEO)
Udforsk, hvordan søgemaskiner fungerer, og hvilke elementer der skaber en god SEO-strategi.
Modul 4: Betalt søgemarkedsføring og salg på markedspladser
Dekonstruer betalt søgning, hvordan det virker, og hvilke er de bedste strategier på AdWords og Amazon Marketplace.
Modul 5: Mobile apps og freemium marketing
Revider din tankegang for at tænke på apps, ikke annoncer, og find ud af, hvilke metrics du skal måle.
Modul 6: Social media marketing: lytte og skabe indhold
Stil ind i lyt-reager loop på sociale medier for at indsamle indsigt, identificere trends og opbygge en social lyttestrategi.
Modul 7: Socialt engagement: lytning, influencers og fortalervirksomhed
Forstå styrken af social deling, skabe influencers og fremme fortalervirksomhed på sociale medier – selv i B2B-miljøer.
Modul 8: Digital markedsføring i B2B-miljøer
Analyser, hvordan digital markedsføring påvirker kunderelationer, og udforsk forskellige marketingstrategier i B2B-miljøet.
Modul 9: Personaliseringsmarkedsføring og digitale loyalitetsprogrammer
Sæt pris på gevinsten ved at tilpasse digitalt indhold, og lær, hvordan du integrerer tegnebøger, apps og betalinger i én sammenhængende loyalitetsstrategi.
Modul 10: Omnichannel marketing
Lær, hvorfor lokation er den nye markedsføringsvaluta, og hvordan en omnichannel marketingstrategi vil sætte dig foran dine konkurrenter.
Hvad du lærer
- Ny digital forbrugeradfærd og hvordan markedsføring ser anderledes ud i den social-digitale tidsalder
- Betydningen af content marketing og de målinger, der bruges til at måle det
- Søgemaskiner og hvordan de er centrale for digital markedsføringssucces
- Strategier, der konverterer bedst på Google AdWords og Amazon Marketplace
- Sådan udnytter du mobilannoncering
- Hvordan man opbygger fortalervirksomhed på tværs af sociale netværk
- Sådan integrerer du tegnebøger, apps og betalinger i én sammenhængende loyalitetsstrategi
- Lokationsbaseret mobilmarkedsføring og hvordan det passer ind i en omnichannel tilgang
- Strategien involveret i at skabe en omnichannel kunderejse
- Digitaliseringens effekt på B2B markedsføring
- Hvordan man bruger 3C Framework, samt hvilke succesmålinger der skal spores på tværs af forskellige marketingaktiviteter
- Hvordan man implementerer en omnichannel-strategi for at levere højere kundeloyalitetsrater – og sætte dig foran dine konkurrenter
Din læringserfaring
- Adgang til programindhold via flere enheder giver dig mulighed for at administrere tidsplaner og lære eksternt – når som helst og hvor som helst.
- Ugentlige marketingsimuleringer er designet til at give dig øvelse i at administrere dit overordnede marketingmix og individuelle kampagner.
- Casestudier omfatter nogle af verdens mest fremtrædende mærker, herunder Starbucks, LEGO, Cisco, TRSB og L'Oréal.
- Undervisningsmaterialeplanen følger en modulær tilgang med nyt indhold udgivet ugentligt.
- Peer learning – i form af diskussionsfora og undersøgelser – giver dig mulighed for at spore dine fremskridt.
- Videoforelæsninger og live undervisningssessioner med spørgsmål og svar skaber et fordybende og engagerende læringsmiljø, som kan tilgås uden for klasseværelset.
- Vores unikke platform giver brugerne mulighed for at oprette en profil, forbinde og samarbejde med jævnaldrende og interagere live med fageksperter, der vil lette din læring.