Universitets kandidatgrad i inklusiv uddannelse, demokrati og samarbejdsmæssig læring

Generelt

Program beskrivelse

Masters mål er at uddanne fagfolk til at designe, implementere og evaluere interventionsforslag, der sigter mod at lette mangfoldighed i læringsprocesser i sociale og uddannelsesmæssige rammer for større integration af mennesker.

Skibsføreren giver kandidater undervisning i principper og modeller for teori og deltagende forskning, som inkluderende, demokratisk og samarbejdsbaseret læringsbaseret uddannelse er baseret på, både i sociale og uddannelsesmæssige rammer.

Ligeledes gør kandidatgraden det muligt at analysere faktorer for social, kulturel mangfoldighed og derivater af personlige forhold, der fungerer som barrierer. Det danner også en måde at planlægge uddannelsespraksis i skole og sociale omgivelser, der inkluderer universelle foranstaltninger til støtte for inklusion, så de fungerer som autentiske uddannelses- og læringssamfund. Det giver værktøjer til planlægning og personalisering af læseplaner , inkluderende vurderingsprocesser , der bruger en kompetenceramme, og udvikling af metodologiske og organisatoriske strategier baseret på kooperativ læring, der kan fremme en inkluderende og retfærdig respons i klasseværelset. I sidste ende fokuserer kandidatgraden på, hvordan man kan fremme skabelsen af inkluderende demokratiske og deltagende miljøer i skole eller sociale omgivelser.

Kandidater vil blive uddannet til at interagere i globale og internationale sammenhænge til at identificere behov og nye realiteter, der gør det muligt at overføre viden til nuværende eller nye faglige udviklingsområder med evnen til at tilpasse sig og selvstyre i professionelle og forskningsprocesser .

132814_kids-girl-pencil-drawing-159823.jpeg

  • ECTS: 60 point
  • Datoer: fra oktober til juni
  • Modalitet: online
  • Undervisningssprog: spansk
  • Orientering: Professionel og forskning
  • Koordinator: Dr. José Ramon Lago (jramon.lago@uvic.cat)
  • Adresseret til: Universitetsuddannede i undervisning i førskolealder, grunduddannelse, social uddannelse, pædagogik, psykopedagogik og psykologi eller andre universitetsuddannede knyttet til uddannelse og inklusion

Curriculum

moduler

  • Inkludering og udelukkelse i uddannelse og sociale og uddannelsespolitikker
  • Inklusionsforskning
  • Inkludering i uddannelsescentre og lokalsamfund
  • Inkludering i klasseværelset
  • Inkludering og individuelle forskelle
  • Saganalyse og afsluttende kandidatprojekt

adgang

Generelle adgangskrav

Du kan få adgang til en universitets kandidatgrad, hvis du har:

  • en officiel spansk universitetsgrad (uanset niveau og varighed)
  • en grad udstedt af en højere uddannelsesinstitution fra en anden stat, der er medlem af det europæiske område for videregående uddannelser, som i det udstedende land tillader adgang til kandidatuddannelser.
  • en udenlandsk universitetsgrad fra det europæiske område for videregående uddannelser, uden at kræve fuld homologation, uddannelsesniveau svarende til en statslig officiel universitetsgrad, og som i oprindelseslandet giver adgang til postgraduate studier.

Bortset fra de generelle adgangskrav har hver master nogle specifikke adgangskrav og udvælgelseskriterier.

Adgangskrav

  • Opfyld kravene til undervisning i obligatorisk sekundær uddannelse, baccalaureat eller erhvervsuddannelse eller for at få adgang til kvalificeret uddannelse.
  • Har titlen diplomeksamen i underviser i førskolealder, grundskolelærer, socialuddannelse eller kandidatuddannelse i pædagogik, psykopedagogik, psykologi eller en tilsvarende universitetsgrad.

University of Vic forbeholder sig retten til ikke at undervise kandidaten, hvis det mindste antal studerende ikke er registreret.

udvælgelseskriterier

Når antallet af anmodninger om adgang for personer, der opfylder kravene, er større end antallet af undervisningssteder, anvendes følgende kriterier for udvælgelse af kandidater, der vil blive optaget:

  • Erhvervserfaring relateret til kandidatgraden: 30 point.
  • Grad af egnethedsgrad for den foregående grad: have kandidatuddannelsen i obligatorisk gymnasium og Baccalaureate, erhvervsuddannelse og sprogundervisning eller certifikatet for pædagogisk talent: 20 point.
  • Akademisk oversigt over tidligere studier: 20 point
  • Kendskab til et tredje sprog: 10 point
  • Mobilitet under tidligere undersøgelser: højst 10 point
  • Målerklæring med angivelse af kandidatens personlige motivation og de mål, der har ført ham til at ansøge om et sted i masteren: 10 point

Pre-registrering kalender

præregistrering

1. periode: fra 18. marts til 16. september 2020

Optagelse / opgave

  • 1. periode: mellem 11. og 15. maj 2020
  • 2. periode: mellem 3. og 10. juni 2020
  • 3. periode: mellem 1. og 8. juli 2020
  • 4. periode: mellem 3. og 9. september 2020
  • 5. periode: mellem 18. og 23. september 2020

registrering

  • Tilladt 1. periode: 25. til 29. maj 2020
  • Tilladt 2. periode: fra 16. til 23. juni 2020
  • Tilladt 3. periode: fra 15. til 22. juli 2020
  • Tilladt 4. periode: fra 15. til 22. september 2020
  • Tilladt 5. periode: fra 28. september til 2. oktober 2020

Optagelsesperioder efter den første finder kun sted, hvis der er ledige pladser.

Kandidater, der gennemfører forhåndsregistrering den sidste dag i den fastlagte periode, vil have en ekstra dag til at fremlægge afventende dokumentation.

karrieremuligheder

  • Lærere og professorer i uddannelsescentre, især knyttet til professionelle profiler med opmærksomhed på mangfoldighed.
  • Psykologer og pædagoger, der arbejder i uddannelsesmæssige, sociale, sundhedsmæssige og / eller samfundsmæssige tjenester
  • Socialpædagoger, der griber ind i institutioner eller tjenester, der sigter mod at hjælpe mennesker, der af personlige, sociale, kulturelle eller kønsmæssige årsager er i fare for udstødelse.
  • Forskere, servicechefer eller teknikere, der er orienteret om udvikling af forskning eller politikker for uddannelsesmæssig eller social inklusion.
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Universitat de Vic - Central University of Catalonia emerged from a regional and citizens’ initiative to continue with a university tradition that goes back to the Middle Ages. UVic-UCC is a public un ... Læs mere

Universitat de Vic - Central University of Catalonia emerged from a regional and citizens’ initiative to continue with a university tradition that goes back to the Middle Ages. UVic-UCC is a public university under private management. Minimer