Ph.d. i integreret transpersonel psykologi
Ubiquity University
Nøgleinformation
Campus placering
Mill Valley, CA, USA, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
4 - 6 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
USD 18.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Dette program har en integreret, transpersonlig tilgang til psykologi. Det foreslår en innovativ måde at lære og tænke på, som går ud over de grundlæggende strukturer i det rationelle sind til at omfatte det større miljø. Det understreger sammenhængen mellem alle aspekter af virkeligheden og fokuserer på dyb empati, der relaterer til alle menneskers oplevelser.
- 60 point
- 6 studiekurser
- 1 Dissertation Skriveklasse Dissertation
Dette program tilbydes som et partnerskab mellem Ubiquity University og Integral Transpersonal Institute i Milan, Italien. Ph.D. i Integral Transpersonal Psychology, udviklet som et partnerskab mellem Integral Transpersonal Institute Italy og Ubiquity University , broer broen mellem det integrale og det transpersonlige inden for psykologi. Dette doktorgradsprogram:
- Fremmer forskning, der kombinerer studiet af transpersonlig psykologi baseret på dets indbyrdes forbundne og indbyrdes afhængige aspekter.
- Er en tværfaglig vært for ph.d.-kandidater, hvis psykologiske spørgsmål er inspireret af studier af videnskab og visdom.
- Giver vejledning til ph.d.-kandidater på både videnskabeligt / disciplin-specifikt og personligt / spirituelt niveau.
Mission statement
Udvid horisonten i din psyke, og find ud af, hvad det virkelig betyder at være menneske i en integreret transpersonel verden.
Vision
Dette program er for dig, hvis du ønsker at legemliggøre viden om den integrerede transpersonelle ramme og anvende det på tværs af alle områder af dit arbejde og liv. Denne tilgang hjælper med til at lette en transformation i den individuelle og kollektive bevidsthed.
"Integral" stammer fra det latinske ord heltal, der betyder "helhed". Transpersonligt refererer til hvad der går ud over det "personlige". Formålet med dette program er således at undersøge vores ontologi ud over et neurovidenskabeligt og kognitivt paradigme og mere mod en integreret tilgang, der tager højde for det fulde spektrum af den psyko-spirituelle udvikling af mennesker.
Du opfordres til at udforske rækkevidden af menneskelig oplevelse ved at kombinere den nylige udvikling i psykologi med andre discipliner som filosofi, de nye videnskaber, miljøundersøgelser, psykedelisk forskning samt oprindelig og flerårig visdom. For at opnå integration af viden med erfaring inkluderer alle kurser selv-mestring og anvendt påvirkningspraksis, der sigter mod at omdanne viden til legemlig visdom. Gennem hele din grad vil du fordybe dig i dette integrerede læringssystem, der sigter mod at kultivere din forskellige intelligens og løsrive dit højeste potentiale.
Wokandapix / Pixabay
Om doktorgradsprogrammet
Forudsætningen for denne ph.d. kurset er succesrig deltagelse i et MA-niveau program, der tilbydes af Integral Transpersonal Institute og Ubiquity University kurser. Programmet accepterer også uddannelse udført af andre institutioner.
Der skal være afsluttet 24 point fra begge universitetets kernekurser, og der skal opnås 36 point til doktorafhandlingen, i alt 60 point.
Ubiquitys integrerede tilgang til læring
I dette program overvindes den dualistiske adskillelse mellem teori og praksis, sind og krop, handling og følelse, mand og kvinde, fortid og fremtid, stof og bevidsthed, traditionel og videnskabelig, akademisk og oplevelsesmæssig gennem en transformativ undervisningsmetodik. Denne metodologi er en ny tilgang, der lærer den transpersonlige praksis for, hvordan man "skaber de to." Den informeres også om kerneprincippet i integreret teori for at "overskride og inkludere." Dette program vil følge Ubiquitys integrerede undervisningsmetodik: sammen med læsning af tekster, der vil også være læringsteknologier til mestring af indre oplevelse, styring af følelser og deres bevidsthedstilstande, styrkelse af mellemmenneskelige forhold og praktiske applikationsprojekter i den sociale kontekst gennem virkelighedens mission og spilscenarier.
1. Akademisk undersøgelse
Omfattende undersøgelse, inklusive prøver og kreative opgaver, vil være baseret på gamle visdomstraditioner, postkonventionel tænkning og det transpersonlige paradigme. Studerende vil mestre de forskellige skoler og tilgange til psykologi og psykoterapi og være fortrolige med de nyeste teorier om personlig udvikling og spirituel mentorering, herunder praksis baseret på jordbevidsthed og økologisk opmærksomhed.
2. Selvbeherskelse
Alle studerende får mulighed for at supplere deres akademiske undersøgelse med en udforskning af forskellige teknikker og praksis, der fremmer betingelser for moralsk udvikling, personlig vækst og udvikling af deres følelsesmæssige, sociale og åndelige intelligens. Gennem Self Mastery-øvelser introduceres studerende til forståelsen af verden, som både moderne fysikere som David Bohm såvel som de gamle visdomstraditioner, der anses for at være essentielle for at leve et autentisk liv:
- Den viden, der finder sted i kroppens helhed, i dens celler såvel som i følelser og sind og i udvidede bevidsthedstilstande.
- Læring, der opnås gennem mestring af følelsesoplevelser: bevidsthed om proprioseptive, kinestetiske og viscerale signaler.
- Læring, der letter evnen til at arbejde gennem følelsesmæssig personlig historie - gennem traumer og sår såvel som dybtgående transformationsoplevelser.
- Læring, der inkluderer empatisk identifikation, oplevelser arketypiske i naturen, elementære, ubevidste, symboliske, imaginære processer og psykiske såvel som mystiske oplevelser.
3. Virkninger fra det virkelige liv
Som med alle Ubiquity-programmer vil studerende være involveret i et virkelighedstro-ændringsprojekt, designet til at gøre en positiv indflydelse på en verden, der fungerer for alle. Parallelt med deres kurser deltager studerende sammen om projekter, der er relevante for deres liv.
Læringsresultater
Ved programmets afslutning skal studerende være i stand til:
- Udvikle en mere helhedsorienteret forståelse af mennesker og verden for at være til tjeneste for mennesker og hjælpe dem gennem chok, angst og stress i det moderne liv.
- Forklar og diskuter grundlæggende teorier og kort fra de integrerede og transpersonlige perspektiver og anerkend deres bidrag til forståelsen af menneskelig adfærd og forholdet til miljøet.
- Anvend et avanceret sæt værktøjer og færdigheder til at skabe forandring i menneskehedens bevidsthed for at bidrage til at opbygge en mere bæredygtig verden.
- Dyrk evnen til at være mere tilgængelig, mere psykisk og mere i harmoni med naturen / økofeltet ved at bevæge sig ud over sindet for at inkludere og overskride konventionel tænkning på en postkonventionel måde.
- Mestre og lære hvordan man mestrer indre oplevelser såvel som hvordan man kan ledes indefra, fra det autentiske selv, i stedet for fra inducerede behov, frygt og falske billeder af mig selv.
- Arbejd med de transcendente dimensioner af menneskelig oplevelse, karakteren og betydningen af dybe religiøse og mystiske oplevelser, ikke-almindelige bevidsthedstilstande, og forklar, hvordan vi kan fremme opfyldelsen af vores højeste potentiale som mennesker.
- Arbejd med at give slip på kontrollen for at finde Selvet; se ud over egos tro på at finde den kreativitet, der er nødvendig for det rigtige svar her og nu, og den rigtige handling for at træffe mere effektive valg.
- Udtryk kreativitet i problemløsning, stille kritiske spørgsmål, løse vigtige problemer og finde ”allierede” i ”fjenden”.
- Erhverve et bredere perspektiv og arbejde på tværs af discipliner ud over psykologi såsom kognitionsteori, teorien om bevidsthed, den paranormale, filosofi, sociale og kulturelle teorier, integrerede sundhedsteorier og relaterede praksis, såvel som litteratur, herunder poesi og kunst, og lære fra verdensvisdom og åndelige traditioner.
Klassedeltagelse og klassificering
Ubiquity-læringssystemet er baseret på samarbejde, ikke konkurrence. Studerende opfordres til at arbejde og studere sammen, til at tage deres quizzer og prøver sammen og til at arbejde sammen med deres kreative opgaver sammen. De seneste undersøgelser om læring viser, at jo flere studerende samarbejder, jo mere lærer de, jo længere de husker, hvad de lærte, jo højere er deres score, og jo bedre føler de sig selv og deres kammerater. Ubiquity tilskynder til fuldt samarbejde mellem studerende, der opfordres til at klynge sig ind i selvvalgte grupper og dele en fælles karakter. Det kræver en landsby at have en ordentlig uddannelse.