Master of Science in Education

Generelt

Program beskrivelse

Master of Science in Education sigter mod at:

  • forskning i pædagogiske studier med særlig vægt på områderne organisation, administration, evaluering og læseplaner i undervisningen samt i efteruddannelse
  • Tilvejebringelse af specialiseret pædagogisk viden til lærere på alle niveauer
  • samarbejde med lignende programmer, europæiske og andre universiteter og forskningscentre
  • forberedelsen af ​​højtstående ledere og forskere, der opfatter den sammenhæng, hvor uddannelse fungerer og ønsker at handle kreativt og produktivt
  • levering af tjenesteydelser til det bredere uddannelsesområde i pædagogiske spørgsmål.

Programmets struktur

For at opnå en kandidatuddannelse, vælger eleverne en af ​​følgende ordninger:

  • Figur A: Vellykket opfølgning og undersøgelse af tre tematiske enheder og forberedelse af en kandidats speciale.
  • Figur B: Vellykket overvågning og undersøgelse af fire tematiske enheder er påkrævet.

Studerende, under tilsyn og vejledning af lærere, er påkrævet på hver skole. at forberede tre (3) skriftlige opgaver og, hvis de har opnået de krævede karakterer, berettiger dem til at deltage i de afsluttende prøver. En ansøgning om kandidatafhandling kan indsendes efter afslutningen af ​​det andet (2.) tematiske modul. Afhandlingen kan indsendes straks efter den tredje (3.) og senest et akademisk år efter færdiggørelsen. Studerende kan følge et af de fire faglige retningslinjer for at sikre programmets videnskabelige sammenhæng.

De enkelte websider beskriver de tematiske moduler, som hver akademiske retning er organiseret på. Den studerende kan vælge op til to (2) tematiske moduler pr. Akademisk år. For at eleverne skal kende arbejdsbyrden skal det bemærkes, at udvælgelsen og overvågningen af ​​to tematiske enheder pr. Akademisk år svarer til fuldtidsstudiet, mens valget af en betragtes som deltid. Deltagelsen starter i begyndelsen af ​​oktober og slutter i juni, hvilket er den endelige, skriftlige eksamen.

Fem specialiseringer:

  • Uddannelsesledelse og Politik
  • Uddannelse for social retfærdighed
  • Specialundervisning
  • Fortsat uddannelse
  • Læring og kommunikationsteknologier

Retning 1: Uddannelsesledelse og -politik

Obligatorisk IT:

  • EPA62: Administration af uddannelsesenheder
  • CPA51: Anvendt Uddannelsesforskning

Udvælgelse af to MA'er fra følgende eller en TH og postgraduate afhandling:

  • EPA70K: Uddannelsespolitik og læseplaner *
  • EPA71K: Change Management, Skole Effektivitet og Strategisk Planlægning *
  • EPA75K: Evaluering i undervisning: Evaluering af programmer og personale *

* "Til overvågning af specifikke TH'er i retningen "Uddannelsesledelse og -politik" bør forudgå en vellykket opfølgning eller samtidig opfølgning af EPA 62 "

Retning 2: Uddannelse for social retfærdighed

Obligatorisk IT:

  • CPA51: Anvendt Uddannelsesforskning
  • EPA60: Kulturelle forskelle og sociale uligheder
  • EPA76K: Uddannelse for social retfærdighed, menneskerettigheder og statsborgerskab

Vælg et af følgende eller vælg en afhandling:

  • EPA50: Barnets evolution i det sociale miljø
  • EPA62: Administration af uddannelsesenheder
  • EPA70K: Uddannelsespolitik og læseplaner

Retning 3: Specialundervisning

Obligatorisk IT:

  • CPA51: Anvendt Uddannelsesforskning
  • EPA77K: Specialundervisning I: Moderne teorier for børn med særlige behov
  • EPA78K: Specialundervisning II: Pædagogiske praksis for børn med særlige behov *

Vælg en af ​​følgende eller postgraduate afhandling:

  • EPA50: Barnets evolution i det sociale miljø
  • EPA60: Kulturelle forskelle og sociale uligheder
  • EPA62: Administration af uddannelsesenheder
  • EPA70K: Uddannelsespolitik og læseplaner
  • EPA76K: Uddannelse for social retfærdighed, menneskerettigheder og statsborgerskab

* "Til overvågning af denne træning I "Special Education" -retningen bør der gennemføres en vellykket opfølgning eller samtidig overvågning af EPA77K "

Retning 4: Fortsat uddannelse

Obligatorisk IT:

  • EPA64K: Fortsat uddannelse og livslang læring
  • CPA51: Anvendt Uddannelsesforskning
  • EPA66K: Erhvervsuddannelse

Vælg et af følgende eller vælge en postgraduate afhandling:

  • EPA65: Åben og fjernundervisning
  • EPA62: Administration af uddannelsesenheder

Retning 5: Lære- og kommunikationsteknologier

Obligatorisk IT:

  • CPA51: Anvendt Uddannelsesforskning
  • EPA65: Åben og fjernundervisning
  • EPA79K: Principper for uddannelsesteknologi

Vælg et af følgende eller vælge en postgraduate afhandling:

  • EPA50: Barnets evolution i det sociale miljø
  • EPA62: Administration af uddannelsesenheder
  • EPA70K: Uddannelsespolitik og læseplaner

Retning: Uddannelsens teori / læseplaner

Fra akademisk år 2015-2016 vil denne retning ikke blive omdefineret, men eksisterende studerende kan afslutte deres ph.d.-studier efter at have fulgt den specifikke struktur

Obligatorisk DD

  • CPA51: Anvendt Uddannelsesforskning
  • EPA70K: Uddannelsespolitik og læseplaner

Vælg to GW fra følgende eller en GC og ph.d.-afhandling:

  • EPA50: Barnets evolution i det sociale miljø
  • EPA60: Kulturelle forskelle og sociale uligheder
  • EPA75K: Evaluering i uddannelse: Evaluering af programmer og personale

Adgangskrav

For at komme i postgraduate programmet er det nødvendigt at have en grad fra en anerkendt universitet institution.

Kandidater skal desuden besidde følgende:

  1. Graduationskvalitet "meget god" som beskrevet nedenfor:
    • Universiteter i Grækenland og Cypern: over 6,5
    • University of America: Over 3.0
    • Universiteter i England over 2,1
  2. "Meget god" viden om det engelske sprog
  3. Kendskab til Microsoft Office (Word, PowerPoint, Excel, Access)

applikationer

Ansøgninger om optagelse til studieåret 2017-2018 accepteres fra 6. juli 2017 til 5. september 2017 , kun elektronisk, via universitetets hjemmeside https://applications.ouc.ac.cy/admissions?sap-language=EL

koste

Undervisningsafgiften for hver tematisk enhed (TE) udgør € 1.350. Mastersafhandlingen er taget som lærer. og derfor er omkostningerne også € 1.350.

De samlede studieafgifter for Master of Science-programmet er $ 5.400 .

Ved afgørelse fra universitetets forvaltningskomité for studieåret 2017-2018 vil studieafgiften for hver tematisk enhed reduceres med 10% .

Senest opdateret Juli 2018

Om skolen

As the second public University, established in 2002, the Open University Cyprus (OUC) aims to fill an important gap in the Cypriot higher education system, offering accredited distance learning degre ... Læs mere

As the second public University, established in 2002, the Open University Cyprus (OUC) aims to fill an important gap in the Cypriot higher education system, offering accredited distance learning degrees at all levels (undergraduate, master and doctoral). Building on its origins as the country’s only University dedicated to distance education, OUC is growing quickly in academic stature and overall reputation. Today’s challenging realities have widened OUC’s horizons, helping to bring Cyprus near towards its strategic goal: to be established as a regional educational and research center and hub for international scholars and students alike in the Eastern Mediterranean basin. Minimer
Cypern online