Organisatorisk lederskabskursus
Harvard Business School Online
Nøgleinformation
Campus placering
Online
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
7 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
USD 1.750
Ansøgningsfrist
11 Mar 2024
Tidligste startdato
20 Mar 2024
Introduktion
Løft dine lederevner for at tage din organisation til det næste niveau
Organisatorisk ledelse udstyrer erfarne teamledere og håbefulde ledere med færdigheder, strategier og værktøjer til at løfte sig til udvidet lederskabsansvar og guide deres organisationer effektivt. Lær hvordan du sætter og kommunikerer retning, påvirker gennem andre ledere, skaber organisatorisk tilpasning, driver innovation og udvikler forandring.
HBS Online Advantage
- Fakultet i verdensklasse
- Online læring på kanten af dit sæde
- Globalt peer-samarbejde og netværk
- Case-baseret læring i den virkelige verden
Harvard Business School Online tilbyder en unik og yderst engagerende måde at lære vitale forretningskoncepter på. Fordyb dig i reelle udfordringer, som en mangfoldig gruppe af virksomhedsledere står over for, hvis erfaring spænder over forskellige brancher, organisationsstørrelser, geografier og faglige baggrunde. Du vil træde ind i skoene hos eksperter fra General Mills, Medtronic, Bank Leumi, Levi Strauss & Co., EasyJet og andre organisationer og kæmpe med de problemer, de stod over for, alt imens du engagerer dig med medstuderende fra hele verden.
Ideelle studerende
Hvem vil få gavn af det
- Erfarne teamledere: Forbered dig på den næste fase af din ledelsesrejse, uanset om du skal udvide dit overordnede ansvarsområde eller overtage en større afdeling eller organisation.
- Iværksættere: Lær at lede i stor skala og mobilisere dine medarbejdere, når du overgår fra at være en nystartet virksomhed til en virksomhed i vækstfasen.
- Bærbar computer: Ledelsesprincipper Tidligere deltagere
Hvis du har gennemført Leadership Principles, vil dette kursus hjælpe dig med at udvide din ledelsesværktøjskasse og forberede dig på at lede en afdeling, et institut eller en organisation.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Dette kursus er ikke berettiget til stipendier og økonomisk støtte, men tidligere deltagere får 30% rabat. For mere information, besøg venligst vores Betaling & finansiel støtte side.
Læreplan
Program struktur
Organisatorisk ledelse består af cirka 40 til 45 timers materiale leveret over syv uger. Du kan gennemføre kurset på din egen tid, mens du overholder de almindelige deadlines.
I begyndelsen af kurset vil du blive bedt om at gennemføre en selvevaluering og anmode om feedback fra kolleger, såsom direkte rapporter, klienter eller ledere, til Learning Path Tool (LPT)-vurderingen. LPT er en 360-graders vurdering udviklet på Harvard Business School for at give ledere indsigt i nøgleområder af kompetence, der er afgørende for effektiv ledelse. Efter vellykket gennemførelse af LPT – hvilket kræver at man opnår vurderinger fra mindst to kolleger (og ideelt set mindst seks) – vil du modtage en detaljeret rapport, der giver indsigt i dit lederskab og hvordan andre oplever dig.
Midtvejs i forløbet deltager du i en projektuge. Du vil blive bedt om at samarbejde med kolleger eller enkeltpersoner i dit netværk om en udfordring eller mulighed, som din organisation står over for. Du vil derefter komme i kontakt med en peer i organisatorisk ledelse for at dele, hvad du har lært, og modtage feedback.
Kurset byder også på en video-uploadøvelse, hvor du vil øve dig i kommunikationsteknikker undervist i kurset og give feedback til medstuderende. Du kan optage dig selv på en telefon, computer eller anden videooptagelsesenhed og vil blive bedt om at uploade videoen til kurset.
april 2022
- Længde: 7 uger
- Programdatoer: 4/6/22 – 25/5/22
- Pris: $1.750
- Ansøgningsfrist: 28. marts
juni 2022
- Længde: 7 uger
- Programdatoer: 22/6/22 – 8/10/22
- Pris: $1.750
- Ansøgningsfrist: 13. juni
Pensum
Organisatorisk ledelse udforsker de roller, ledere skal omfavne for at drive en division, afdeling eller organisation: som et fyrtårn, der sætter retning; en arkitekt, der tilpasser talent, systemer og struktur og kultur; og en katalysator, der driver innovation og forandring. Gennem selvevaluering, peer-feedback og projekter anvendt på dit eget arbejde, får du en klarere forståelse af din ledelsesstil og hvordan du forbereder dig til den næste fase af din lederskabsrejse.
Programresultat
Hvad du lærer
- Identificer eventuelle uoverensstemmelser mellem dynamikken i din organisation og eksterne markedsforhold
- Formidle formål og visioner og inspirere din organisation til at gennemføre visionerne
- Udvid din indflydelse ved at lede gennem andre ledere
- Løfte din ledelsesstil for at imødekomme de særlige udfordringer, der er forbundet med at lede større, mere spredte teams
- Udform din organisationskultur og -arkitektur for at maksimere talentet, udnytte mangfoldigheden og skabe resultater
- Udvikle strategier til planlægning og udvikling af organisatoriske ændringer og innovationsinitiativer