Digital læring, København 2020 sommerværksted: Design på tværs af biologiske skalaer
Copenhagen Institute of Interaction Design
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Tokyo, Japan
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
5 dage
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
DKK 8.000 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 1.070 euro pr. værksted
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kunsten at emulere liv: design på tværs af biologiske skalaer!
Workshop datoer: 3. til 7. august 2020 (14.00 til 22.00 CEST)
Fakultet: Rebeca Mora & Monika Seyfried
Hvad er dette værksted?
Dette kursus involverer en aktiv søgning og en responsiv fremsyn; det indebærer ikke udtræk fra naturen, det indebærer læring af det. Mennesker er ikke blot observatører af naturen, som om vi kiggede på den fra en boble. Vi er 100% i naturen. Derfor er genialt og smukt såvel som de utallige strateger, som dette kursus er inspireret af, det er tid til at intensivere opfindsomheden og se efter mere praktiske anvendelser og svar baseret på de bæredygtige, effektive og endda æstetiske attraktive løsninger, som naturen har udviklet i lang tid tid siden. Generelt har design, produkter og systemer inspireret af naturprincipperne potentialet til at være førende inden for innovation, energieffektivitet, produktion af begrænsede ressourcer og bæredygtighed generelt.
Den udbredte adskillelse af mennesker fra naturen i vores kultur er en kompleks historie, der kan forbindes med nogle få nøglehistoriske begivenheder. At se den naturlige verden som adskilt fra mennesker er etisk besværligt og empirisk usandt. I Anthropocene har begivenheder vist os, hvordan skjebne for vores arter og natur samles. Vores arts kontrol over naturen destabiliserer den grundlæggende kemi i det globale klimasystem. Som et resultat vil ekstreme vejrbegivenheder bidrage til millioner af mennesker og andre arter som flygtninge. Det er klart, at på dette tidspunkt i vores globale økologiske krise vil overlevelse af menneskeheden kræve et grundlæggende skift i vores holdning til naturen: fra at finde ud af, hvordan vi kan dominere og manipulere naturen til, hvordan vi kan lære af den.
Dette kursus inspirerer din designetik på en pragmatisk og kulturelt transformerende måde og kunne beskrives som et huske og en genforbindelse til naturen, som vi er en del af. Vi vil finde bæredygtige og praktiske løsninger på vores samfunds problemer ved at efterligne de utallige tilpasninger, som naturens mentorer (bakterier, krebsdyr, fugle, planter, skove osv.) Har udviklet gennem mange års udvikling.
Kursus beskrivelse
Dette kursus er designet til at introducere studerende med forskellige baggrunde, interesser og karrierer de grundlæggende grundlæggende elementer i bioinspireret design fra det æstetiske og også funktionelle synspunkt, dets metode og dens anvendelse som et designværktøj i kreative processer. Deltagerne har mulighed for gennem dedikeret tid og adgang til kilder af interesse at udforske anvendelsen af disse grundlæggende fonde i deres eget felt eller interesseområde. Kurset giver mulighed for at forbinde, se, føle og røre ved den lokale biologiske mangfoldighed og opleve den tværfaglige, tværfaglige og tværfaglige karakter af et designbord, lære hvordan man får adgang til og kommunikerer med mennesker fra forskellige perspektiver og oplevelser.
Hvad vil du lære?
Dette kursus falder inden for områder som design, videnskab, problemløsningsmetoder, bæredygtighed og radikal innovation og svarer i henhold til den faglige profil til følgende kørselsspørgsmål:
- Hvordan kan vi lære af og derefter efterligne naturlige former, processer og økosystemer for at skabe mere bæredygtige designs?
- Hvad ville naturen gøre her?
- Hvordan gør vi handlingen om at stille naturen til rådgivning en normal del af hverdagens opfinde?
Erhvervelsen af følgende færdigheder, værdier, holdninger og evner vil blive fremmet under kurset:
- Et efterspurgt færdigheds sæt til innovation, kreativitet og samarbejde
- En mulighed for at bidrage til meningsfuldt arbejde
- En måde at bringe den naturlige verden ind i professionelle og personlige liv
- Evnen til at forstå og generere bæredygtige biomimetiske løsninger
- Samarbejde og ledelse
- At være forandringen, vi ønsker at se i verden
- At vende til naturen for inspiration
- Beundring, respekt og ærefrygt for naturen
- Genopfin det, hvad du laver og hvordan du gør det
- Infusing livets systemiske visdom til design
- Design bevidst
- Konflikt med naturen
- At skabe forhold, der fremmer livet
- Mundtlig og skriftlig kommunikation
- Interagere godt med andre, tværfaglige og tværfaglige forbindelser.
- Forhandlinger samtidig inspirerende tillid og empati
- Dybdegående observation
- Paradigmforskydning
Hvordan vil du lære det?
Dette kursus indeholder en tværfaglig // tværfaglig / multidisciplinær disciplin, der kræver interaktion mellem fagfolk i forskellige formationer ved designbordet. Kurset dækker de grundlæggende værktøjer gennem forelæsninger, praktiske øvelser, samtaler og reflektioner. Gennem arbejde med specifikke værktøjer i naturen, vil deltagerne udvikle forhold til de øvrige medlemmer af kurset og det miljø, de lærer. Deltagerne vil være mere intime kendt med mangfoldigheden af lokale arter ved at tilbringe tid udendørs for at skabe en atmosfære af dialog og udveksling.
Kurset afsluttes med en afsluttende præsentation af scenen kaldet "Design Laboratory", der fremhæver integrationen af læringsprogrammet i et sæt af individualiserede instrumenter til dets praksis, styrkelse og formalisering af deltagerens forhold til deres faglige område gennem grupperefeedback, øvelser , samtaler og refleksion. Kurset består af mesterklasser, demonstrativ og teoretisk-praktisk for de forskellige fag. Inden for de didaktiske principper implementeres nærhedsprincippet, hvor målet er at integrere undervisning så tæt som muligt på den studerendes daglige liv. Vi ønsker at tilskynde til fri udtryk, kreativitet, idédugnad og debatter i gruppen.
Generelt kendetegnes dette kursus ved problemløsning og forespørgselsbaserede læringsaktiviteter, hvor eleverne formulerer og tester deres ideer, trækker konklusioner og afledninger og pooler og formidler deres viden i et samarbejdsmiljø.
- Social læring.
- Projektbaseret læring.
- Forespørgsel, bedes eleverne formulere deres egne spørgsmål.
- Flere intelligenser.
- Praktiske aktiviteter.
- Dagbog (hjælper eleverne til bedre at forstå, hvordan deres egne oplevelser bidrager til dannelsen af deres teorier og observationsnotater, og derefter sammenligner dem med en anden elev gentager, at forskellige baggrunde og kulturer skaber forskellige udsigter, men hverken er forkert, begge skal respekteres ).
- Biomimicry værktøj.
- Brainstorming.
- Design Borde
Basale koncepter
- Session A: Bioinspireret design (Emne 1)
- Session B: Principper of Life (Emne 2)
- Session C: Designmetodologier (Emne 3)
- Session D: Casestudier og mentorer
- Session E: “Design Laboratory”; Pluridisciplinær designtabel.
Er det her for dig?
Det anbefales til en pluridisciplinær gruppe i overensstemmelse med studerende med forskellige baggrunde, interesser og karrierer. Arten af problemløsning fra dette perspektiv afspejler selve essensen af den tværfaglige metode, der bruges til at skabe ny viden. For det første er tværfaglig viden kompleks og fremvoksende, hvilket betyder, at viden kontinuerligt ændrer sig, når den skabes, en idé, der er parallel med bioinspirerede løsnings antagelser om, at mennesker skal tilpasse, dekonstruere og genskabe efter behov.
Der kræves ekspertise:
- Basis niveau
Tilmeld dig nu: Der er et maksimalt antal 20 pladser til rådighed for hver workshop, først til mølle. Tilmeldingen lukkes, når workshops er fulde.