Master i reklamedesign og innovation i brandkommunikation

Generelt

Program beskrivelse

esdebarca301Samfundet, som vi kendte det for et par år siden, eksisterer ikke længere. Indflydelsen af teknologiske fremskridt er så stor, at ingen tør foretage langsigtede forudsigelser om, hvor vi skal hen. Enhver karriere, og især dem, der er relateret til kommunikation og mærker, kræver konstant spørgsmålstegn ved sine egne parametre og fundamenter. Hvad der var værd for 10 år siden, er allerede historie. Det, der betyder noget, er, hvordan vi tilpasser vores måde at arbejde på til de konstante digitale og sociale fremskridt.

Dagens kommunikatorer skal forstå det dybe forhold mellem teknologi, personlige værdier og menneskelige forhold for at anvende det på branding . Ellers vil de ikke være i stand til at generere relevante meddelelser til mærker og produkter.

Fra denne reflektion kommer denne Master in Advertising Design og innovation inden for brandkommunikation . Og også fra det faktum, at heldigvis et kendt udgangspunkt altid er nødvendigt: Kreativitet. En idé, en historie at fortælle, en app der forbinder med mennesker, en tweet der mobiliserer tusinder af mennesker. Kort sagt bliver kreativitet i sin bredeste definition mere end nogensinde benchmark for enhver kommunikator. I udgangspunktet og også i selve formålet med brand management .

I dag skal kommunikatorer være ægte videnes svampe. Kun ved at blive opmærksom på den måde, mennesker har besluttet at forholde sig til og udtrykke sig på, kan relevante tanker, forslag, ideer, produkter eller handlinger dukke op. Overtalelse er ikke længere nok. Nu skal du flytte.

Annoncering, ligesom resten af kommercielle kommunikationsdiscipliner, skal tage et skridt fremad og i det mindste udvikle sig med samme hastighed som samfundet gør. Og i denne Master foreslår vi at uddanne fagfolk og forberede dem til at tage ansvaret for dette nye og spændende miljø .

målsætninger

Hovedformålene med dette program er:

  • At leve med svimmelhed. Følelsen af, at vi ikke kan kontrollere alt, er blevet fastlagt for at blive. Langt bagefter er de kampagner, hvor den sociale komponent ikke blev taget i betragtning, og tilpasningen af disse i realtid baseret på forbrugerreaktioner. Denne følelse skal forstås og accepteres som endnu en parameter.
  • Træne fagfolk med en åben og kreativ tankegang. Værdi kreativitet. At påstå det som en måde at leve på, en måde at tænke på og ikke så meget som et værktøj, der kan hjælpe os med at opnå berygtethed i et bestemt øjeblik.
  • Fremgangsmåde og offentliggør de nyeste tendenser inden for social opførsel. Kun ud fra en dyb forståelse af social og individuel adfærd fremkommer gyldig beslutningstagning. Familiestrukturer, forbrugsvaner, nye prioriteter og behov, ... er mere end nogensinde udgangspunktet for mærker.
  • Adresser de forskellige forbrugertyper fra et følelsesmæssigt og teknologisk synspunkt. Et nyt perspektiv, der er meget mere humant og følsomt over for købsmotivering og -adfærd.
  • Udøve evnen til at generere relevant indhold gennem et væld af praktiske øvelser, der er foreslået og overvåget af professionelle på højt niveau.
  • Giv designere og kommunikationsfolk en vision om tværgående design. Digitale og fysiske medier skal finde i design og kreativitet meddelelsernes sammenhæng og kontinuitet.
  • Giv studerende en tilstrækkelig bred viden om nye og nye teknologier , og hvordan de påvirker forholdet mellem mennesker og mærker.
  • Erhverv evnen til at finde link, der kan forbinde forbrugere og mærker / produkter. Lær at fortælle historier omkring mærker, der genererer varige, relevante og vender tilbage til følelsesmæssige bånd.
  • Analyser mærkenes rolle i samfundet ud fra forbrugerens synspunkt. Hvad der forventes af mærker, og hvad de har at tilbyde i bytte for en kommerciel transaktion.
  • Forstå formålet med forskellige sociale netværk og deres specifikke funktion som et redskab til at overføre følelsesmæssighed og dele information. Ved, hvordan man diskuterer det samme brand, idet man drager fuld fordel af egenskaberne ved hver enkelt af dem.

Anbefalet profil

Dette program er rettet mod mennesker, der har følgende profil:

  • Kandidater i Design
  • Kandidater i kommunikation og reklame
  • Bachelor of Fine Arts
  • Kandidater i audiovisuel kommunikation
  • Marketing kandidater
  • Fagfolk med akkrediteret erfaring inden for design, reklame eller forretningskommunikationsafdelinger med kreditværdig erfaring efter akademisk læseplan og / eller portefølje.
  • Kreative direktører og strategiske planlægningsdirektører for reklamebureauer, der er interesseret i reklame og kommunikation, der har en følelse af at føle sig overvældet af den konstante udvikling af kommunikationsværktøjer, den digitale verden og ny forbrugeradfærd; og / eller der har brug for at genbruge eller opdatere deres viden på en pragmatisk måde og gældende for deres projekter.

I de tilfælde, hvor den studerende akkrediterer højere studier inden en proces med akkreditering af universitetsgraden, vil det akademiske udvalg evaluere kandidatens CV og portefølje såvel som studieplanen, som skal opretholde en rimelig ækvivalens med de aktuelle bachelorstudier. det samme område.

titrering

Mennesker, der passerer programevalueringen, opnår dobbeltkvalifikationen : ESDESIGNs egen titel - Barcelona School of Design og Own Title fra det internationale universitet i Valencia, som vil godkende dem som fagfolk i den studerede specialitet.

karrieremuligheder

Studerende, der gennemfører dette program, kan udvikle deres professionelle karriere inden for følgende områder:

  • Kreative afdelinger i reklamebureauer.
  • Agenturer eller annoncørers strategiske planlægningsafdelinger.
  • Afdelinger for marketing og forretningskommunikation.
  • Reklamebureaus konto afdelinger.
  • Grafiske og corporate branding studios, mediebureauer.
  • Freelance fagfolk, iværksættere, nye virksomheder, StartUps ...
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarr ... Læs mere

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarrollando la creatividad y la innovación. Minimer