Master i Neuromarketing

Generelt

Program beskrivelse

Master i Neuromarketing

Online master i neuromarketing og forbrugeradfærd.

Markedsundersøgelsesfeltet er ved at øge væksten i denne begyndelse af århundrede. MNM fra OBS Business School er designet til at imødekomme virksomhedernes behov for at have fagfolk inden for teknikker til opsving og analyse af markedsinformation, som giver dem mulighed for at træffe de mest passende strategiske og operationelle beslutninger.

I øjeblikket er det ikke længere nødvendigt at understrege vigtigheden af at overvåge marketingmiljøet for at holde sig opdateret, både vores produkter og tjenester og vores markedsføringspraksis. Men hvordan kan vi vide om brugernes og forbrugernes skiftende smag, vores konkurrenters handlinger og vores kunders opfattelse af vores produkter? Svaret er enkelt: vi skal fange, analysere og fortolke de oplysninger, der kommer fra markedet korrekt. Neuromarketing blev født for at komme til, hvor konventionel markedsundersøgelse ikke kunne nå: det ubevidste sind.

Neurovidenskaber anvendt til markedsføring, hvad vi kender som neuromarketing, har formået at give ledetråde og retningslinjer for at minimere usikkerheden i traditionelle markedsundersøgelsesmetoder, med nye analyser og forskningsteknikker, observere stimuli og generering af opmærksomhed og følelser, der kan omsættes til handlinger.

Fremskridtene inden for neurovidenskab og teknologier tilbyder et gunstigt scenarie for markedsføring i det 21. århundrede for at gøre et spring for at give forskellig værdi til de kommercielle forslag, som virksomhederne fremsætter til deres klienter, der sigter mod at dække deres reelle behov og alt for at skabe et følelsesmæssigt bånd med dem.mn

For enhver virksomhed er det at kende og tilfredsstille brugernes og forbrugernes behov og ønsker en del af dens mission. Dette indebærer at have en dyb viden om opførsel, motivationer, til hvilken type påvirkninger der er genstand for, præferencer og opfattelse af forbrugeren. Det vil sige, vi må forstå, hvordan forbrugernes biologiske, psykologiske, sociale og kulturelle egenskaber påvirker deres beslutningstagning og købsadfærd.

Denne dybe viden om vores kunder, nuværende og potentielle såvel som sektoren og konkurrenterne, er det, der giver os mulighed for at identificere de markedssegmenter, som vi kan tjene mere effektivt.

MNM har en læseplan, der kombinerer grundlæggende viden om neurovidenskab anvendt til markedsføring, metoder og teknikker til markedsundersøgelser og forbrugeradfærd, forskning og anvendelsesmetoder i neuromarketing, sensorisk og oplevelsesmæssig markedsføring, anvendelser af neuromarketing i branding, den digitale og sociale medias oplevelse og neurovidenskab anvendt til ledelse.

MNM fører til høj beskæftigelsesegnethed i førende virksomheder i sektoren og store virksomheder med deres egne afdelinger dedikeret til forskning og anvendelse af neuromarketing. Med vejledning og erfaring fra et kloster, der hovedsageligt består af aktive fagfolk og ledere, vil de studerende være parat til at klare det meget konkurrencedygtige internationale arbejdsmiljø.

karrieremuligheder

  • Markedsanalytiker i markedsundersøgelsesfirmaer
  • Projektleder, Account Executive
  • Brand management i SMV'er og store virksomheder
  • Marketing management i kommunikations- og reklamevirksomheder
  • Neuromarketing projektleder
  • Kontoplanlægning i reklamebureauer
  • Leder af neuromarketing laboratorium
  • Packaging Design Manager

målsætninger

  • Forbered de studerende til at besætte ledelsespositioner og favorisere deres faglige udvikling inden for kunde-forbrugeranalyse.
  • Udvikle evnen til at udføre og styre grundlæggende forskningsmetodologier og neuromarketing teknikker.
  • Analyser forbrugeradfærd for at øge chancerne for succes med forretningsstrategier, både i det fysiske miljø og i det digitale miljø.
  • At have evnen til at udvikle mærker med høj effekt og effektivitet baseret på neurologisk analyse af forbrugerne.
  • Design den strategiske kontekst, hvorpå man kan formulere tilstedeværelsen af neuromarketingstrategier.
  • Analyser adfærdsmønstre og forbrugsvaner.
  • Kend marketingens tværfaglige rolle som en samfundsvidenskab og dens forhold til neurovidenskab til at understøtte dens handlinger med en klar orientering til klienten som individ.
  • Identificer menneskers reaktionsmekanismer og deres ubevidste base.
  • Forstå hjernens anatomi og fysiologi samt analyseteknikker til at etablere objektive arbejdshypoteser, når du arbejder med neurovidenskabsmænd.
  • At være i stand til at udvikle marketingstrategier, der er rettet mod at stimulere følelsesmæssige eller rationelle reaktioner hos klienter, der indebærer større loyalitetsniveauer.
  • Få viden, der involverer handlinger inden for deontologiske principper, der understøtter dem.
  • Kend anvendelsen af neurovidenskab til ledelse og styring og retning af projekter og teams.

Curriculum

  • Modul 1. Fundamentals of Neuroscience anvendt til marketing
  • Modul 2. Sensorisk og oplevelsesmæssig markedsføring
  • Modul 3. Psykologi og forbrugeradfærd
  • Modul 4. Fra markedsundersøgelser til adfærdsforudsigelser
  • Modul 5. Forskningsmetoder og teknikker i Neuromarketing
  • Modul 6. Branding og neuromarketing
  • Modul 7. Neuromarketing anvendt til den digitale oplevelse
  • Modul 8. Social Media Intelligence og webanalyse
  • Modul 9. Neuromarketing-applikationer
  • Modul 10. Neurovidenskab anvendt til ledelse
  • Specialeeksamen (TFM)

Masterkrav

Det grundlæggende formål med vores optagelsesproces er at sikre kandidaternes egnethed. Alle deltagere skal få mest muligt ud af denne læringserfaring gennem en sammenhæng, hvor det er muligt at udvikle et langsigtet forhold til klassekammerater, lærere og alumner.

Dette er faser af optagelsesprocessen:

  1. Forudsætninger for optagelse
  2. Ansøgning om optagelse
  3. Personlig interview
  4. Motivation brev
  5. Evaluering af optagelsesudvalget
  6. registrering
Kandidatgrad i neuromarketing

Mennesker, der består evalueringen af programmet og opfylder de faglige krav, der er fastlagt af UB, får deres egen grad fra UB (University of Barcelona).

For at få UB's egen grad er det nødvendigt at have en universitetsgrad (Ingeniør, bachelorgrad eller diplom). I tilfælde af ikke at have en universitetsgrad, opnås et universitetsudvidelseseksamen fra UB, når de forskellige evalueringer er bestået.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mer ... Læs mere

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mercado de habla hispana y con un importante know-how en e-learning, con la colaboración del partner estratégico: Minimer
Barcelona , Madrid + 1 Mere Mindre