Master i Marketing, Marketing og Revenue Management

Generelt

3 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Mere ekspansion, større konkurrenceevne

Turisme er en af ​​de sektorer, der har ændret sig mest i verden i de seneste årtier. I lande som Spanien er det klart den mest dynamiske sektor med den største vækst generelt, drevet af professionalisering af funktioner og inkorporering af specifikke teknologier. Denne radikale forandring er ikke kun givet inden for sektoren, men også udefra, med det forbehold, at internettet repræsenterer og ændrer forbrugsvaner. I modsætning til hvad der skete for nogle år siden - da kunderne gik til rejsebureauer - er klienten i øjeblikket en aktiv del i processen med at søge, planlægge og bestille deres ture og tjenester via internettet uden behov at ty til mellemmænd. Prisens volatilitet forårsaget af de nye online agenturers umiddelbarhed, det overvældende tilbud på hotel senge, lavprisflyvninger har genereret en generel stigning i den globale turisme og har derfor gjort hele sektorens konkurrenceevne vokset.

Øjeblik og mulighed

Langt fra at være en trussel udgør dette nye scenario en stor mulighed for virksomheder inden for sektoren, da det er på tide at udvide deres tilbud og dække alle disse nye behov, som kunden rejser. Det er klart, at beherskelsen af ​​nye onlineværktøjer er en afgørende faktor i forvaltningen og optimeringen af ​​stort set alle virksomheder relateret til turisme, fra online-tjenester til ledelse af hotelvirksomheder. Således kræver det nye paradigmes høje konkurrenceevne nye professionelle profiler med de nødvendige færdigheder til at besætte nøglepositioner inden for den nuværende industri, såsom direktøren for e-handel og direktør for indtægtsstyring.

Udfordringen ved digital transformation

Turistsektoren er ikke den eneste sektor, der er blevet påvirket på en sådan bemærkelsesværdig måde ved den digitale ændring i de sidste årtier og internetforstyrrelsen i næsten alle aspekter af livet, men det er klart, at turistsektoren er en af ​​dem, der mere du har bemærket. Som vi tidligere har nævnt, er det nu klienten som planlægger og opretter sine egne feriepakker uden at skulle interagere med en sælger. Dette er dog kun delvis sandt: kunder interagerer ikke med os på tidspunktet for transaktionen, men de interagerer med vores hjemmeside, som vi kunne definere som en standarddialog, som vi opretter og forlade online, mens vi venter på en samtalepartner Vores websider taler for os. Og de skal tage klientens hånd og lede ham på alle de tilfredsstillende stier, så han kan klare sine ture og forblive alene og efterlade det med en købt tur og tro at han har truffet alle beslutningerne. For at denne proces skal kunne udføres samtidig og med succes, er tusindvis af gange pr. Minut et team af velolierede fagfolk behov for, ledet af en person, der kan styre disse strategier takket være deres erfaring og viden om sektoren.

E-handel og indtjeningsledelsens rolle

På dette tidspunkt er rollen som både direktør for e-handel - ansvarlig for virksomhedens online forretningsstrategi - og direktør for indtægtsstyring - som ansvarlig for at forudsige, hvad kunden vil gøre og styre strategier i den henseende - De er afgørende, men er ikke begrænset til de specifikke funktioner i din stilling. Ligesom alle ledelsesposter skal deres funktioner sameksistere med deres daglige team: klart markere afdelingens mål, planlægge og træffe beslutninger, løse problemer og være en synlig leder for hele holdet. Derfor har mange virksomheder i dag brug for veluddannede fagfolk med evnen til at styre mennesker, der tillader dem at klare de permanente ændringer i et meget volatilt og skiftende marked.

En integreret og unik Master

Så det er navnene der skal tages i betragtning: e-handel og indtægtsstyring. To figurer, der i meget kort tid har gjort springet til at blive nøglepositioner i hotelbranchen. Og de er årsag (og fakultetets formål) med udviklingen af ​​masteruddannelsen inden for marketing, marketing og turismeindtægter i Ostelea, da det giver en integreret og unik træning i sin kategori med et samlet uddannelsesprogram, der dækker online markedsføring, og -handel og turisme markedsføring.

målsætninger

Målsætninger for Master i Marketing, Marketing og Revenue Management:

  • Global vision Skaffe en global og integreret vision for sektoren generelt og forvaltningen af ​​sektorens forskellige forretningsmodeller, set ud fra top management i kommerciel, marketing og omsætning.
  • Ledelsesevner. Fremme vækst og udvikling af personlige færdigheder og evnen til at forstå og begrunde, hvad der er nødvendigt for lederstillinger.
  • Management. Udvikle en strategisk vision for at optimere indtægter gennem forbedring af informationsstyring.
  • Team lederskab Kender i detaljer det nye markedsføringsmiljø og mulighederne i nye teknologier til udvikling af strategier til optimering af ledelse og rentabilitet.
  • Omsætning. Få viden og internalisere værktøjerne til design og implementering af et indtægtsstyringsprojekt for turismeselskaber.

Curriculum

Master i Marketing, Marketing og Revenue Management af Ostelea er klassificeret i 6 moduler:

  • Global Vision
  • markedsføring
  • merchandising
  • Revenue Management
  • Mesterens endelige projekt

Krav og titling

krav

For at få adgang til Master i Marketing, Marketing og Revenue Management skal den studerende have en universitetsgrad (bachelor, diplom eller ingeniør).

titrering

Den studerende har en maksimumsperiode på tre år for at fuldføre mesteren. Efter afslutningen vil du få en tredobbelt grad fra Ostelea, EAE-Business School og University of Lleida.

Stipendieplaner for optagede kandidater

Vi har udviklet forskellige stipendier til at tilpasse sig vores studerendes personlige og faglige forhold.

Den akademiske rådgiver har ansvaret for at informere og rådgive den fremtidige studerende om kravene og proceduren for at ansøge om et EAE Business School stipendium.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Nuestra misión es contribuir al desarrollo social, económico y cultural de forma sostenible de la industria, a través de la formación de directivos, profesionales del sector. Estamos comprometidos con ... Læs mere

Nuestra misión es contribuir al desarrollo social, económico y cultural de forma sostenible de la industria, a través de la formación de directivos, profesionales del sector. Estamos comprometidos con la innovación e impulsamos el vínculo entre empresas del sector y Ostelea para nutrir al mercado de nuevas soluciones. Minimer
Madrid , Barcelona , Spanien Online + 2 Mere Mindre