Master i informationssystemer og teknologiledelse

Generelt

Program beskrivelse

Master i informationssystemer og teknologiledelse

Online-master i systemstrategi og IKT-styring.

Både servicevirksomheder, industrivirksomheder og endda den offentlige administration er i stigende grad afhængige af edb-processer. Så styringen af systemer og informationsteknologiafdelinger har et centralt ansvar for deres design og drift. Dens gode ledelse og præstation har direkte indflydelse på virksomhedens resultater og er derfor en kritisk succesfaktor for at nå de strategiske mål for enhederne.

Master i Information Systems and Technology Management leverer akademisk, teoretisk og praktisk viden for en bedre ledelsesmæssig professionel præstation. Programmet lægger særlig vægt på definitionen af en god systemstrategi som et middel til ledelsesmæssig tilpasning. Vi arbejder også med ressourceplanlægning, metoder til informationsstyring, operationelle processer samt projekt- og servicestyring. Under hele programmet opretholdes pulsen, og teknologisk innovation og dens virkninger på forbedring af virksomheders produktivitet og konkurrenceevne værdsættes konstant.

De førende virksomheder i årtusindet er i centrum for deres forretningsmodeller udnyttelsen af information som den vigtigste kilde til indkomstgenerering og beslutningstagning. Dette nye paradigme er eksporterbart og skalerbart til alle forretningsområder og uundværligt i fremtidens virksomheder.

Med det overordnede mål at forberede nye ledere til at bidrage til forbedring af deres organisations produktivitet og konkurrenceevne, kontrasterer Master i Information Systems and Technology Management også metoder, referencerammer og standarder (dvs. ISO, CobiT, ITIL, PMP osv.), Hvor man implementerer begreberne risikomåling, kontroller af forretningsprocesser, dashboards, IT-styring og overholdelse af lovgivningen.

Derudover lægges der specielt vægt på både den viden, som CobiT 5 giver os og ITIL, i hele kandidatgraden for at forberede de studerende til at tage ITIL Foundation-eksamen.

Master i informationssystemer og teknologiledelse forbedres løbende gennem bidragene fra deltagerne selv, fakultetets personale og sektorens tendenser, altid inklusive de mest aktuelle og interessante emner til at opnå maksimal merværdi til træningsprocessen.

karrieremuligheder

Master of OBS Business School er fokuseret på at uddanne fagfolk og ledere til at fremme innovation, konkurrenceevne, produktivitet og kontinuerlige forbedringsprocesser, som i tilfælde af Master i informationssystemer og teknologiledelse kan føre positioner som:

  • CIO - Chief Information Officer
  • Direktør for informationsteknologier.
  • Direktør for informationssystemer.
  • Direktør for processer og organisation.
  • Konsulent specialiseret i ikt-projektledelse.
  • Direktør for operationer og / eller delte tjenester.
  • Projektkontordirektør (PMO)
  • Teknologikonsulent / rådgiver
  • Ansvarlig for ledelse, risikostyring og lovgivningsmæssig overholdelse
  • IT Manager, IT Arquitect
  • Funktionel og systemanalytiker

målsætninger

Master i informationssystemer og teknologiledelse er designet til at nå følgende mål:

  • Udskud de vigtigste elementer i regeringen for at tilpasse de ressourcer, der tilbydes af informationsteknologier, til forretningsmæssige eller institutionelle mål.
  • Direkte fra en omfattende vision styring af computerprocesser i forretnings- og administrationsmiljøer, at vide, hvordan man identificerer nøglerne til succes i projekter, og bidrager fra Information Technology Directorate til forretningsstrategi.
  • Ved, hvordan man optimerer driftsstyringsstrømme fra overvejelse, valg og implementering af edb-processer.
  • Ved, hvordan man styrer styringen af it-processer, it-risici og lovgivningsmæssig overholdelse på en etisk og socialt ansvarlig måde.
  • Har kendskab til de vigtigste værktøjer, metoder og tjenester, der er bedst egnede til projektstyring.
  • Forstå og have et holistisk overblik over nye teknologier såvel som deres pragmatiske anvendelighed i forretningsprocesser og kommercielle aktiviteter.

Curriculum

Programmet har en varighed på 12 måneder, består af 10 moduler og et afsluttende projekt, der er udviklet gennem mesteren.

Før der begynder de akademiske kurser, er der et introduktionsmodul, der gør det lettere at styre platformen og etablere et shoot til online-læringsmodellen.

Akademiske kurser er samlet i tre ledende blokke, som hele programmet drejer sig om. De tre blokke er:

  • Blok 1.- Den nye rolle for CIO og Digital Transformation strategier.
  • Blok 2.- Styring af informationsteknologier, digital transformation, investeringsbeslutninger og styring af nye teknologier.
  • Blok 3.- IT-styring, computersikkerhed, cybersikkerhed, juridiske aspekter og lovgivningsmæssig overholdelse.

Master's Krav

Det grundlæggende formål med vores optagelsesproces er at sikre kandidaternes egnethed. Alle deltagere skal få mest muligt ud af denne læringserfaring gennem en sammenhæng, hvor det er muligt at udvikle et langsigtet forhold til klassekammerater, lærere og alumner.

Dette er faser af optagelsesprocessen:

  1. Forudsætninger for optagelse
  2. Ansøgning om optagelse
  3. Personlig interview
  4. Motivation brev
  5. Evaluering af optagelsesudvalget
  6. registrering
Kandidatgrad i informationssystemer og teknologiledelse

Mennesker, der består evalueringen af programmet og opfylder de faglige krav, der er fastlagt af UB, får deres egen grad fra UB (University of Barcelona).

For at få UB's egen grad er det nødvendigt at have en universitetsgrad (Ingeniør, bachelorgrad eller diplom). I tilfælde af ikke at have en universitetsgrad, opnås et universitetsudvidelseseksamen fra UB, når de forskellige evalueringer er bestået.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mer ... Læs mere

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mercado de habla hispana y con un importante know-how en e-learning, con la colaboración del partner estratégico: Minimer
Barcelona , Madrid + 1 Mere Mindre