Introduktion
Master i marketing og kommerciel ledelse
Online-master, der viser nøglerne til at tiltrække, sælge, tilfredsstille og bevare kunder.
På nuværende tidspunkt skifter erhvervsmiljøet i høj hastighed. Virkningen af de teknologiske fremskridt, globaliseringen af markederne, ændringen i magtbalancen til fordel for forbrugerne, det konkurrenceprægede miljø og den mindskende loyalitet over for mærkerne, blandt andre tendenser, ændrer markedsføringsstrategierne og den måde, produkter og tjenester distribueres og markedsføres på. Forbrugerne bliver mere og mere krævende og har mere information, så de er meget klare over, hvad de vil, og hvor de kan få det.
Overskydende levering og vanskeligheder med at differentiere tegner et meget konkurrencedygtigt panorama og øger behovet for at fokusere på klienten.
I dette miljø har organisationer brug for professionelle inden for marketing og forretningsadministration, der er i stand til at føre den rigtige kombination af tre elementer: en solid uddannelse og viden om markedsføring og salg, færdigheder, der er nødvendige for at vide, hvordan man reagerer på det aktuelle miljø og marked , og evnen til at oprette forbindelse til kunder og strukturere et effektivt salgsnetværk.
Med Master i Marketing og Business Management , en af markedets bedste marketingmastere, vil du udvikle de tekniske, strategiske og personlige færdigheder til at uddanne dig som en innovativ manager med en bred vision af virksomheden og evnen til at imødegå de udfordringer, som Aktuel marketing og kommercielle adresser.
Alt dette set fra to synspunkter:
En marketingafdeling, der er i stand til at kommunikere effektivt i multikulturelle miljøer, lede team, til at etablere samtaler med sine kunder og forstå teknologiens indflydelse på måde at drive forretning på.
En kommerciel ledelse, der foregriber kundernes behov og sætter de mest passende kommercielle strategier til at nå målene, motiverer salgsteamet og fører det til at nå de opstillede mål.
karrieremuligheder
Marketing Management
Produktchef
Leder af marketingstudier
Trade Marketing Manager
Marketing Consultant
Kategori Manager
Erhvervsledelse
Eksportdirektør
National Sales Director
Salgschef
Leder af nøglekonti eller nøglekontohåndtering
Expansion Director
Regional direktør
målsætninger
Tilpas virksomheden til markedets og kundens behov: hvad ønsker forbrugeren og / eller klienten, hvornår ønsker han det, hvor vil han have det, hvordan vil han købe det, hvor meget vil han købe, og hvor meget er han villig til at betale for det.
Integrer virksomhedens vision og generelle mål med marketingpolitikker og strategier.
Definer markedsundersøgelsesmetoder, brugen af de mest passende datakilder og analysen af resultaterne, afhængigt af virksomhedernes forretningspolitikker og strategier.
Planlæg og administrer virksomhedens marketing og kommercielle aktivitet.
Få viden og værktøjer til planlægning, organisering og styring af salgsteams.
Udvikle ledelsesfærdigheder, der tillader oprettelse og styring af salgsteam, der genererer merværdi til organisationen.
Udvikle en marketing- og kommerciel plantype og anvende den i en virksomheds generelle kontekst.
Curriculum
Strukturen for Master i Marketing Management og Commercial Management er designet, idet den tager en akse en integreret vision af marketing- og kommercialiseringsprocesserne i organisationerne og med det formål at tilvejebringe de nødvendige værktøjer til at udvikle effektive marketing- og kommercielle strategier, baseret på værdiskabelse:
Blok 1. Introduktion
Nyt konkurrencepræget miljø
Blok 2. Marketing Management
Marketing Intelligence and Consumer 2.0
Strategisk marketing: analyse og formulering
Operational Marketing: mix og værktøjer
Brand Management
Digital Marketing
Blok 3. Kommerciel styring
Kommercielle forhandlingsteknikker
Key Account Management
Retning og styring af salgsnetværket
Blok 4. Finansiel og budgetmæssig forvaltning
Økonomisk og budgetmæssig forvaltning. Marketing og salg
Final Master's Project (TFM)
Masterkrav
Det grundlæggende formål med vores optagelsesproces er at sikre kandidaternes egnethed. Alle deltagere skal få mest muligt ud af denne læringserfaring gennem en sammenhæng, hvor det er muligt at udvikle et langsigtet forhold til klassekammerater, lærere og alumner.
Dette er faser af optagelsesprocessen:
Forudsætninger for optagelse
Ansøgning om optagelse
Personlig interview
Motivation brev
Evaluering af optagelsesudvalget
registrering
Kandidatgrad i Marketing Management
Mennesker, der består evalueringen af programmet og opfylder de faglige krav, der er fastlagt af UB, får deres egen grad fra UB (University of Barcelona).
For at få UB's egen grad er det nødvendigt at have en universitetsgrad (Ingeniør, bachelorgrad eller diplom). I tilfælde af ikke at have en universitetsgrad, opnås et universitetsudvidelseseksamen fra UB, når de forskellige evalueringer er bestået.