Master i Sports Management and Administration (Online)

Generelt

Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

Master's Name Online Master i Sports Management og Administration
Kursusstart Oktober 2020
Varighed 12 måneder
Sprog Undervisningen foregår på spansk. Nogle materialer og masterclasses er dog på engelsk.

Præsentation af Master

Strukturen i sportsbranchen er kompleks. Denne online-master vil tilbyde den studerende værktøjer og færdigheder, så han kender denne struktur og kan spore den vej, han ønsker at følge for sin professionelle fremtid inden for denne sektor.

Under kandidatuddannelsen og takket være anbefalingen fra en af mine professorer begyndte jeg at arbejde i et agentur, der repræsenterer atleter.
Seriøst skimmel
SMS-studerende

Sportsbranchen baserer sin indkomst på flere akser, der gennemgår grundlæggende transformationer:

  • Den mest traditionelle drift af sportsarenaen (stadion, arena) er at migrere fra transaktionsmodeller baseret på ansigt til ansigt til modeller domineret af salg af digitale kanaler. Det er også nødvendigt at tage højde for andre faciliteter, der udgør branchen, såsom motionscentre, svømmebassiner, atletikbaner (privat eller offentligt ejet), og som også har brug for forvaltningsmodeller, der garanterer deres indkomst.
  • Organisering og styring af begivenheder tager en meget afgørende rolle inden et samfund, der i stigende grad deltager i sportsbegivenheder, og hvor der er et boom i sunde livsstilsvaner. Begivenhederne med deltagelse eller salg af billetter, tilbagevendende eller rettidig spredes, og du skal vide, hvordan du placerer dem til korrekt markedsføring og styring. Mange af disse begivenheder skaber en økonomisk indflydelse i området ved at besøge atleter fra forskellige dele af verden. Sportsturisme oplever også en gylden tidsalder.
  • Indtægter fra udnyttelse af audiovisuelle rettigheder er steget eksponentielt på grund af øget konkurrence, globalisering og stigningen i windows og mulige tv-kanaler. Audiovisuelle rettigheder er i mange tilfælde blevet den vigtigste indtægtskilde for klubber og forbund med det dobbelte aspekt af at blive en lettelse for virksomhedernes økonomi, men samtidig en stor afhængighed. Men hvad sker der med mindre egenskaber? At skabe fansamfund gennem nye sociale medier og være i stand til at tjene penge på dem er den store udfordring.
  • På den anden side har ledelsen af sportsmærket og brandforeningen og sponsoraftaler også været påvirket af teknologiske ændringer og afledte sociale transformationer. Sponsorernes behov har udviklet sig dramatisk i de senere år. Det er derfor vigtigt at definere en sponsorstrategi, der maksimerer de tilgængelige aktiver.

Online Master i Sports Management and Administration træner studerende til at have en solid adgang til sportsbranchen, idet de har ansvarspositioner i sportsenheder, sportsmarkedsføringsbureauer, sponsorering af mærker, faciliteter eller arrangementarrangører.

Tak til dem, der blev anerkendt af IOC som den bedste hidtil, har Barcelona positioneret sig som en af ​​de byer med mere tradition i Sommer-OL 1992. Barcelona er hjemsted for FC Barcelona, ​​fodboldklubben med flere fans rundt om i verden, hosting mange internationale begivenheder motor og sejlads, og er sæde for Euroleague Basketball, MotoGP og virksomheder som Mediapro spille en central rolle produktions- og audiovisuelle sportsrettigheder.

At tage Online Master i Sports Management i SMS Barcelona, tilbyder en unik mulighed for at leve denne oplevelse og have de bedste fagfolk i branchen.

”SMS-kandidatgraden er rettet mod mennesker, der brænder for sport, og som er tydelige på, at deres professionelle fremtid går gennem det.”
Francesc Cruces
Akademisk leder af Master i Sports Management and Administration

målsætninger

Hovedformålene med dette program er:

  • Forstå søjlerne i sportsbranchen, få et klart overblik over adgangsporene til hver søjle og forstå ledelsesstrategier.
  • Uddannet studerende til at tage strategiske beslutninger og ledelsesmæssige beslutninger i sportsbranchen ved at give den nødvendige kontekst og oplevelser.
  • Kend sportsforretningens specificiteter og forstå forskellene mellem forskellige lande og regioner.
  • Giv praktisk erfaring med at løse reelle sager om branchen i samarbejde med virksomheder og institutioner i sektoren.
  • Udvikle den studerendes færdigheder og evner til at styre projekter inden for forskellige områder af sportsbranchen.
  • Forstå de juridiske og etiske rammer for sportens verden og dens konsekvenser for erhvervslivet.

Anbefalet profil

Denne kandidatgrad er rettet mod universitetsuddannede fra Europa og spansktalende lande, der har følgende profil:

  • Kandidater eller kandidater i: Økonomiske videnskaber Erhvervsadministrations- og ledelsesret, Sportsvidenskab, Marketing, kommunikation, Kommerciel ledelse
  • Kandidater, der ikke har en universitetsgrad, kan præsentere deres kandidatur med en faglig erfaring på mindst 3 år i sportssektoren i ansvarsstillinger. I dette tilfælde validerer optagelsesafdelingen kandidatens egnethed og hans antagelighed.

Curriculum

Obligatoriske emner ECTS
Strategisk vision i sportssektoren
Sportsmarkedsføring og sponsorering
Økonomisk, finansiel og finansiel forvaltning
Lov på sportsområdet
Organisering og ledelse af sportsbegivenheder
Faciliteter og forretningsstyring i sportsområdet
Innovation og transformation i sportsbranchen
Digital strategi og CRM
Iværksætteri og lederskab i sportsorganisationer
Sportsturisme
Offentlige politikker på sportsområdet
Repræsentation af professionelle atleter
Afsluttende masterprojekt
4
5
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
10
samlede 60
1. Strategisk vision i sportssektoren

Hvad er det grundlæggende i sportsbranchen i Spanien, Latinamerika og Europa? Hvad er den socioøkonomiske sammenhæng med sportsbranchen? Hvordan bestemmer de strategiske linjer i en sportsorganisation? Dette kursus har til formål at uddybe konteksten i sportsbranchen overalt i verden samt analysere de forskelle, der findes på forskellige markeder og sportsgrene.

International sportsstyring

Kend de organisationer, der styrer og regulerer sporten på nationalt og internationalt plan samt kompetence og hierarki deraf er en nødvendig del i sport virksomhedsledelse.

Europa og Latinamerika mod USA

Hvad er de største forskelle mellem virksomhed som sporten i Europa og i USA? Hvad kan vi tage som en reference for hver verden?

2. Sportsmarketing og sponsorering

Et grundlæggende emne til at forstå enhver form for sportsejendom. På den ene side vil ejendomsmærket blive analyseret, et af de mest fremragende aktiver i enhver organisation. Mærket er den søjle, som hele sponsorprogrammet er bygget på.

Valg af den bedste positioneringsstrategi vil være nøglen for organisationen. Efterfølgende vil emnet diskutere de aktuelle sponsorstrategier set fra forskellige vinkler:

Fra sponsoren, men også fra sponsorens perspektiv. Det vil blive kontekstualiseret i et digitalt miljø, og koncepter som f.eks. Bakholdsmarkedsføring vil blive analyseret. Emnet vil blive suppleret med nøglekoncepter som salg, måling, licens og merchandising.

3. Økonomisk, finansiel og finansiel forvaltning

Dette emne introducerer den studerende til den økonomiske struktur og kriterierne for kontrol og styring af sportsejendomme

Forståelse af finansielle struktur sportslige organer og regnskabsprincipper for dem styret er også nødvendigt for at gennemføre strategiske vision, der ser for programmet.

4. Lov på sportsområdet

Dette emne introducerer den studerende i den juridiske og lovgivningsmæssige kontekst af sportsenheder.

Som enhver økonomisk sektor, er den virksomhed som sporten underlagt forskellige retlige rammer i de enkelte lande, og også af deres egne regler overnationale enheder, som er tillagt ansvar for voldgift. Og hvis etik i al menneskelig aktivitet er afgørende i sportsbranchen endnu mere, da det er blevet en social henvisning, der fanger opmærksomhed meget af samfundet.

5. Organisering og ledelse af sportsbegivenheder

Fra at arrangere en stor international begivenhed til at styre en begivenhed for en lille gruppe: Markedet for sportsbegivenheder blomstrer, og dette emne giver os mulighed for at få en tilnærmelse til alle aspekter, der er nødvendige for at organisere og markedsføre en sportsbegivenhed. Fra værtsbyer til salg af billetter eller registreringer gennem drifts-, sikkerheds- og kommunikationsspørgsmål.

Emnet indeholder casestudier om succes fra begge store begivenheder med hundreder af tusinder af billetter solgt til oplevelsesmæssige begivenheder for et par amatøratleter.

6. Faciliteter og forretningsstyring i sportsområdet

Dette emne introducerer den studerende til at kende de kommercielle politikker til at generere forretning i sportshaller. Fra et motionscenter, tennisklub til et stadion eller arenaer.

faciliteter

Hvordan sætter vi priser i et motionscenter? Hvilken rabat- eller betalingspolitik anvender vi? Parallelt salg? Vi vil vide, hvordan vi etablerer de bedste strategier for at maksimere installationsydelsen.

Billettsalg på stadioner og arenaer

dynamisk prissætning, forhånd salgsstrategier, styring af tomme sæder abonnenter, stigning i den gennemsnitlige udgifter per transaktion, er blot nogle af de udfordringer, som den traditionelle aktiviteter sælger billetter ansigter. I denne del af kurset vil de studerende lære af de succeshistorier, der udfører de mest avancerede stadioner og arenaer.

Gæstfrihed og VIP-tjenester

Indtægterne fra gæstfrihedstjenester (Mad & drikke, VIP-bokse, produktsalg, personlig opmærksomhed og andre værditilvækstydelser) er en grundlæggende del af lokalets drift.

Museum og besøg på faciliteterne

Sport er følelser, og tilhængere af hold og sportsfolk også ønsker at opleve før og efter spil. Den sportsarena bliver en kilde til erhvervslivet også i dagene noget parti. Hvad er nøglerne til at udnytte den erfaring af fans til faciliteten?

7. Innovation og transformation i sportsbranchen

Vi befinder os i et øjeblik med fremskyndet ændring, der påvirker alle sektorer i økonomien og naturligvis også sportsbranchen. At forstå transformationsprocessen vil være nøglen for fremtidige ledere og for dem, der ønsker at specialisere sig i områder, der snart vil være hjertet i branchen. Emnet vil gennemgå de vigtigste transformative bevægelser i branchen: Smart spillesteder, blokketeknologi, big data og personaliserede oplevelser for fans, OTT'er, augmented reality, virtual reality og nye forretningsmodeller ...

Emnet gennemgår succeshistorier, der illustrerer dette ændringsmoment både anvendt på sportsbegivenheder, spillesteder og endda for individuelle atleter.

8. Digital strategi og CRM

Et grundlæggende emne fokuseret på sportsbranchen, hvor sportsenhedernes digitale strategi dækkes, digital markedsføring som et tværgående værktøj til aktivering og vækst af salg og de muligheder, som digitale kanaler åbner for oprettelse af egne produkter ved enhederne

Digital strategi

Sport organisationer er blevet en del underholdning og kommunikationsvirksomheder. Og fra den rolle, forvaltning af digitale publikum meget større end medierne. Hvad er nøglen til at styre digitale forretning og hvilken strategi til at tage for at maksimere brand værdi og indkomst?

digital markedsføring

Søg, beslutningstagning og køb af næsten alle produkter og passerer gennem internettjenester og sportssektoren er ingen undtagelse. Det er derfor nødvendigt at forstå de digitale marketing værktøjer giver os.

CRM

Hvilke aspekter bør overvejes i oprettelse og efterfølgende drift af CRM? Hvordan kan vi forsøge at skelne kunder og fans? Hvordan at tjene penge på fans, der ikke er kunder?

9. Iværksætteri og lederskab i sportsorganisationer

Sportsbranchen er sandsynligvis en af de mest globaliserede sektorer fra arbejdsmarkedets synspunkt. Denne globalisering medfører derfor behovet for fagfolk med arbejdskapacitet i multikulturelle og multidisciplinære teams.

Dette kursus har til formål at identificere politikker og strategisk ledelse er nødvendige for lederansvar i sportsbranchen færdigheder og vejlede eleverne i forskellige faglige muligheder og skabe iværksætterprojekter inden for sportsbranchen. Studerende også dykke ned i begreberne iværksætteri, dens faser, metoder og modeller af projektfinansiering.

10. Sportsturisme

En blomstrende virkelighed, der i stigende grad bringer mere volumen til sportsindustrien og skaber flere job. At forstå, hvordan et territorium kan generere et større indkomstmængde takket være turisme, er en af de grundlæggende elementer i dette emne. Enten af deres geografiske forhold, ved opførelse af faciliteter eller ved tilrettelæggelse af begivenheder, millioner af mennesker bestemmer destinationer hele året rundt. Derfor må vi forstå de offentlige politikker i relation til sportsturisme, den rolle, rejsearrangører og private promotorer spiller, der udgør dette blomstrende marked for sportsturisme.

11. Offentlige politikker på sportsområdet

Hvad er de offentlige politikker, der fremmer social sport på en inkluderende og lige måde? Hvad skal den offentlige administration gøre for at fremme græsrodsport med et folkesundhedsmål? Hvilken kapacitet har offentlige politikker til at styrke sporten med det formål at skabe atleter i verdensklasse?

Dette emne gennemgår de offentlige administrationers rolle og ansvar i at fremme sport fra deres sociale og også konkurrencedygtige aspekter.

12. Repræsentation af professionelle atleter

Dette emne giver de studerende de nødvendige forestillinger til at guide en professionel atletes professionelle karriere. Dagsordenen behandler aspekter, der er så forskellige, men nødvendige som atletens personlige brand, kommunikation og sociale netværk, salgs sponsorering og kommercielle aftaler, juridiske og økonomiske aspekter ... Forstå tilgængeligheden af personlige rettigheder, og hvordan atleten eksisterer sammen kommercielt i holdsport eller med interessenter -holdere omkring dig er et centralt fundament i dette emne. På et tidspunkt, hvor personlig branding og differentiering er så nødvendig, vil vi se casestudier, hvor nogle atleter fra mainstream-specialiteter eller minoritetssport har opnået kommerciel succes med at tiltrække millioner af fans og en bemærkelsesværdig gruppe sponsorering af mærker.

13. Afsluttende masterprojekt

Online Master Final Project omfatter al den læring, som den studerende har erhvervet gennem online Master i deres forskellige fag. Til realisering arbejder du i en gruppe, da målet er så vidt muligt, at arbejdet tilnærmer erhvervets virkelighed.

TFM vil bestå af implementering af en forretningsplan i en sportsenhed, sponsorering af brand, installation eller atlet med en orientering om mål og behov, og hvor det søges, at den studerende demonstrerer, at han er i stand til at anvende al den viden og færdigheder, der er udviklet i de forskellige fag for at kunne antage realiseringen af et projekt fra begyndelse til slut.

yderligere aktiviteter

  • Masterclasses på emblematiske steder:
    • Camp Nou
    • Circuit de Catalunya
  • mentorordninger
  • SMS, forkendskab til profilen og målene for den studerende fra den akademiske afdeling, tildeler en mentor til hver studerende. Mentoren hjælper dig med at tage centrale beslutninger om opfølgningen af kurset såvel som i orienteringen af din professionelle karriere, der alle gennemføres gennem tre individuelle mentoringssessioner.

karrieremuligheder

Afdelinger, kommercielle eller digital markedsføring:

  • Professionelle fodboldklubber, klubber i andre sportsgrene, nationale eller internationale sportsorganisationer
  • Agenturer for sportsmarkedsføring
  • Sponsormærker
  • Begivenhedsarrangører
  • Ledere af sportsfaciliteter
  • Ledere af sportsturisme

lærere

Michael Tapiro
Grundlægger Sports Management School

Michael begyndte sin karriere som spiller rugby på Stade Français. År senere, valgte han at påtage sig og skabte Rugby Club Paris Neuilly. År senere grundlagde hun agenturet Au Dela Du sport, der var specialiseret i forholdet mellem sport og business management. I mellemtiden, Michael underviste markedsføring i mere end 15 år, indtil i 2010 besluttede at starte sin egen skole skaber Sports Management School (SMS), en business school med speciale i sport management, som nu er grundlægger og lærer .

Francesc Cruces
Akademisk leder af Master i Sports Management

Francesc Cruces er kandidat i kommunikationsvidenskab og en kandidatgrad i digital kommunikation og nye teknologier.

I mere end 10 år arbejdede han i det internationale marketingbureau Octagon ved at udvikle kommunikations- og indholdsfordelingsstrategier i sportsbegivenheder og arbejdede for sponsormærker som Coca-Cola, Vodafone, Movistar, Ballantine's blandt mange andre. Han administrerede også tv-rettigheder til et stort antal begivenheder på et skiftende audiovisuelt marked.

I 5 år arbejdede han for FC Barcelona i en forretningsudviklingsafdeling, der gjorde det muligt for klubben at skaffe nye økonomiske ressourcer i en periode, hvor globaliseringen af de store fodboldklubber blev realiseret. I løbet af denne periode blev FC Barcelona den anden klub med det højeste indkomstbudget på internationalt niveau.

Francesc er i øjeblikket vicepræsident for marketing på Octagon-kontoret for det spanske marked. Dens opgave er at koordinere agenturet, der skaber, implementerer og måler sponsorstrategier for mærker og for ejendomme inden for sport og musik og underholdning nationalt og internationalt.

Agenturet administrerer i øjeblikket konti som Movistar, Budweiser, Endesa, Rakuten eller Firestone, blandt andre.

Ajram bælte
Professor Sports Management School

Professionel i verdenen af markedsføring og sponsorering, især sport, med mere end 12 års erfaring i forskellige multinationale selskaber som Banco Sabadell, Zurich Seguros eller Futbol Club Barcelona. Grundlægger af CA Sports Marketing, et firma dedikeret til aktivering og formidling af sponsoraftaler. Han udvikler i øjeblikket også konsulentområdet på Johan Cruyff Institute. Han er sponsor og sportsmarkedsføringsprofessor i de vigtigste mestre og postgraduate af Spanien.

Vanessa Basra
Sports Management School lærer

Lidenskabelig om sportsverdenen, der begyndte hendes sportskarriere som tennisspiller og professionel træner.

Hun har en grad i Business Administration and Management (UVIC), Master i Marketing and Digital Business (ESADE).

Han har ledet sin professionelle karriere til verdenen af marketing og sport. Han arbejdede i mere end 11 år hos FC Barcelona og udviklede forskellige positioner inden for markedsføring, kommunikation og kommerciel, herunder marketingchef og chef for sportsmarkedsføring. Han er i øjeblikket chef for Brand for Sevilla FC

Vanessa har lang erfaring med marketing, branding, digital og kommunikation.

Xavier Vilaseca
Professor i Sports Management School

Advokat specialiseret i IP & New Technologies (intellektuel og industriel ejendomsret og informationsteknologi). På det juridiske område har han udviklet sin karriere inden for forskellige områder, arbejdede for butikker såsom Durán-Sindreu i den begynderende verden af nye teknologier (databeskyttelse), i industrielle ejendomsmægler (varemærker og patenter) og i WIPO selv (Organisation Intellektuel ejendomsverden) i samarbejde med den spanske regerings faste repræsentation i Schweiz. Endelig ved ansættelse af atleter i udgiveraftaler (i billedrettigheder og deres udnyttelse). Hans vision som sportskonsulent og begivenhedsplanlægger i de sidste 5 års erhvervserfaring afslutter en ekspertise også fra perspektivet Marketing og Finans og giver dermed merværdi inden for sportsbranchen.

Núria Soler
Sports Management School lærer

Grundlægger og direktør for konsulentfirmaet dedikeret til vækst og udvikling af potentialer hos mennesker og teams: Alter Ego Sports & Business training.

Mentor i ledelse og sociale færdigheder, specialiseret i High Performance.

Coach og coach af mennesker og hold inden for erhverv og sport.

Læge i NLP (Neurolinguistic Programming). Forretningskvinde og manager med mere end 18 års erfaring, medlem af bestyrelsen for Barcelona Marketing Club siden 2010 og medlem af ”Catalan Sports Advisory Board” i Generalitat de Catalunya som generalsekretær siden 2011.

Xavier Purcallà
Professor Sports Management School

Bachelor i kommunikationsvidenskab (2007) og Advertising and Public Relations (2008). Direktør og kommunikationskonsulent for større mærker med stor erfaring inden for sportsverdenen.

Han begyndte sin professionelle karriere som sportsjournalist i medier som La Razón, Radio Marca, Rac1 og Cadena SER. I 2009 blev han kommunikationsdirektør for Octagon Spain, agentur for sportsmarkedsføring og kommunikation. Der har han instrueret indtil i dag kommunikation af fremragende sportsbegivenheder af internationalt omfang (Valencia Open 500 ATP World Tour, WTA Andalucía Tennis Experience, Quebrantahuesos Cycling Tour, Andalucía Bike Race og Marathon de Málaga). Han har også udviklet og koordineret indholdsplanerne og kommunikationsstrategien, der er relateret til sport og underholdning, for mærker som Endesa, Telefónica, Rakuten, Adeslas, Polar, Compeed eller Firestone, blandt andre. Han fungerer i øjeblikket som direktør for kommunikation og koordinerer indholdet og det audiovisuelle produktionshold fra Octagon i Spanien. Det har en 100% digital vision og tilpasset nye teknologier.

Sergi Vieta
Sports Management School lærer

Med en grad i forretningsadministration og ledelse fra ESADE har Sergi udviklet det meste af sin professionelle karriere inden for fodboldbranchen og arbejdet for agenturer, producenter, klubber og foreninger og erhvervet en global vision for denne forretning.

Han begyndte sit forhold til sport ved at tilbyde økonomisk rådgivning til klubber og andre virksomheder i fritidssektoren fra KPMG Football European Unit i England. Tilbage i Barcelona påtog han sig flere projekter og begyndte at samarbejde med Mediapro Groups Mediasports Marketing bureau, som han senere sluttede sig til for at lede fodbolddivisionen, rådgive klubber, konkurrencer og mærker forbundet med fodboldverdenen. På få år tiltræder Sergi i Mediapro-gruppens fodboldudvalg og leder driften af LFP World Challenge, LaLigas strategiske internationale udviklingsprojekt. I 2016 overtog han den overordnede ledelse af Granada CF på anmodning af den nye ejer, den kinesiske gruppe DDMC, piloterende overgangen og lægger grundlaget for en professionel, digital og bæredygtig klubledelse. Siden begyndelsen af dette år har Sergi været administrerende direktør for sportsagenturet Onside Sports Iberia, et datterselskab af Lagàrdere Sports & Entertainment Group, et verdensmål inden for sportsbranchen.

Raul Cypress
Professor i Sports Management School

Raúl Ciprés er en industriel teknisk ingeniør fra det polytekniske universitet i Catalonien. Master i Sports Management og Marketing fra La Salle-JCI. Grundlægger af partner og administrerende direktør for Creativialab, BTL Marketing Agency dedikeret til sport og social pro marketing. Partner og CMO for Start iWOPI. Partner af Startup EASY TRAVEL startvinderen af Airbnb Travel Tech Award. Tidligere bestyrelsesmedlem - Marketingområde - Alliancer og udvidelse af Joventut Badalona Club (Club Liga ACB). Han var General Marketing Director for Soccer Club -RCD Espanyol. Udvikling af projektet i det nye RCD Stadium.

Han var marketingdirektør for Real Club de Polo de Barcelona. Han var marketingdirektør for Joventut Badalona Club-klubben i Endesa Basketball League. Han underviser og har undervist på Master i Marketing Management på EAE Business School, Master i Sports Marketing ved UAB- Johan Cruyff Institute, Tecnocampus Mataró UPF, Postgraduate Sports Journalism på Blanquerna - Ramon Llull University og ESADE.

Hans ekspertiseområder er branding, sponsorering, sportsmarkedsføring, strategiske planer, marketingplaner, kreativ konceptualisering, branding, ny teknologi-BTL aktiveringsplaner.

Jordi Cañellas
Professor i Sports Management School

Jordi har lang erfaring inden for sportsbranchen. I sin mere end 25 års erfaring har han arbejdet i forskellige positioner inden for branchen. Han begyndte at arbejde for Adidas og derefter var handels- og marketingdirektør for det internationale agentur Octagon i Spanien. Efterfølgende var han handels- og marketingdirektør for Circuit de Barcelona-Catalunya og blev senere marketingdirektør for avisen Sport og direktør for marketing og sponsorering af ACB Basketball League. Han er i øjeblikket konsulent og arbejder fra sit eget bureau JCSportsBarcelona for forskellige mærker og ejendomme.

Pablo Garcia Manitz
Professor i Sports Management School

Grundlægger og administrerende direktør for bewolfish, et agentur dedikeret til at fremme karriere for professionelle atleter gennem optimering af deres præstationer, skabelse af deres personlige brand og indtægtsgenerering af deres karriere. Bewolfish har fremtrædende atleter fra forskellige discipliner, herunder Moto GP-rytteren Maverick Viñales, Freestyle Kajak-verdensmesteren Quim Fontané eller den internationale Freeride Snowboarder Núria Castan. Tidligere var han den kommercielle direktør for firmaet Onebox TDS og arbejdede ved BCN Swimming World 2013. Han er også forsker med publikationer på internationale konferencer og professor i handelshøjskoler som Real Madrid University School of European University.

Senest opdateret Aug 2020

Om skolen

Sports Management School es una escuela internacional especializada en Gestión del Deporte, ubicada en París, Lausanne y Barcelona, centrada exclusivamente en la gestión deportiva. Esto nos confiere u ... Læs mere

Sports Management School es una escuela internacional especializada en Gestión del Deporte, ubicada en París, Lausanne y Barcelona, centrada exclusivamente en la gestión deportiva. Esto nos confiere una vasta experiencia en todos los ámbitos vinculados con este mundo y, en particular, el comercio y la distribución, el marketing, la comunicación, la organización de eventos deportivos, etc. Nuestro objetivo es formar a jóvenes profesionales y directivos del deporte. Desde nuestra creación en 2010, Sports Management School cuenta ya con 300 alumnos de Grado y Posgrado y con más de 100 titulados, con un índice de integración del 90% en empresas del sector tras la obtención del diploma. Minimer