Ed.D.
Atlantic International University
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Honolulu, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Spanish, Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
USD 350 / per credit
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
Doktorgrad i uddannelse ved AIU:
Dit AIU-fjernundervisnings-doktorgradsprogram vil være et skræddersyet program designet lige til dig af dig og din rådgiver. Denne fleksibilitet til at imødekomme dine behov findes sjældent i andre fjernundervisningsprogrammer. Vores program kræver ikke, at hver studerende studerer de samme fag og bruger de samme bøger og studiemateriale som andre studerende. I stedet er vores online doktorprogrammer designet lige til dig. De er individuelt designet til at imødekomme dine behov og hjælpe dig med at nå dine professionelle og personlige mål.
Se og lær mere om AIU i dag!
Atlantic International University","author_url":"","source":""}" />
Indlæggelser
Læreplan
Vigtigt: Du kan nedenfor finde et eksempel på de emner eller områder, du kan udvikle og arbejde med i løbet af dit studieprogram. Dette betyder på ingen måde, at det nævnte eksempel indebærer at være en komplet liste, som du er forpligtet til at udføre på AIU, men at den bruges af dig som den er, et eksempel eller en guide til din tjeneste. Vi minder dig om, at AIU ikke kræver, at eleverne følger en standardiseret pensum. Vil du lære mere om pensumdesign på AIU? ( Kurser og studieplaner )
Emner og studieretninger inden for uddannelse:
Epistemologiske problemer inden for pædagogisk forskning Forskning i nutidige problemer med pædagogisk udvikling Holistiske særegenheder ved psykopædagogik i uddannelsesinstitutioner Moderne videnskabsproblemer i pædagogik
Sammendrag af emner og områder inden for uddannelse:
Epistemologiske problemer med pædagogisk forskning
objektiv
Uddybe undersøgelsen af videnskabeligt-pædagogiske forskningsmetoder.
Bibliografi
- Kollektiv af forfattere fra University of Havana. Social forskningsmetodik. ENPES UH Cuba, 1980
- Fox, O. Forskningsprocessen i uddannelse. Universitet i Navarra. Spanien, 1987
- Bunge, Mario. Videnskab, dens metode og filosofi. XXI århundrede. Buenos Aires, 1973
- Gay, LR Uddannelsesforskning: Kompetencer til analyse og anvendelse. 2.. Ed. Charles Merrill Publishing Company. Columbus O. 1981
- Medawar, PB Råd til en ung videnskabsmand. FCE Mexico, 1982
- Plutchink, R. Foundation of Experimental Research. 3.. Haper og Row. New York
- Popper, KR The Logic of Scientific Inquiry. Ed. Tecnos. Madrid, 1985
- López Cano, J. Luis. Videnskabelige metoder og hypoteser. Ed. Trillas. Mexico, 1983
- Cortés del Moral, R. Den dialektiske metode. Ed. ANUIES. Mexico, 1977
- Fra Gortari, Eli. Konklusioner og beviser inden for videnskab. Ed Ocean. Barcelona, 1983
- Dominowski, RL Research Methods. Englewood Cliffs. NJ Prentice - Hall. 1980
- Pardinas Felipe. Metodologi og teknikker inden for samfundsvidenskabelig forskning. Ed. XXI århundrede. Mexico, 1969
- Polit. DF OG Hungle BP Væsentlig af sygeplejeforskning. Ed. JB Lippincott. Philadelphia, 1985
- Garza Ario -markedet. Manual til forskningsteknikker. 3.. Ed. College of Mexico. 1981
- Sosa Martínez José. Videnskabelige metoder. Ed. SITESA. Mexico, 1990
Undersøgelse af nutidige problemer med pædagogisk udvikling
målsætninger
Opdage og løse aktuelle og potentielle pædagogiske problemer.
Læreres pædagogiske arbejde er baseret på behovet for at skabe mulige alternative metodologiske strategier for løsninger og innovative udviklingsforslag inden for deres faglige praksis.
Bibliografi
- Pino Guzmán Esther María. Nutidige problemer med pædagogisk udvikling. Red. IMEP. Mexico, 1996.
- Forfatterkollektiv. Round Table and Special Conference on Pedagogy 95. Ed. El Palacio de la Convencion. Cuba 1995.
- Konstantinov, NA et a Fundamental Problems of Pedagogy. Ed. Min. Af uddannelse. Havana, 1962.
- Molibog, AG Spørgsmål om den videnskabelige organisation for pædagogisk arbejde i den videregående skole. Ed. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba s / a.
- Serra, C. et al. Uddannelse begynder med livet. Red. Mennesker og uddannelse. Havana, 1979.
- Forskellige forfattere. Pædagogisk antologi I. IMEP. Mexico, 1996
- Forskellige forfattere. Pædagogisk antologi II. (Pædagogiske paradigmer og uddannelsesmodeller. IMEP. Mexico, 1996.
- Forskellige forfattere. Pædagogisk antologi III. (Pædagogiske paradigmer og cubanske og mexicanske uddannelsesmodeller) IMEP. Mexico, 1996.
Helhedsorienterede særegenheder ved psykopædagogik i uddannelsesinstitutioner
målsætninger
Vurder psykologiens rolle i løsningen af nutidige uddannelsesproblemer.
Model, anvend og evaluer effektiviteten af interventionsteknikker til løsning af uddannelsesmæssige problemer.
Bibliografi
- Wolman. Benjamin, B. Manual of General Psychology. Vols. I, II og III Ed. Martínez Roca SA Barcelona, 1979.
- Forskellige forfattere. Psykopædagogisk antologi. Vols. I, II og III IMPE. Mexico, 1996.
- Braustein Nestor, A. Et al. Psykologi: Ideologi og videnskab. Ed. XXI århundrede. 7. udgave Mexico, 1981
- Caparros, Antonio. Psykologiens historie. Udg. CEAC. Barcelona, 1990
- Smirnov A. A, Leontiev AN et al. Psychology. Ed. National Printing of Cuba. Havana, 1961
- Technical Encyclopedia of Education Vols. I til VI. Ed. Santillana. Instruktør Sergio Sánchez Cereso. Madrid, 1975
- Jodar, Julian. Encyclopedia of Ocean Psychology. Ed Ocean. Barcelona, 1984 bind. I, II og III.
- Gispert, Carlos. Børne- og ungdomspsykologi. Vols. I, II og III Ed. Ocean. Barcelona, 1984.
- Kollektiv af forfattere IMEP-UC. Psykopædagogisk holistiske særegenheder i uddannelsesinstitutionen. IMEP. Mexico, 1996
- Rubistein SL Udviklingen af psykologi. Principper og metoder. Ed. National Havana. Cuba, 1964
- González, F. Principper og kategorier af psykologi. Red. Mennesker og uddannelse. Havana, 1983
- González, F. Personligheden. Din uddannelse og udvikling. Red. Mennesker og uddannelse. Havana, 1989
Nutidige problemer inden for videnskab
objektiv
Analyser sammenhængen Videnskab - Teknologi - Samfund - Udvikling; et humanistisk perspektiv i de nuværende forhold.
Bibliografi
- Yordi García, Mirtha. Moderne videnskabelige problemer. Udg. IMEP México, 1995
- Forfatterkollektiv. Sociale problemer med videnskab og teknologi. Ed. Félix Várela. Havana, 1994
- Núñez, Jorge Y. Videnskab, kultur og social udvikling. Ed. Univ. Of Camagüey. Camaguey, 1990
- Núñez Jorge Y. Teoretisk fortolkning af videnskab Ed. Univ. De Camagüey. Camaguey, 1989
- Figaredo, F. Konference om sociale problemer inden for videnskab og teknologi. Brugerinformation. Ed. Univ. Of Camagüey. Camaguey, 1995
Computing i pædagogik
målsætninger
Uddybe kendskabet til anvendt computing i uddannelsesudvikling.
Udvikle kreativiteten i kognitiv evne i anvendt computing i pædagogisk videnskabelig forskning.
Bibliografi
- Forskellige forfattere. Pædagogisk-uddannelsesmæssig computingantologi. Red. IMEP. Mexico, 1996
Afhandling i uddannelsesprojekt:
- MBM900 PhD-forslag
- MBM902 Doktorafhandling (15.000 ord)
Publikation: Hver kandidat fra doktorgraden i virksomhedsadministration skal offentliggøre sin doktorafhandling online i det offentlige område eller gennem fagblade og aviser.