Master i kunstig intelligens
Three Points Digital Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Spain Online, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
6 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 7.200
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Digitaliseringens æra er ændret og ændrer den måde, vi producerer, kommunikerer og endda på, som byerne arbejder. Betegnelserne kunstig intelligens og maskinlæring er i stigende grad til stede i så forskellige sektorer som teknologisektoren, sundhedssektoren eller den finansielle sektor.
Kunstig intelligens åbner døren for effektivitet, nøjagtighed og risikoreduktion. Faktisk anslås det, at den kunstige intelligens sektor vil omdanne arbejdsmarkedet ved at skabe mere end 2,3 millioner nye jobmuligheder i forbindelse med dette område. Dette vil betyde, at arbejdstagere i den digitale tidsalder skal tilpasse sig nye udfordringer som f.eks. At reagere på maskinens intelligente opførsel, at kunne forstå deres sprog og kommunikere med netværk af beslægtede enheder.
Master i kunstig intelligens af Three Points Den digitale Business School giver eleverne mulighed for at kende de begreber og nødvendige elementer af kunstig intelligens for at kunne gennemføre projekter på dette område. I eksekutivet dækker de tre store blokke. En initiationsblok, hvor de vil forstå nøgleelementerne i kunstig intelligens og maskinlæring. I den anden blok dækker gennemførelsen af eleverne aspekter såsom Reasoning, Natural Language Processing, Neural Networks og Multi-Agent Systems. Dette vil give dem mulighed for at forstå funktionen og anvendelsen af kunstig intelligens. Endelig dækker de studerende en specialiseringsblok, hvor de kan vælge imellem at erhverve en teknisk profil, uddybe applikationsteknologierne for kunstig intelligens eller en virksomheds iværksætterprofil og give et forretningssyn til den viden, der er erhvervet i mesteren. Endelig er det vigtigt at understrege, at programmets udøvende praktiske karakter giver den studerende mulighed for straks at anvende den viden, der er erhvervet under Master.
Ideelle studerende
Kursusmodulerne er designet til de fagfolk fra forskellige sektorer, der stræber efter at fremskynde udviklingen af deres professionelle karriere og forstår den vigtige rolle, som kunstig intelligens får:
- Ledere og projektledere, der ønsker at udvide deres ledelseskapacitet til at påtage sig projekter relateret til kunstig intelligens.
- Mennesker med erfaring eller kald inden for kunstig intelligens, der ønsker at fremme deres akademiske forberedelse.
- Konsulenter og specialister inden for kunstig intelligens, der ønsker at forberede, opdatere og færdiggøre deres profil og dermed skabe deres konkurrenceposition på markedet
Det anbefales, at eleverne har en profil fra følgende områder: Datalogi, økonomi, forretningsadministration, matematik eller andre specialer, der indeholder en stærk analytisk komponent
Læreplan
Studieplanen er udviklet i 7 moduler, der starter i oktober hvert år, der udvikles på 6 måneder. Hertil kommer et reelt forretningsprojekt, der begynder i slutningen af det første modul og fortsætter i løbet af programmet samt en projektledelsesworkshop.
Studerende vil dele et fælles virtuelt rum med en fælles indholdsbase og en specialiseret del, der kan vælge mellem det første øjeblik mellem to ruter: Erhverv eller Teknologisk.
Erhvervsrejsestuderen vil ikke have programmeringsøvelser, og undersøgelsen af emnerne kræver ikke programmering eller ligninger
Eleven på den teknologiske rejseplan deltager i guidede programmeringsøvelser, som under ingen omstændigheder vil blive udført som en del af et selvstændigt emne, men som "recitationer" af de samme emner.
Elevernes arbejde på hver enkelt af forretningsplanen vil blive gennemgået af eleverne på den teknologiske rejseplan og omvendt med det formål at diskutere de teknologiske vanskeligheder ved forretningsideerne i forretningsplanen samt diskutere rentabilitet og kommercialisering af de teknologiske forslag
En del af de praktiske øvelser i programmet vil være baseret på implementeringen fra det teknologiske synspunkt eller fra Business synspunkt af ideer og projekter, der præsenteres af hver af rejseplanerne.
Kursusprojektet vil være anderledes for de to rejseplaner:
- forretning
- Der vil blive udviklet en 10-årig forretningsplan for en virksomhed baseret på en stærk investering i kunstig intelligens
- Virksomhedskonsulentprojekt af en rigtig business case
- Teknologisk
- Der vil blive udviklet en planlægningsplan for en kompliceret kunstig intelligensapplikation
Programstruktur (* underlagt ændringer)
Inden studieårets start er der et introduktionsmodul for at lette forvaltningen af platformen og etablere en optagelse af ”online” læringsmodellen.
Modulerne er grupperet i tre ledende blokke, som hele programmet drejer om, hvilket er følgende:
- Blok I. - Stiftelser, hvor begreberne kunstig intelligens og maskinlæring er defineret.
- Blok II.- Specialisering, hvor begreberne og centrale elementer i AI præsenteres, samt deres anvendelse i de forskellige sektorer
- Blok III.- Styring af store kunstige intelligens-projekter, hvor de koncepter og elementer, der er nødvendige for at gennemføre kunstig intelligens-projekter, præsenteres.
Programresultat
Master i kunstig intelligens sigter mod at:
- At bringe det grundlæggende ved kunstig intelligens tættere på alle de fagfolk, der ser, hvordan maskinlæringsapplikationer i deres sektorer ændrer måden at styre forretningsmodeller på, og får den nødvendige tekniske viden til at lede kunstig intelligens -projekter.
- Fordyb dig i det grundlæggende og centrale begreber inden for kunstig intelligens samt metoderne og teknikkerne, der bruges til at løse problemer på området.
- Kend de vigtigste algoritmer og statistiske modeller relateret til Machine Learning for at kunne implementere dem i løsning af problemer på forskellige områder af branchen.
- Forstå begrebet ræsonnement samt dets typologier (overvåget og uden opsyn) for at vide, hvilke teknikker og værktøjer der skal bruges afhængigt af det.
- Få grundlæggende viden om koordinering af intelligente agenter.
- At kunne lede kunstig intelligens -projekter ikke kun fra et teknisk synspunkt, men også fra et ledelsesmæssigt synspunkt.
Karrieremuligheder
På Three Points The Digital Business School er vi forpligtet til at træne som en motor for forandring, vækst og forbedring både personligt og fagligt. Anvendelsen af de kompetencer, der er udviklet i hele Executive på det faglige område, vil bidrage til vækst og forbedring af organisationer i overensstemmelse med de grundlæggende værdier i Three Points The Digital Business School.