Online-certifikat i produktstrategi
Online
VARIGHED
2 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
USD 2.600
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Produktstrategi som grundlag for forretningsvækst
Alle virksomheder, der ser teknologi som en konkurrencefordel, har brug for en produktstrategi. Og hver person, der rører ved et produkt i en organisation, bidrager direkte til dets succes eller fiasko. En omfattende produktstrategi omfatter inddragelse af alle interessenter i økosystemet. For dem, der er involveret i udvikling eller levering af produktstrategi - fra vugge til grav - vil du udvikle en tankegang, der forankrer produktstrategi som Pathway til vækst.
Uanset om du søger vækst ved at lancere nye produkter og tjenester eller har brug for at styre livscyklussen for eksisterende produkter og tjenester, tilbyder produktstrategiprogrammet tilgange, der anvendes af mange af de førende teknologidrevne virksomheder i verden i dag.
Ideelle studerende
Hvem er dette program til?
- Forretningsledere og ledere, der er væsentligt involveret på ethvert tidspunkt i et produkts livscyklus, fra vugge til grav
- De, der kan være direkte ansvarlige for produkt- eller porteføljestrategi, eller som spiller en mere indirekte rolle, såsom i salg, marketing, drift, økonomi eller R&D
- Fagfolk hos virksomheder, der er fokuseret på at bruge teknologi som en konkurrencedygtig differentiator, selvom dit vertikale marked ikke er 'tech'
- Fagfolk ønsker at påtage sig en mere formel produktledelsesrolle
Deltagerne kommer fra en bred vifte af brancher, der omfatter:
- Pure-play teknologi virksomheder, herunder software, hardware, elektronik, netværk og e-handel
- Industrielle produkter, herunder varige forbrugsgoder, medicinsk udstyr og udstyr, bilindustrien, byggeri og landbrug
- Teknisk-intensive tjenesteydelser virksomheder som bank / fintech, advokatfirmaer, it-tjenester og konsulentfirmaer
Programresultat
Key Takeaways
- Analyser nye produktmuligheder for at nå frem til 'go' eller 'no-go' konklusioner effektivt
- Vurder fordele og ulemper ved forskellige forretningsmodeller, herunder SaaS, og skift til en anden forretningsmodel, når din nuværende ikke leverer vækst
- Udvikl en go-to-market-strategi ved hjælp af 7-Elements Framework
- Opret køberpersonas, positionering og beskeder baseret på proprietære værktøjer fra Kellogg School of Management
- Lær af tilpassede casestudier og eksempler fra den virkelige verden baseret på fakultetets egen konsulenterfaring med topteknologivirksomheder som Microsoft, AT&T, Salesforce.com og Facebook
- Opret agile krav baseret på 'jobs-to-done'-rammerne, brugerhistorier og epos
- Administrer partnerens økosystemer og lær, hvordan du skaber win-win-partnerskaber