Master i udvikling af innovation og produktprojekter
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
21 Måneder
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Den fremragende vækst i projektområdet i dag har ført til, at det er blevet taget ud fra forskellige tilgange.
Af alle de tilgange, vi kan nævne, er to de mest aktuelle og komplekse, når man etablerer akademiske strukturer: Innovation og produkt.
For at have en mere færdig tilgang må vi understrege, at begrebet innovation er direkte relateret til design, fordi vi forstår, at ansvaret for design er netop: Innovere, yde et samlet eller delvist bidrag til "originale" løsninger.
Master i udvikling af innovation og produktprojekter foreslår en komplet uddannelse inden for projektområdets tre discipliner: Design, ledelse og ledelse, parallelt og på en teoretisk og praktisk måde, der udelukkende henviser til to koncepter, der allerede er etableret i Ledelsesområder: Innovation og produkt og en tredjedel af den nuværende udvikling inden for forvaltningsområderne: Design og dets rentabilitet.
Det er også vigtigt at fremhæve den anerkendte vækst af kreative områder og praksis i universelle ledelsesstandarder, skabe en nøjagtig balance mellem planlægning (foregribelse) og design (levering af kreative løsninger med øjeblikkelig styring).
Selvom det kan overvejes, at det stive og metodologiske image af forvaltnings- og ledelsesområderne ikke kunne eksistere sammen med det kreative og kunstneriske image af designområderne, er det i øjeblikket ikke sådan, de kan det også.
De kreative områder inden for design kræver mere end nogen anden en metodisk proces med projektudvikling og styring og administration af ressourcer og færdigheder for at formulere de hårde ledelsesområder, fordi sidstnævnte har brug for dem.
Master i udvikling af innovation og produktprojekter præsenterer en akademisk struktur kombineret mellem teoretiske emner og praktisk øvelse gennem individuelle og gruppeøvelser og workshops til reflektion over projektdesignprocesser.
Dette gør det muligt at strukturere arbejdet for annoncer og designere korrekt og give træning i nuværende styringsværktøjer uden dette opmærksomme på de kreative processer.
Og samtidig træne resten af de fagfolk, der er involveret i projektudvikling i kreative metodologiske processer.
Endelig er det vigtigt at fremhæve, at superpositionen af de to centrale temaer: Innovation og produkt, med de tre klassiske områder af projektet, og kombinationen af teori og praksis med øjeblikkelig anvendelse udgør et komplet træningsprogram, der gør det muligt for design-fagfolk at få plads i et beslutningskontor for et projekt, hvis det er begrænset til en blot tilskuer deltagelse i udviklingen af projektet.