Officiel kandidatgrad i social kommunikation af videnskabelig forskning
VIU - Universidad Internacional de Valencia
Nøgleinformation
Campus placering
Valencia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Kommunikationsverdenen kræver i øjeblikket en specialiseret formalisering af fagfolk. Den nye offentlighed kræver bedre information, tilgængelig, men mere streng fra et videnskabeligt synspunkt, og medierne søger kommunikatører med viden på dette felt, der er i stand til at overføre den effektivt.
- spansk
- Modalitet: Online
- Kreditter: 60 ECTS
Definition af programmet
Kombinationen af vejledere, der guider den studerende med onlineudviklingen af denne officielle kandidatgrad, gør det til en banebrydende mulighed for at opnå en bedre formidling af viden inden for videnskabelig forskning. Behovet for at uddanne forskere og formidlere på disse områder er berettiget af vigtigheden af videnskabelig færdighed.
Hvad gør denne mestring unik?
- Den første fuldt online officielle kandidatgrad i spansk, der er dedikeret til det internationale felt for videnskab og teknologikommunikation.
- Indhold og tilgang til programmet, der er baseret på spansk og latinamerikansk arbejdskraftkrav.
- Orientering knyttet til krisekommunikation og miljø,
- Innovation i kommunikation og nye former for offentliggørelse i åbne rum.
- Selvorganisation til at tage de emner, hvis viden vokser parallelt.
- Undervisningsteam af forskere og lærere med lang erfaring.
"I den uddannelsesmæssige opgave med at kommunikere videnskab og forskning overstiger på nuværende tidspunkt de ændringer, der finder sted, enhver forventning, der er foretaget i tidligere år. Den måde, hvorpå offentligheden deler formidlingen af videnskabs- og teknologiforskning ændrer sig overalt. hastighed."
Dr. Joan M. Oleaque Moreno
Professor i Master i social kommunikation af videnskabelig forskning
Indlæggelser
Læreplan
Masteropgave information
Det er et obligatorisk emne, der er en del af Pensum de Estudios, og som består af udviklingen af et projekt, hvor eleverne vil anvende den erhvervede viden. Kandidatafhandlingen består af 12 emner, og de studerende kan foreslå et emne efter eget valg for udviklingen af deres speciale efter aftale med deres direktør. Forsvaret vil være online.
Stipendier og finansiering
vilkår
Rabat efter betalingsmetode
- Yderligere 10% til kontant betaling
- Yderligere 5% til betaling i to rater
Ideelle studerende
Optagelse Profil
Det anbefales især til:
- Studerende og / eller fagfolk med en højere universitetsgrad (audiovisuel kommunikation, reklame og public relations, journalistik eller beslægtede universitetsgrader), der ønsker at tilegne sig specifikke færdigheder i kommunikation om videnskabeligt-teknologiske emner.
- Kandidater og / eller fagfolk i videnskabelige eller teknologiske spørgsmål, der forfølger specifik uddannelse til arbejde i forbindelse med videnskabelig kommunikation i virksomheder, forskningscentre, universiteter, i administrationen osv.
- Forskere, der ønsker at tilegne sig de nødvendige færdigheder til at kommunikere deres arbejde eller laboratoriets eller institutionens arbejde, som de er knyttet til.
- Professionelle fra institutionelle eller forretningsmæssige områder, der ønsker at uddybe kommunikationen, fokuserede på avancerede aspekter af udvikling inden for videnskab og teknologi.
- Studerende, der ønsker at aflægge en doktorgrad i forbindelse med kommunikation og / eller udvikling af videnskabelig forskning.
- Og generelt alle de fagfolk og universitetsuddannede, der kræver specifik uddannelse i kommunikation af nutidens videnskabelige kultur.
Karrieremuligheder
karrieremuligheder
Denne officielle kandidatgrad vil gøre den studerende i stand til at udvikle deres aktivitet på en lang række områder som kommunikation, didaktik, uddannelsesarbejde inden for videnskab, formidling af teknologi. Professionelle muligheder er knyttet til følgende felter:
- Videnskabelig journalistik, genfødt efter virkningen af krisen.
- Formidling af videnskab og teknologi i forskellige institutioner.
- Kommunikationskontorer i institutioner og virksomheder, der har en teknologisk variant.
- Specialisering i risikokommunikation for institutioner
- Community manager i virksomheder knyttet til teknologi eller forskning
- Kommunikation - markedsføringstjenester i forbindelse med teknologisk forskning
- Oprettelse af diffusionsnetværk af videnskabelig viden forbundet med nationale eller internationale institutioner.
- Uddannelses- og informationsinstitutioner fremmer didaktisk viden om videnskab i klasseværelset, videnskabsmuseer, fonde, der henviser til forskningshjælp)