Master i ledelse og oprettelse af modemærker

Generelt

Program beskrivelse

Hvad sker der, når jeg har studeret mode, vide produktionsprocesser, men jeg er forældet i de nye processer industrielle og design i mode styling? Hvordan skal jeg handle, hvis jeg kan genaktivere et eksisterende brand eller åbne en ny branche inden for et brand, der allerede fungerer, men skal nå ud til flere målgrupper?

Denne kandidatgrad sigter mod at kombinere på en moderne måde det teoretiske og det praktiske i hænderne på aktive fagfolk for at give svar til dem, der med en fod i branchen eller på mode har brug for at gennemføre eller opdatere deres uddannelse. Disse fagfolk vil dele med vores elever al sin knowhow i alt omkring mode fra et prisme 360 (Mode Kultur, Fashion Kommunikation, Design Management, etc.)

Målet med at optimere handlinger og opnå fordele i projekter, der lige er begyndt (Fashion start-ups) eller i projekter, der har brug for renovering, sigter Master in Management and Creation of Fashion Brands at starte fra kreativitet som udgangspunkt for ethvert Fashion-projekt, detaljer på samme tid hver rolle for de forskellige fagfolk, der er involveret i kæden, forståelse af tværfaglighed inden for modesektoren og være i stand til at skabe og lede det rigtige team til vores projekt.

ESDESIGN Master i modemærkehåndtering og skabelse er unik, fordi den er udtænkt fra et nyt udgangspunkt, fra en ny videnbase, der er forpligtet til onlineuddannelse, det eneste format, der kan reagere på denne skiftende verden. og alsidig som modesektoren. Den søger at uddanne fagfolk, der er i stand til at arbejde i en stadig mere 2,0 sektor, hvilket bringer nyhed og hurtighed til modeindustrien.

målsætninger

Hovedformålene med dette program er:

  • Uddannelse af fagfolk, der er i stand til at styre, designe og implementere et modeprojekt på en autonom måde eller i stand til at deltage i et specialiseret team med de definerede roller for hver af deltagerne.
  • Gør den studerende kyndig til modekultur , fra dens mest iværksætter, historiske og kulturelle aspekter, gennem dens tekniske komponenter og anvendelighed.
  • Giv en vision om mode og dens brancher , moderne, bæredygtig, konkurrencedygtig og frem for alt tilgængelig for nye fagfolk i sektoren, hvoraf mange vil blive uddannet online.
  • Giv fagmanden de nødvendige færdigheder til at udvikle en strategisk kreativ retning .
  • Kryds kreativitet og modemarkering for at opnå korrekte strategier i henhold til målet.
  • Mærkebetydning. Træningsskabelse og innovationsevner : strategisk planlægger i kreative sektorer.
  • Fremme iværksætterånd , konsolider virksomhedsviden til at styre projekter på niveau med budgetter, organisationsdiagrammer, leverandørstyring og planlægning.
  • Bidrag med designkendskab til hvert eneste trin for at give liv og form til en samling fra et dobbelt teoretisk og praktisk perspektiv. Design takket være praktiske og grundlæggende øvelser, der er undervist af kendte modedesignere, der er aktive i branchen.
  • Erhverve færdigheder , viden om nye koncepter og nye forretningsmodeller inden for sektoren.
  • Publicer marketingværktøjer : definer brandforslaget og dets værdi, på hvilket område det befinder sig, og hvad dets basale essens er.
  • Forestillinger om design, billedbehandling og digitale værktøjer.
  • Kommunikation 2.0 (omdømme og påvirkning) og e-handel . Alt hvad du har brug for for at forstå det digitale miljø og dets dialoger med offside- miljøet og modeverdenen.
  • I slutningen af kurset får de studerende materiale, der er genereret til at udvikle en digital portefølje, der giver dem mulighed for at markedsføre sig selv på arbejdspladsen.

Anbefalet profil

Denne master er rettet mod mennesker, der møder følgende profil:

  • Højere kandidater i modedesign
  • Højere kandidater inden for andre designdiscipliner (grafisk, interiør, industriel ...)
  • Kandidater i kommunikationsvidenskab
  • Bachelor of Fine Arts
  • Kandidater i økonomi eller ledelse
  • Kandidater i audiovisuel kommunikation
  • Iværksættere eller iværksættere, der ønsker at starte deres eget Fashion-projekt
  • Fagfolk inden for modesektoren, med andre typer af videregående uddannelser, med erfaring inden for modedesign og / eller kreative miljøer i sektoren, der føler interesse for det digitale modeunivers (kan accepteres af akademisk pensum og / eller portefølje, der føler interesse til det digitale modeunivers).

I de tilfælde, hvor den studerende akkrediterer en videregående uddannelse inden en akkreditering af universitetsgraden, evaluerer Akademisk udvalg kandidatens CV og portefølje samt studieplanen, som skal opretholde en rimelig ækvivalens med de nuværende kandidatstudier. fra samme område.

titrering

Mennesker, der passerer programevalueringen, opnår dobbeltkvalifikationen : ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona egen titel ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona og Own Title fra det internationale universitet i Valencia, som vil godkende dem som fagfolk i den studerede specialitet.

karrieremuligheder

Studerende, der gennemfører denne Master, kan udvikle deres professionelle karriere inden for følgende områder:

  • Modebranchen.
  • Marketing- og kommunikationsafdelinger i modevirksomheder.
  • Freelance-fagfolk, iværksættere, nye virksomheder, startfirmaer, der ønsker at forme deres personlige projekt
  • Professionelle med aktive mærker og projekter, der ønsker at udvikle eller genaktivere deres forretningsmodel.
  • Aktive fagfolk, der leder efter genbrug, et nyt look.
  • Designere, der ønsker at udvikle deres eget mode- eller tilbehørsmærke, og integrere en vision om kreativ strategi i deres kollektionsområde.
  • Profiler, der med marketing- og lederegenskaber forsøger at dykke ned i modeuniverset og finde ud af, hvordan det fungerer.
  • Virksomheder, der har brug for en aktivering i en ny linje eller i et af deres fremtidige projekter.
  • De, der ønsker at gå i dybden med kvalitative forskningstendenser og trendfores- casting for at være i stand til at gennemføre brandstrategi og innovationsrådgivning.

Kort sagt, enhver, der har til hensigt at blive en professionel specialist i styring og definition af et brand i modeverdenen.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarr ... Læs mere

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarrollando la creatividad y la innovación. Minimer