Master i reklamedesign og brandkommunikation

Generelt

Program beskrivelse

esdebarca401

Har du tænkt på mængden af visuelle påvirkninger, du får om dagen fra webmiljøet via dets flere enheder?

Vi informerer kontinuerligt os selv, vi søger, vi deler, vi forholder os, vi interagerer, vi analyserer, vi kasserer, ... information leveret på internettet. Oplysningernes pålidelighed er lige så vigtig som den måde, den præsenteres og tilpasses til hvert af enhederne.

Markedet gør det vigtigt at have fagfolk, der er i stand til at forstå den konstante transformation af mediet, forstå brugeren til at levere informationen og beskeden.

Master i webdesign og multi-device programmering dækker alle de nødvendige aspekter for den studerende til at tilegne sig de kompetencer og viden, der giver ham mulighed for at påtage sig, lede, designe og implementere projekter, tjenester og applikationer til Internettet.

I løbet af kurset vil den studerende være i stand til bedre at forstå og imødekomme behovene, teknologien og reelle mulighederne for hver enkelt klient eller projekt for at give et effektivt svar på deres mål, ud over at kunne tilbyde de grafiske kreative bidrag, de yder. gør det til et unikt og innovativt stykke.

I denne sammenhæng vil nøglerne til digital design være lige så vigtige som udviklingen af færdigheder og retningslinjer til overvågning af et projekt, fra at fange kundebehov til præsentation af det endelige produkt.

Med denne uddannelse får den studerende en detaljeret oversigt over hele processen med at skabe et interaktivt projekt, hvor forretningsvision, brugeroplevelse (UX), teknologi og interface-design tager centrum.

målsætninger

Hovedformålene med dette program er:

  • Forståelse af nye måder at se nutiden og fremtiden på i et online miljø. Erhverve færdigheder og viden om nye koncepter (interface design, brugervenlighed, interaktion eller positionering) og tilpasse andre, der allerede er kendt om grafisk design til dette miljø.
  • Kunne styre, designe og implementere et internetprojekt på en autonom måde eller være i stand til at deltage i et specialiseret team med de definerede roller for hver af deltagerne.
  • Erhverv en arbejdsproces, der assimilerer hver fase af projektet: orientering, konceptoprettelse, strategisk definition / mål baseret på kundernes behov, udvikling af det grafiske interface, produktion af prototyper, front-end-programmering.
  • Lær at syntetisere webstedets arkitektur, brugbarhed og strategi for et multimedieprojekt ved at designe dets grafiske interface og arbejde med wireframes.
  • Forstå vigtigheden af brugeroplevelse (User Experience) som en disciplin, der giver mening til det fælles arbejde med teknologi, design og interaktion.
  • Lær kommunikationsprotokoller og teknologier fra multi-enheds- og internetprojekter for bedre at forstå, hvilke krav hver enkelt af dem har brug for, ved at anvende alt det på forskellige understøttelser (web og webApp) i et multiplatform-miljø (skærm, tablet og smartphone).
  • Erhverv evnen til at definere klientens webstrategi, planlægge projektet at arbejde på, placere weben både organisk og ved betaling (SEO og SEM).
  • Fremme iværksætterånd, konsolider virksomhedsviden til at styre projekter på niveau med budgetter, organisationsdiagrammer, leverandørstyring og planlægning.
  • At kunne dele med fagfolk den daglige dag i en professionel undersøgelse, se, hvordan de håndterer projekter og den bedste måde at løse de problemer, der vises i udviklingen af et produkt med flere enheder.
  • I slutningen af kurset får de studerende materiale, der er genereret til at udvikle en digital portefølje, der giver dem mulighed for at markedsføre sig selv på arbejdspladsen.

Curriculum

Master i webdesign og multi-device programmering er struktureret ud fra følgende tematiske områder, der er integreret i et tværgående projekt, der er udviklet over 10 fag:

Strategi i det digitale miljø og projektstyring

I dette modul står den studerende over for forståelsen af nye måder at se nutiden og fremtiden i et online miljø. For at gøre dette skal du assimilere nye koncepter (interface design, brugervenlighed, interaktion eller positionering) og tilpasse andre, du allerede kender til grafisk design til dette miljø.

Lær dig metoder og processer til udvikling af en passende produktstrategi, definition af målsætninger og succesmålinger, analyse af den aktuelle virkelighed for virksomheden i mediet samt planlægning og udvikling af strategier.

Brugeroplevelse (UX)

Den studerende skal mestre de nøglekoncepter, der garanterer en rig brugeroplevelse. Det undersøger faktorer som interaktionsdesign, informationsarkitektur, tilgængelighed, navigationsstrømme, brugervenlighed. Der arbejdes frem for alt med opgaver, der anvendes til udvikling af konkrete resultater (for eksempel wireframes eller prototypes), der fremmer udviklingen af produktet og valideringen af disse resultater.

Grafisk interface design

Formålet med dette modul er at syntetisere arkitekturen, anvendeligheden og strategien for et multimedieprojekt ved at designe dets grafiske interface. Det fokuserer på grundlæggende aspekter af interaktiv visuel kommunikation og introducerer den studerende til inkludering af interaktions- og navigationselementer i flere understøttelser (for eksempel webgrænseflader til mobil og desktop). Vi vil arbejde fra konceptualisering af visuals gennem skitsering til fremstilling af mockups og definition af et designmønsterbibliotek.

Frontend-udvikling

Formålet med dette modul er at lære kommunikationsprotokoller fra webprojekter såvel som at dykke ned i HTML5, CSS3, jQuery ...

Responsiv design

Dette modul sigter mod at få opmærksomhed og erfaring i design af responsive webprojekter: Hvordan tilpasser de sig til forskellige enheder? Hvordan og hvilket indhold vises i hver enkelt? Til dette er alle de nye muligheder defineret, både ud fra de muligheder, de tilbyder og deres grafiske krav, samt de nødvendige software-værktøjer. I slutningen af modulet vil webløsninger med multiplatformoutput blive designet, udviklet og implementeret (på mock up-niveau). Der vil blive lagt særlig vægt på kodespørgsmål (bootstrap), der påvirker udviklingen af flere enheder (lydhør).

Prototyping og finalekunst

Præsentation af forslag er et af de afgørende punkter i projektet, målet med modulet er at udvide ressourcer og give værktøjer til at præsentere forslag til kunder, forbedre historien, kvaliteten og mere realistiske finish (InvisionApp og Marvel).

På den anden side er det vigtigt at være i stand til at kontekstualisere de forskellige processer i et digitalt projekt og de forskellige involverede agenter. Vi vil være særlig opmærksomme på passage af originaler mellem design- og programmeringsteamene, for at foretage en flydende passage mellem designere og programmerere, minimere fejl og spare tid (Zeplin).

Styring af et CMS

Der vil være en række værktøjer til indholdsstyring (CMS), der hver især er specialiseret i et specifikt formål (social, kommerciel, kommunikativ). Brugen af Wordpress uddybes og behandles detaljeret med installation, konfiguration og udvidelse ved hjælp af moduler og plugins. Endelig vil den studerende kende dynamikken i udviklingen i klient / servermiljøer og forstå emnerne relateret til domæner, hostings osv.

Design i nye digitale miljøer og mobile enheder

WebApp, oprindelig applikation og hybrid applikation, adaptivt design. I denne blok lærer vi og praktiserer alle aspekter ved at skabe projekter til nye digitale miljøer: fra konceptualisering, funktionel definition og design af wireframes, til visuel design og prototype af Apps og WebApps og se adaptivt design.

Vi vil dykke ned i grafiske og brugervenlige beslutninger på en speciel måde og vi vil opdage nye professionelle værktøjer (Sketch), nye arbejdsprocesser og metoder, der vil sikre, at vores digitale projekter har den kvalitet og finish, der er nødvendig for at opnå rejsen og succes på markedet .

Digital Analytics: metrics for at optimere et websted

En af de store fordele ved digitale miljøer er muligheden for at måle enhver interaktion, som brugerne foretager. Dette giver os mulighed for at få værdifulde oplysninger om dens type og opførsel for at optimere webstedsresultater og træffe de bedste forretningsbeslutninger.

Formålet med modulet er at forstå arbejdsmetodologien, når man designer et målesystem, lære at implementere og konfigurere de grundlæggende funktionaliteter og opnå de nødvendige KPI'er.

Projekt- og virksomhedsstyring

Vi beskriver produktionsfasen for et digitalt projekt fra kontakt med klienten til lanceringen af produktet.

Vi identificerer de forskellige roller og værktøjer, der bruges til styring af et digitalt projekt.

Vi vil give en vision om implikationerne og kravene til styring af et digitalt projekt, så den studerende kan være opmærksom på dem og tage højde for alle faktorer for at gennemføre projektet med succes.

Speciale

Ud over at overvinde kreditterne i de forskellige moduler, skal alle studerende udvikle et endeligt kandidatprojekt, der består af et personlig forskningsprojekt baseret på det indhold, der undervises i løbet af programmet. Selvom det meste af TFM udføres individuelt, etableres gruppe- og personlige tutorials i begyndelsen for at vælge og planlægge studiens genstand og under dens udvikling for at opretholde målene og opnå de ønskede resultater.

Værksted og læringsenheder

Gennem brancheeksperter afholdes workshops, hvor ny viden tilegnes, udvikles færdigheder og udveksles indtryk.

Backend workshop

Denne workshop vil undersøge aspekter i forbindelse med backend. Temaernes filstruktur forstås, og der lægges særlig vægt på sprog som PHP, Javascript og jQuery.

RRSS

Opret strategier for at maksimere kraften i sociale medier og øge succes for multimedieprodukter. Praktiske sager vil blive præsenteret.

Sketch workshop

Sketch er ved at blive benchmark for dine multimediedesign; det mest alsidige, omfattende og dedikerede program, der bruges til at designe i et online miljø. Det er ikke kun et weblayout-software: det er et værktøj designet til at gøre livet lettere for designere.
Studieplanen er struktureret i fire moduler.
De emner, der udgør studieplanen, fordeles som følger:

EMNER ECTS

Strategi i det digitale miljø og projektstyring 5 Brugeroplevelse (UX) 5 Design af grafisk interface 5 Frontend-udvikling 5 Responsiv design 5 Prototyping og Final Arts 5 Management af et CMS 5 Design i nye digitale miljøer og mobile enheder. WebApp, oprindelig applikation og hybrid applikation, adaptivt design 5 Digital Analytics: metrics for at optimere et websted 5 Projekt og virksomhedsstyring 5 Master's Final Project 10 TOTAL ECTS 60

krav

Anbefalet profil

Denne Master er rettet mod personer med følgende profil:

  • Kandidater i design

<li> Kandidater i kommunikationsvidenskab </li> <li> Kandidater i telekommunikation og / eller computerteknik </li> <li> Kandidater i audiovisuel kommunikation </li>


I de tilfælde, hvor den studerende akkrediterer højere studier inden en proces med akkreditering af universitetsgraden, vil det akademiske udvalg evaluere kandidatens CV og portefølje såvel som studieplanen, som skal opretholde en rimelig ækvivalens med de aktuelle bachelorstudier. det samme område.

titrering

Mennesker, der passerer programevalueringen, opnår dobbeltkvalifikationen: ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona egen titel ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona og Own Title fra det internationale universitet i Valencia, som vil godkende dem som fagfolk i den studerede specialitet.

karrieremuligheder

Studerende, der gennemfører denne Master, kan udvikle deres professionelle karriere inden for følgende områder:

  • Grafiske undersøgelser

<li> Webafdelinger af reklamebureauer </li> <li> Marketing-, kommunikations- og designafdelinger i store virksomheder </li> <li> Kontoafdelinger hos reklamebureauer </li> <li> Gratis fagfolk- lancering, iværksættere, nye virksomheder, startvirksomhed osv. </li>

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarr ... Læs mere

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarrollando la creatividad y la innovación. Minimer