Master i produktdesign

Generelt

Program beskrivelse

esdebarca101Hvordan skal en genstand være? Tænk på den form, du burde have, for eksempel en stol, uden først at have vurderet alt, hvad der påvirker vores fremtidige stol i sig selv, eller i det væsentlige ideen om "kontraption" for at støtte balderne; ikke kun ville det være som at starte huset på taget, vi ville risikere at sige det ville være ubrugeligt. Ville vores "gadget" opfylde sit mål?

Det er tydeligt, at en genstand skal være smuk at skabe tiltrækning mod den potentielle forbruger; men hvilken værdi ville skabe en smuk stol mere, hvis det er ubehageligt, passer ikke godt sammen med bordet, ødelægger fortovet, når jeg bevæger mig, passer ikke i virksomhedens budget ... Ingen værdi. Når briefingen ikke klart angav, at vi skulle gøre en ubehagelig stol; for eksempel, så en besøgende ikke føler sig godt tilpas og forlader hurtigt.

I denne master i produktdesign vil vi foreslå at forstå formularen ikke som mål, men som en konsekvens heraf. Når alle de faktorer, der skal tages i betragtning (virksomhed, social kontekst, målgruppe, brugervenlighed, funktionalitet, ...) bestemmes og analyseres af den studerende, vil formularen ikke længere være vilkårlig.

Programmet tilbyder de nødvendige industrielle designværktøjer til generering af et produkt fra den første kontakt med virksomheden gennem de forskellige udviklingsfaser.

målsætninger

Hovedformålene med dette program er:

  • Bidrage til den teoretiske og praktiske viden til at skabe nye objekter.
  • Træd evnen til at skabe innovative produkter kreativt, formelt og konceptuelt.
  • Lær at tage og begrunde beslutninger, der påvirker resultatet.
  • Udvikle egne metoder under designprocessen. Vælg den optimale metode til hver proces.
  • Vælg materialet og den relevante produktionsproces for det designede produkt. Forvent og løse produktionsproblemer.
  • Master det tekniske sprog af materialer, processer og fagforeninger.
  • Generer fleksible fysiske 3d-mængder, der tjener til at foretage de relevante ændringer i projektet ifølge analyserne udført på stykkerne.
  • Brug digitale modelleringsværktøjer til at kommunikere ideer og projekter og til at træffe tekniske beslutninger.
  • Administrer faser af et projekt. Beregn gebyrer og budgetter. Forhandle kontrakter om fortrolighed og samarbejde med virksomheder.
  • Forstå og definere en briefing.

Anbefalet profil

Denne Master er rettet mod personer med følgende profil:

  • Kandidater i Design
  • Ingeniører i Industrielt Design
  • Bachelor of Fine Arts
  • arkitekter
  • Universitetsstuderende inden for teknik, teknologi, produktion eller design
  • Universitetsprofessorer inden for teknik, teknologi, produktion eller design. Professionelle profiler med erfaring i dette felt

I de tilfælde, hvor den studerende akkrediterer en videregående uddannelse inden en akkreditering af universitetsgraden, evaluerer Akademisk udvalg kandidatens CV og portefølje samt studieplanen, som skal opretholde en rimelig ækvivalens med de nuværende kandidatstudier. fra samme område.

titrering

Mennesker, der passerer programevalueringen, opnår dobbeltkvalifikationen : ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona egen titel ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona og Own Title fra det internationale universitet i Valencia, som vil godkende dem som fagfolk i den studerede specialitet.

karrieremuligheder

Studerende, der gennemfører denne Master, kan udvikle deres professionelle karriere inden for følgende områder:

  • Industrielle design studier
  • Tekniske og innovationsafdelinger
  • 3D modeler
  • Forsker af materialer
  • Frilans fagfolk, iværksættere, startups, startups
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarr ... Læs mere

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarrollando la creatividad y la innovación. Minimer