Master i emballagedesign og visuel identitet

Generelt

Program beskrivelse

portfolio9

Borte er det tidspunkt, hvor mærker kun tjente for at indikere produkters funktionelle egenskaber. Det er historie. Mærker formidler værdierne af vores eget image, ikke kun dit.

portfolio4_2

Branding hjælper os med at overføre vores egne værdier. Vi offentliggør vores tilbøjeligheder gennem mærker, og det hjælper os med at beskrive os selv til de mennesker, som vi interagerer med. Mærker hjælper os med at projicere vores eget image, og vi bruger deres produkter til det. Derfor markedet, der bestemmer, hvilke mærker der er værdifulde; at lytte til forbrugeren er afgørende for brandets overlevelse.

Efter at have undersøgt markedet og defineret, hvilke funktionelle egenskaber og hvilke følelsesmæssige fordele de indeholder, skal mærker opgive sig. Giv op for at generere et unikt værdiproposition, der definerer dem og forbindes med dit publikum.

Og de første kontaktpunkter, der transmitterer denne værdiproposition, er uden tvivl identitetsdesign og emballeringsdesign .

Fra denne reflektion kommer Master i Branding og Packaging . Fra behovet for at forklare en guidet metode, der lærer, hvordan man udvikler de vigtigste applikationer til mærker, der ønsker at få succes i dette samfund og dette ændrede marked .

Kommunikation har ændret sig radikalt i de senere år, og med det er metoderne og udtryksmåderne for mærker. I denne master lærer du, hvordan et brand opfattes af forbrugere i applikationer som relevante for en virksomhed som deres egen identitet og emballage . Programmer, der skal påvirke på få sekunder , skiller sig ud fra deres konkurrenter og kommunikere til deres forbrugere.

Vi lærer at arbejde fra et strategisk grundlag og omdanne værdipropositionen til et kreativt koncept, hvorpå man kan bygge identitet. Vi vil designe identitet ud fra dens mest primære elementer såsom typografi eller farve. Vi fortsætter med de mest relevante og spændende elementer såsom logoet, det visuelle system eller alle de applikationer, hvor det materialiseres.

Vi vil analysere og lære at skabe en produktidentitet, der er unik, at generere værdi gennem emballering og at bruge emballage som et kommunikationsværktøj . Vi arbejder pakken med at lære at designe fra struktur og volumen, til grafikken anvendt på containeren. I processen med at designe en oprigtig pakke, der klart definerer fordelene ved produktet, vil vi tale om produktion , materialer , bæredygtighed , enkelhed , transport og tilpasning .

Endelig genererer vi et globalt projekt, hvor vi anvender al den erhvervede viden med det formål at forberede fagfolk til dette nye og spændende miljø.

målsætninger

  • Anvende de afgørende faktorer for en designproces i en reel og professionel kontekst .
  • Anvende den teoretiske og praktiske viden om et globalt identitets- og emballageprojekt fra konceptualisering til produktion .
  • Forstå grafisk design som et værktøj til at overføre strategiske værdier og give svar på markedsmæssige og sociale problemer .
  • Lær hver af de metoder, der er nødvendige for at skabe et godt identitets- og emballageprojekt . Øv fra analyse, design og produktion for at generere et komplet projekt fra et strategisk synspunkt .
  • Brug viden om materialer, produktionssystemer, emballagesystemer, trykning og kvalitetssystemer .
  • Mestrer præsentationen af et identitets- og / eller emballageprojekt på en professionel måde .

Denne master er rettet mod mennesker, der møder følgende profil:

  • Kandidater i design
  • Kandidater i kommunikation og reklame
  • Bachelor of Fine Arts
  • Kandidater i reklame og public relations
  • Kandidater i audiovisuel kommunikation

I de tilfælde, hvor den studerende akkrediterer højere studier inden en proces med akkreditering af universitetsgraden, vil det akademiske udvalg evaluere kandidatens CV og portefølje såvel som studieplanen, som skal opretholde en rimelig ækvivalens med de aktuelle bachelorstudier. det samme område.

titrering

Mennesker, der passerer programevalueringen, opnår dobbeltkvalifikationen : ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona egen titel ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona og Own Title fra det internationale universitet i Valencia, som vil godkende dem som fagfolk i den studerede specialitet.

karrieremuligheder

  • Grafisk designundersøgelser
  • Kommunikationsbureauer
  • Branding og emballageagenturer.
  • Virksomheder, der administrerer mærker og produkter
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarr ... Læs mere

Conoce la Escuela Superior de Diseño de Barcelona Formamos a profesionales para convertirles en motor del cambio que les permita la trasformación del entorno y la generación de nuevos espacios, desarrollando la creatividad y la innovación. Minimer